Welke videokaart past het best bij mijn PC?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReTePET YT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-05-2021
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een nieuwe videokaart te gaan kopen. Ik heb al wat rond gekeken op internet maar ik heb er niet heel veel verstand van. Kunnen jullie mij misschien helpen? Mijn budget is max 200 euro. Dit zijn mijn specs:
Processor: AMD FM2 A8-7600 Quad Core 3,1GHz

Koeling: Cooler Master Hyper 103

Moederbord: Asus A68HM-Plus

Geheugen: Crucial 8GB DDR3-1600

Harde schijf: 275GB SSD Crucial MX300

Voeding: 550 Watt Corsair

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43
Ik zou deze even doornemen en dan je startpistool wat uitbreiden:
*Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen?

Het is in ieder geval de bedoeling aan te geven in welke situatie je de grafische kaart wilt gebruiken (games, resolutie, met welk scherm etc) en zelf met iets te komen dat je op die basis hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je processor is niet erg snel, hij is meer gericht op het hebben van een goede APU. Je zou een AMD RX470 of 480 kunnen halen, maar zelfs die zullen licht gebottlenekt worden door het uitblijven van adequate processorkracht.

pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G

Je zal wel te zijner tijd je processor een keer moeten upgraden om je videokaart voluit te benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:35
Wanneer kom je nu prestaties tekort, wat verwacht je van je nieuwe videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReTePET YT
Mitsumark. Ik heb ark vorige week gekocht. Maar ik kan de game amperspelen. Hij blijft maar van die kleine lag spikes krijgen zelfs als ik alles op low heb. Ik verwacht dat ik ark gewoon kan spelen op medium settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Welke voeding heb je precies?

Je doet er trouwens slim aan om een tweedehands i5 Sandy Bridge/Ivy Bridge of iets vergelijkbaars (zodat je je werkgeheugen nog wel kunt meenemen) te kopen met bijbehorend moederbord en een fatsoenlijke videokaart. Want ook al voldoet het systeem gemakkelijk aan de minimale systeemvereisten van Ark, in de praktijk heb je toch wel een flink sneller systeem nodig met fatsoenlijke single thread CPU performance.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReTePET YT
The mask.
Ja dat is een optie maar ik ben niet van plan om heel veel geld daar aan uit te geven. Hoeveel zou ik daar minimaal voor kwijt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReTePET YT
Ik heb trouwens deze voeding ik kan verder niks vinden Voeding: 550 Watt Corsair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:48
FReTePET YT schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 14:16:
Ik heb trouwens deze voeding ik kan verder niks vinden Voeding: 550 Watt Corsair
Maar even een foto van je voeding. Er zijn goede maar ook niet zo goede voedingen van Corsair.
Dus of een foto of een exacte type nummer. Zoals een Corsair VS550 bv.

En hoeveel je voor een Nieuw setje kwijt bent zou ik zeggen kijk op het V&A hier.
categorie: Processors

Maar reken op een 100-150 voor de CPU en ongeveer 50 euro voor een Mobo. Ook hier te koop.

En als Videokaart een r9 280x voor 100-130 euro. en je kan weer aardig meekomen met de huidige games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReTePET YT
Ik heb inderdaad een 550 wat corsairVss550. Bedankt voor je hulp ik zal er over na denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
V&A aangeboden: Upgrade setje (Z68 mobo, i5 2500, Mugen koeler, 8GB Geheugen)... bijvoorbeeld en als videokaart iets van een HD 7950/R9 280 of HD 7970/R9 280X. Waarde van een goede HD 7970/R9 280X is iets van 80/90 euro en die van een HD 7950/R9 280 iets van 60/70 euro.
V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X bijvoorbeeld al mag daar dus wel minimaal een tientje vanaf.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReTePET YT
Dus als ik dat zou hebben zou ik de meeste spellen wel op medium kunnen spelen? En de onderdelen die er nu in zitten kan ik die dan er uit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
FReTePET YT schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:53:
Dus als ik dat zou hebben zou ik de meeste spellen wel op medium kunnen spelen?
Ja met bovenstaande moet je bijna alle spellen wel op medium kunnen spelen. Een enkeling, de allerzwaarsten zullen alleen niet gaan, maar dat zijn maar er nog geen handjevol.
En de onderdelen die er nu in zitten kan ik die dan er uit halen?
Ja, moederbord, CPU met koeler en eventueel het werkgeheugen kun je dan verkopen.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1