Nieuwe PC aanschaf i.v.m. Fruity Loops

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 895033

Topicstarter
Hoi,

Ik heb op dit moment een Toshiba Satellite L650-170 uit 2010 met de onderstaande specificaties.

4GB DDR3
320 GB Opslagcapaciteit
Intel Core i5-430M
2,26GHz klokfrequentie
Radeon Mobility HD5145

De laptop gaat sinds vandaag niet meer aan. Ben al de gehele avond aan het proberen het te fixen maar het wil niet lukken. Gezien het feit dat hij ook echt ontzettend traag was ben ik voor een nieuwe aan het kijken.

De laptop wordt gebruikt als 2e laptop en zal met name gebruikt worden voor Fruity Loops. Ik heb zelf namelijk een Macbook Pro die ik in 90% van de gevallen zal gebruiken.

Kwa specs ben ik alleen echt een nitwit, dus ik heb geen flauw idee waar ik op zou moeten letten? De vorige laptop die zojuist kapot is gegaan werkte opzicht op Windows 7 vrij prima (niet overdreven snel, maar nog wel doable). Pas toen ik geupdate heb (stom..) naar Windows 10 is hij echt ontzettend traag geworden.

Wat adviseren jullie? Volgens Fruity Loops zijn onderstaand de specs maar dit is natuurlijk een breed begrip:

- 2Ghz Intel Pentium 4 / AMD Athlon 64 (or later) compatible CPU with full SSE2 support. The faster your CPU and more cores it has the more you will be able to do simultaneously. Download and test the trial / demo!
- 32 or 64 Bit versions of Windows 10/8.0/8.1/7, Vista, XP (service pack 3)
- 1 Gb or more RAM recommended
- 2 Gb free disk space
- Soundcard with DirectSound drivers. ASIO/ASIO2 compatible required for audio recording (FL Studio installs with generic ASIO4ALL drivers)

Nu was ik aan het kijken naar ziets als dit, geen idee of dit voldoende is?

https://www.computerstore...ml#product_specifications

Wat zouden jullie doen? Van Windows PC’s (prijs/kwaliteit) heb ik namelijk echt geen verstand. PC hoeft dus niet overdreven goed te zijn, zolang Fruity Loops maar kan draaien als een zonnetje.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:11
Beter kijk je naar iets 2e hands! ik moest een computer kopen voor een kennis met een budget van 400 euro. toen ik de prijzen zag van nieuwe computers ben ik maar voor een 2e hands gegaan. veel betere specs voor de helft van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Concluderend dat jouw MacBook momenteel het grootste deel van de Fruityloop taken op zich neemt....
Welke specs heeft die MacBook en in hoeverre voldoet deze aan jouw wensen?

Geeft ons namelijk een goed referentiepunt.
De minimale spsecs zijn leuk maar als jouw MacBook deze een factor 10 overtreft zoeken we liever iets wat hier in de buurt komt of overtreft dan een modelletje dat sec aan de minimum eisen voldoet

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Thewisbone dat is opzich een beter idee. Ik ben alleen een beetje huiverig met 2e hands aankopen. Als het kapot gaat heb ik geen poot om op te staan. Bij aankoop van een nieuwe computer heb ik altijd nog iets van garantie..

@Switchie De Macbook neemt namelijk het grootste deel van mijn taken op zich. Fruity loops taken niet, dit programma is namelijk niet op Mac beschikbaar. De Windows laptop komt er echt als "tweede" bij en zal nooit een vervanger voor mijn mac zijn. Ik ga hem puur en alleen gebruiken voor Fruity Loops, dus kwa specs hoeft het ook niet heel bijzonder te zijn, zolang de laptop maar Fruity Loops kan draaien zonder enige problemen.

Mijn Macbook Pro ben ik tot op heden tevreden over, nooit gezeur of traag. Moet wel zeggen dat deze ook al uit 2010 komt. Onderstaand de specs:
- 2,66 GHZ Intel Core i7
- NVIDIA GeForce GT 330M 512 MB
- 8GB DDR3 (Was niet standaard, ongeveer 2 jaar geleden er in laten zetten)
- 512 SSD (Was niet standaard, ongeveer 2 jaar geleden er in laten zetten)

De macbook hoeft wat mij betreft nog zeker niet vervangen te worden. De specs van de windows PC mogen ook ver onder het geen van de Macbook liggen, zolang Fruity Loops maar kan draaien als een zonnetje.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:30

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Waarom doe je geen dual boot Windows op je MacBook of Windows in Virtualbox? Dan hoef je geen nieuwe laptop te kopen voor één programma....

Iets lager bij de systeemvereisten staat namelijk:
(or) Intel Mac with Boot Camp / Windows.
Running XP (service pack 3), Vista or Windows 10/8.0/8.1/7 (in 32 or 64 Bit)

(or) Intel Mac with OS X 10.8 or 10.9 for the FL Studio for Native OS X (ALPHA)
Attention: Only available after purchase of a program registration (no demo).

[ Voor 60% gewijzigd door gwystyl op 18-03-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gwystyl schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 12:15:
Waarom doe je geen dual boot Windows op je MacBook of Windows in Virtualbox? Dan hoef je geen nieuwe laptop te kopen voor één programma....

Iets lager bij de systeemvereisten staat namelijk:

[...]
VirtualBox zou kunnen, alleen mijn ervaring is dat dan sommige midi controllers welke ik in FL gebruik niet meer werken. Vermoedelijk wordt het via de USB niet goed herkend of zijn er problemen met drivers o.i.d.

Ik denk dat een nieuwe laptop of desktop de beste optie is. Volgens de systeemeisen hoeven de specs niet zo uitgebreid te zijn namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-04 00:15
Anoniem: 895033 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:48:
[...]

VirtualBox zou kunnen, alleen mijn ervaring is dat dan sommige midi controllers welke ik in FL gebruik niet meer werken. Vermoedelijk wordt het via de USB niet goed herkend of zijn er problemen met drivers o.i.d.

Ik denk dat een nieuwe laptop of desktop de beste optie is. Volgens de systeemeisen hoeven de specs niet zo uitgebreid te zijn namelijk..
En Bootcamp dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bootcamp zou kunnen, heb dit in het verleden er op gehad en dit draaide opzich prima. Probleem is dat ik liever geen windows op mijn mac wil hebben, daarnaast is mijn HD ook vrij vol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-04 21:30
Het is me niet zo duidelijk wat je budget is, en ook niet of je een pc of laptop wilt, maar in het algemeen is de BBG een prima uitgangspunt voor een systeem waarmee je goed waar voor je geld krijgt.
Bijvoorbeeld dit systeem maar dan zonder de videokaart: reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2017

Mocht je een laptop willen: reviews: Laptop Best Buy Guide - December 2016

De computer die je voorstelt moet voldoen als ik naar de specs kijk die je voor FL opgeeft, maar heeft geen SSD. Ik denk dat je dat wel gaat missen, omdat je de MBP gewent bent met SSD.

[ Voor 11% gewijzigd door Jesse op 21-03-2017 11:58 ]

Pagina: 1