Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Supermicro met 2x L5420 crasht, verdenk de voedingen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrkklppr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-11 21:45
Mijn vraag
Ik heb een supermicro SC823 staan. (Verdere specificaties durf ik niet te geven over de SC823, welke dit specifiek is). Deze heb ik toen van iemand gekregen die er niks meer mee deed. In de bak zat een X7DBE mobo, als ik het goed heb, 8x 1GB ddr2 667 FB-DIMM en een Xeon L5420. Bijgeleverd met een redundante sp402-2s voedingen. Met deze configuratie en een enkele HDD starte het systeem normaal op en kon ik mijn besturingssysteem laden.
Nu heb ik bij de mede tweakers via V&A een tweede L5420 op de kop getikt en nog 6 HDD.
Nu met deze onderdelen erin start de server op, ik kan in mijn bios settings komen, maar zodra ik het besturingssysteem wil laden loopt hij vast en krijg ik een blue screen.
Kan iemand mij helpen met het verder troubleshooten en oplossen van dit probleem?
Zelf verwacht ik dat het de PSU's zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Chassis: Supermicro SC823 (welke specifiek weet ik niet zeker)
Mobo: X7DBE
CPU: 2x Xeon L5420 (Beiden stepping SLARP)
RAM: 8x 1GB DDR2 667 FB-DIMM (welk merk durf ik niet uit mijn hoofd te zeggen)
HDD: 1x Hitachi Deskstar 7K80, 80GB, 4x Seagate Barracuda ES ST3400620NS 400GB en 1x Hitachi 160GB 5400RPM
Voeding: 2x SP402-2S (400 watt elk)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Enlele CPU eruit halen en server opstarten met 1 CPU configuratie, deze start dan normaal op. Heb beiden CPU's getest zo om uit te stellen dat 1 van de CPU's niet werkt.
- Alle HDD eruit halen op de HDD na met het besturingssysteem, dubbele CPU laten zitten, server boot niet naar besturingssysteem.

Dit is alles wat ik zelf weet.

Alvast bedank voor de reactie, hulp en feedback.

[ Voor 3% gewijzigd door mrkklppr op 18-03-2017 11:19 . Reden: Verduideliking geven ]

Alle reacties

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:00
Hebben beide cpu's dezelfde stepping, en werkt het systeem wel goed met enkel de nieuwe cpu?

• mrkklppr
@Nielson Sorry dat was ik vergeten te melden. Beiden zijn van dezelfde stepping SLARP, heb beiden CPUś getest los ook.
Ik zal dit bij de post zetten ook.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:33
besturings systeem na het bijplaatsen opnieuw geinstalleerd?
windows/linux of iets anders?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:42
Welk OS gebruik je? De meeste OSen kunnen niet zonder herinstall omschakelen naar 2 cpu's.

• mrkklppr
Heb Windows server 2007 geïnstalleerd, maar als ik probeer te herinstalleren crasht de installatie.
Is het een idee om een Linux versie te proberen anders?

• mrkklppr
Nu heb ik gisteren het systeem weer opgestart om er verder mee te werken, en kreeg ik de volgende melding: 02F0: CPU ID: 04 Failed.

Op internet kon ik hier vrij weinig tot niks over vinden.

Eenmaal in de BIOS zag ik ook dat de ene CPU een Vcore waarde had van 1.106 V en de andere .878 V. De vorige keer waren deze voltages nog gelijk.

Nu als ik opstart zegt het systeem ook dat 1 van de 2 cpu's functioneert en 4 van de 8 core's werken.

Ik heb nog geen mogelijkheid gehad om weer beiden CPU's losstaand te gebruiken van elkaar door de andere te verwijderen.

Hopelijk is hier nog wat activiteit op dit topic, hulp wordt zeker heel erg gewaardeerd.
Pagina: 1