Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teague
  • Registratie: Maart 2017
  • Niet online
Hallo,

Mijn pc als ik er niks op aan het doen ben, dan gaat 1 van mijn 2 schijfen 100% in gebruik, dat doet de systeem file.
Maar als ik hem gebruik ( me muis maar dan ook een beetje aanraaak ), dan is schijf gebruik 0%

Meerdere AV scans gedaan, niks gevonden (Bitdefender Total security, Roguekiller, TDSkiller, Kaspersky )
Fixwin systemfile checker utility
opdrachtprompt sfc /scannow
opdrachtprompt dism.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
Dit artikel opgevolgd ( behalve de laaste stap )http://www.thewindowsclub.com/fix-100-disk-usage-windows-10
Superfetch en Windows search uitgezet
chkdsk.exe /f /r

Niks heeft geholpen, steeds in idle status een schijf 100% in gebruik en als ik de muis even beweeg dan gaat de schijf gebruik naar 0%
Waarom is dat?
Dank je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Tekort aan RAM waardoor Windows alles naar de pagefile knalt?
Geef even wat meer inzicht in het systeem.
Welke onderdelen, welk os etc.

Zou het probleem zelf niet snel zoeken bij een "virus"
Logischerwijs: wat voor virus zou enkel een hdd volledig belasten zonder enige schade a la een cryptolocker?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teague
  • Niet online
Hey Switchie,

Bedankt voor het reageren.

Processor: i5-7600 3.5 ghz ( kaby lake )
Geheugen: Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz DDR4
moederbord: MSI Z270 KRAIT GAMING
HD 1: Samsung 750 EVO 250 GB (SSD)
HD 2: Seagate Barracuda 1 TB

De schijf die 100% wordt gebruikt is meestal de 1TB schijf.

Het probleem is er alleen als ik hem in idle stand heb, als ik maar even me muis beweeg dan gaat de schijf gelijk terug naar 0%

[ Voor 18% gewijzigd door Teague op 18-03-2017 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Teague schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:11:
...Het probleem is er alleen als ik hem in idle stand heb, als ik maar even me muis beweeg dan gaat de schijf gelijk terug naar 0%
Dus je hebt eigenlijk helemaal geen probleem. Je kunt je computer ongestoord gebruiken.
Begin eens met de smart waardes van die schijf uit te lezen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Automatische indexing service, updates (controleren, zoeken) of iets dergelijks. Heel irritant ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teague
  • Niet online
Hey Brahiewahiewa,

Ik heb dit gelezen over smart waardes uitlezen Check je SMART, maar ik weet niet welk programma ik ervoor moet downloaden, wanneer ik op die site ben.

Hey ToFast,

Ik heb gezocht over Automatische indexing service, maar begreep het niet, zal je het misschien kunnen uitleggen. Het kwam waarschijnlijk door de nieuwe update van windows 10 sinds dien heb ik het probleem ook. maar zeker weet ik het niet

[ Voor 3% gewijzigd door Teague op 18-03-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Teague schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:38:
Hey Brahiewahiewa,

Ik heb dit gelezen over smart waardes uitlezen Check je SMART, maar ik weet niet welk programma ik ervoor moet downloaden, wanneer ik op die site ben.

Hey ToFast,

Ik heb gezocht over Automatische indexing service, maar begreep het niet, zal je het misschien kunnen uitleggen. Het kwam waarschijnlijk door de nieuwe update van windows 10 sinds dien heb ik het probleem ook. maar zeker weet ik het niet
Heel simpel, alle files op je hdd's worden geïndexeerd (soort lijst met basis informatie, waar wat te vinden is om sneller beschikbaar te zijn), dat gebeurd als de pc idle is, net als updates voor Windows. Dit kan je uitzetten als je wilt, voor hdd's heeft het zin om dit ingeschakeld te laten, voor ssd's niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Teague schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:38:
Edit: Slecht gelezen.

De Standard Edition is prima. De Shizuku Edition [Simple&Update] kan ook prima.

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 18-03-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:06
Windows 10 doet gewoon lekker onderhoud zoals indexering, defragmenteren, AV scan als je de PC niet gebruikt maar hij wel aan staat. Heerlijk pragmatisch. Veel beter dan eens in de zoveel tijd handmatig dat allemaal moeten te starten omdat het een rommeltje is geworden. Het meest zichtbare van dit process is de melding van Windows Defender, dat 'ie de afgelopen tijd geen dreigingen gevonden heeft. Komt elke week wel eens voorbij denk ik.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teague
  • Niet online
Het probleem is opgelost, weet niet waardoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoshingen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 11:02
Teague schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:37:
Waarschijnlijk omdat al het werk gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Teague schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:37:
Er was geen probleem.

antwoord:
Hoshingen schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:49:
[...]

Waarschijnlijk omdat al het werk gedaan is.
Dit dus.

Na een grote windows update, gebeurd er meer dan je denkt.
Zo heb ik een erg oude computer, en die kan ik na de update beter een uurtje of wat niet gebruiken. De machine is dan "bezig" met god-weet-wat.
Pagina: 1