Systeemkopie terugzetten in Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:25
Ik ben al dagen bezig om een pc met Windows 10 weer werkend te krijgen. Ben het spuugzat, maar toch genoodzaakt om het voor elkaar te krijgen..
Het is waarschijnlijk gekomen na een windows update (zoals zo vaak) en het cirkeltje bleef maar draaien. Alles al geprobeerd, Veilige modus kon ik niet in komen, alle mogelijke commando's in opdrachtprompt (sfc /scannow & chkdsk etc.) hielpen ook niet, systeemherstel ook niet. Toen maar besloten om de boel te formatteren en proberen mijn systeemkopie terug te zetten van 9 maart j.l.

En natuurlijk loop je ook hier weer tegen een keiharde muur op, lange leve windows 10 met zijn fratsen.

Ik heb de pc opgestart vanaf een windows 10 dvd en gekozen in het herstel/repair menu om de systeemkopie terug te zetten, daarbij krijg ik de volgende melding:

De systeemkopie is gemaakt op een computer met EFI en op deze computer wordt BIOS gebruikt.

Iemand enig idee hoe ik dit kan wijzigen zodat ik tenminste die systeemkopie terug kan zetten?
In mijn (asus UEFI) Bios kan ik niks veranderen wat betreft secure boot of EFI / BIOS instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Blueflame_Core schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 02:41:
Het is waarschijnlijk gekomen na een windows update (zoals zo vaak)
Op basis waarvan concludeer je dit?
en het cirkeltje bleef maar draaien. Alles al geprobeerd,
Welk cirkeltje en wat heb je geprobeerd?
Veilige modus kon ik niet in komen
Waar loop je vast?
Toen maar besloten om de boel te formatteren en proberen mijn systeemkopie terug te zetten van 9 maart j.l.
Als je formateert gooi je toch logischerwijs ook de systeemkopieen weg? Waarvanuit heb je überhaupt geprobeerd deze kopiëen vervolgens terug te zetten?
En natuurlijk loop je ook hier weer tegen een keiharde muur op, lange leve windows 10 met zijn fratsen.
Hier nergens last van hoor.... Zeker dat de fratsen niet bij jou liggen?
Ik heb de pc opgestart vanaf een windows 10 dvd en gekozen in het herstel/repair menu om de systeemkopie terug te zetten, daarbij krijg ik de volgende melding:
Maar je hebt toch die hele Win 10 installatie om zeep geholpen door te formateren?
Iemand enig idee hoe ik dit kan wijzigen zodat ik tenminste die systeemkopie terug kan zetten?
Zoals hierboven.... Die kopie heb je hoogstwaarschijnlijk gekilled door te formateren
In mijn (asus UEFI) Bios kan ik niks veranderen wat betreft secure boot of EFI / BIOS instellingen.
Hoeft ook niet

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:03
Je moet in het bootmenu van de bios de uefi cd speler booten, niet de gewone. Dan kun je er als het goed is wel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:25
skipe schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 03:53:
Je moet in het bootmenu van de bios de uefi cd speler booten, niet de gewone. Dan kun je er als het goed is wel bij
Dit is nog even door m'n hoofd heen gegaan, maar super bedankt voor je bevestiging. Dit lijkt te werken, systeemkopie loopt!

EDIT: Het is gelukt! Ik kreeg nog wel even deze foutcode op het eind: 0x80070057. Maar alles lijkt toch te zijn teruggezet. Nogmaals dank!

[ Voor 16% gewijzigd door Blueflame_Core op 18-03-2017 11:34 ]