Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 898665

Topicstarter
Ik heb gisteren een plakker van het deksel van mijn gsm getrokken. Het was een plakker met een laagje koper in. Sindsdien heb ik nog amper bereik. Kan het zijn dat deze plakker daar iets mee te maken heeft?

Beste antwoord (via Anoniem: 898665 op 18-03-2017 15:45)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:41

MsG

Forumzwerver

Breezers schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:12:
Als het aan de buitenkant van de telefoon is dan niet, aan de binnenzijde van de batterijklep zou het iets van NFC antenne of draadloos opladen kunnen zijn, maar een echte GSM antenne zit aan de binnenkant van je telefoon en daar moet je echt eerst de telefoon voor open schroeven. Dus, nee, het is niet waarschijnlijk dat het simpelweg verwijderen van een sticker je GSM bereik beinvloed
Dat verschilt maar net per telefoon. Bij diverse telefoonmodellen zit er een doorkoppeling naar antennegedeelten in de verwisselbare cover. Dit was o.a. zo bij mijn HTC Sensation. Dus het lijkt alsof je inderdaad mogelijk de antenne hebt gemold.

Welke telefoon hebben we het hierover? Dat maakt eventuele hulp wel een stuk duidelijker.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als het aan de buitenkant van de telefoon is dan niet, aan de binnenzijde van de batterijklep zou het iets van NFC antenne of draadloos opladen kunnen zijn, maar een echte GSM antenne zit aan de binnenkant van je telefoon en daar moet je echt eerst de telefoon voor open schroeven. Dus, nee, het is niet waarschijnlijk dat het simpelweg verwijderen van een sticker je GSM bereik beinvloed

[ Voor 15% gewijzigd door Breezers op 18-03-2017 15:14 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:41

MsG

Forumzwerver

Breezers schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:12:
Dat verschilt maar net per telefoon. Bij diverse telefoonmodellen zit er een doorkoppeling naar antennegedeelten in de verwisselbare cover. Dit was o.a. zo bij mijn HTC Sensation. Dus het lijkt alsof je inderdaad mogelijk de antenne hebt gemold.

Welke telefoon hebben we het hierover? Dat maakt eventuele hulp wel een stuk duidelijker.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 898665

Topicstarter
Huawei ascend G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Edit: even juiste YT filmpje toegevoegd:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How to disassemble 📱 Huawei Ascend G6, Take apart, Tutorial

Wat heb je nu eigenlijk verwijdert ?

[ Voor 80% gewijzigd door Breezers op 18-03-2017 16:22 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het lijkt er op dat je de antenne hebt verwijderd, want dat is die plakker. Vraag mij af waarom je dit zou doen ?
Pagina: 1