WIndows 10 problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas93
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-10-2022
Hey!

Ik weet niet of ik hem in de juiste rubriek heb geplaatst. Maar ik heb sinds het updaten wat problemen met mijn laptop. Krijg hem namelijk in geen mogelijkheid meer gestart..

Heb gezocht op het forum en een aantal relevante topics gevonden, echter heb ik ze allemaal geprobeerd en helaas nog geen definitieve oplossing voor mijn probleem tegengekomen.. Wellicht dat iemand mij verder kan helpen?

Wanneer ik hem opstart krijg ik het volgende scherm:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17353372_1294775357257775_1446813400371245705_n.jpg?oh=2510300c5db8038716161a6f8ef61b78&oe=5929D56D

Gevolgd door dit:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17342782_1294775360591108_762845193809743138_n.jpg?oh=a6486d82dcb14221ef384197aa7d05d3&oe=592DB2E7

En daarna dit:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17265026_1294775353924442_6630824869183853147_n.jpg?oh=1792c2fbded720016303abbc4c04e355&oe=59615205

Gevolg is dat ik een uur aan het wachten en om vervolgens weer bij scherm 1 uit te komen.. Systeemherstel heb ik ook geprobeerd maar dan krijg ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17362668_1294780220590622_4978480762715726030_n.jpg?oh=4f4f35a847bb0f555596f9e1417074e9&oe=5963C338

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Laptop is al wel een jaar of 6 oud, maar omdat ik in 99% van de gevallen op mijn mac werk wil ik eigenlijk nog geen nieuwe kopen. Laptop wordt denk ik serieus slechts 1 a 2 keer per jaar gebruikt, en toevallig is dat nu..

Alvast bedankt!

Gr,

Tomas

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:25
Probeer eens command prompt te openen en een van deze commando's:

sfc /scannow

of

chkdsk /f /r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas93
@Blueflame_Core Helaas, beide hebben het probleem niet verholpen :-(

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17352100_1295214087213902_3519470345180260051_n.jpg?oh=1dfa111f26fb1077f526c9b9c60b9cfc&oe=595B1FFD

De laptop komt ook al uit 2008 a 2009.. Kan dit misschien er mee te maken hebben? Naar mijn idee is dat ook wel echt ontzettend lang voor een laptop. Maar goed, desondanks moet hij natuurlijk niet zomaar uit het niets kapot gaan na het updaten van Windows..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Nou ik zal je vertellen... het lijkt verdacht veel op wat ik afgelopen dagen had.

Blijft het stippelrondje bij het opstarten bij jou ook continu ronddraaien? Veilige modus.. kom je daar in?
Als dit laatste het geval is dan kun je proberen om daar nog even die commando's uit te voeren, maar ik vrees dat het allemaal niet gaat lukken en je genoodzaakt bent om de boel te herinstalleren.

Ik ben er sinds woensdag mee bezig geweest en kwam geen stap verder. Zelfs 2 maal microsoft gebeld, wat ik nooit doe. Ook zij zagen er op het laatst geen heil meer in. Dus ik zou zeggen probeer die dingen die ik zei nog even uit en anders gewoon herinstalleren.

Nog een tip: Als je bepaalde bestanden wilt behouden kun je in opdrachtprompt NOTEPAD invoeren.. kladblok opent dan. Kies vervolgens voor Bestand > Openen en je komt in je verkenner. Daarna kun je één voor één bestanden kopieren naar een usb stick / ext hdd.

Waar het precies door komt weet ik niet, maar ik vermoed door een update. In Windows 10 gaat het hier wel vaker mis, maar dit is wel de meest hardnekkige die ik voorbij heb zien komen.

O en om even antwoord te geven op je vraag, nee dit heeft niks met de leeftijd van je laptop te maken. Puur een windows (10) probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Blueflame_Core op 18-03-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas93
@Blueflame_Core yes! Volgens mij hebben we exact hetzelfde probleem! Veilige modus kom ik helaas niet in, dus in dit geval dien ik te herinstalleren?

Het probleem is dat ik windows 10 gratis heb geupdate vanaf mijn windows 7. Ik heb hier dus geen CD en ook geen serial o.i.d. van.. weet je toevallig hoe ik hem nu opnieuw kan herinstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tomas93 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 14:44:
Het probleem is dat ik windows 10 gratis heb geupdate vanaf mijn windows 7. Ik heb hier dus geen CD en ook geen serial o.i.d. van.. weet je toevallig hoe ik hem nu opnieuw kan herinstalleren?
Download de Media Creation Tool van MS. Maak hier een USB stick mee. Na het installeren van Windows word de boel automatisch geactiveerd omdat MS je hardwareconfig kent. Een licentie heb je niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

PilatuS schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 14:48:
[...]

Download de Media Creation Tool van MS. Maak hier een USB stick mee. Na het installeren van Windows word de boel automatisch geactiveerd omdat MS je hardwareconfig kent. Een licentie heb je niet nodig.
Dit.
Niet vergeten erbij te zeggen dat je de code-invoer stappen dus over moet slaan.
Dat wekt nog wel eens verwarring omdat er wel om een code gevraagd zal worden, en gezien het knopje om over te slaan best klein is en over het hoofd wordt gezien.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Even tussendoor; Waarom wordt sfc uitgevoerd op een X: drive letter/partitie ? Is dat niet een of andere restore partitie ipv de C: partitie ??

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
@Tomas93 Zoals PilatuS en McKaamos al zeiden, dit kun je gewoon online downloaden. Even op een usb stick of dvd (kan met ISO Burn) zetten. Wanneer er wordt gevraagd om een licentiecode inderdaad overslaan.

@Breezers Maakt in dit geval niet heel veel uit, heb ook C: geprobeerd.

Ik had trouwens ook nog de harde schijf extern aan een andere pc gehangen, meestal kun je dan nog wel bij de C: schijf, maar deze was ook volledig op slot. Kortom alle trucjes wel zo'n beetje geprobeerd, enige dat hielp was herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Vreemd verhaal, maar TS kan altijd proberen om eens naar de c: drive te gaan en dan met bijv bootrec (meestal bootrec /RebuildBcd ) om de bootsector te repareren.

https://support.microsoft...oubleshoot-startup-issues

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Breezers schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:09:
Vreemd verhaal, maar TS kan altijd proberen om eens naar de c: drive te gaan en dan met bijv bootrec (meestal bootrec /RebuildBcd ) om de bootsector te repareren.

https://support.microsoft...oubleshoot-startup-issues
Of bootrec.exe /fixmbr

Maar dit hielp bij mij ook niet. Als TS verder niks bijzonders op de laptop heeft, dan zou ik mooi de boel opnieuw installeren, scheelt heel veel gepruts en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Blueflame_Core schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:01:
Even op een usb stick of dvd (kan met ISO Burn) zetten.
Je hebt geen ISO Burn of iets nodig. Daar is de Media Creation Tool voor. Via die tool word de ISO gedownload en gelijk netjes op de stick gezet en die word bootable gemaakt. Het enige wat je hoeft te doen met die tool is een USB stick in de PC te stoppen en de tool doet de rest. Veel makkelijker dan welke andere manier dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
@PilatuS Ja dat is ook zo, wist alleen niet dat het dan ook op dvd kon. Maar goed genoeg wegen naar Rome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben met dit probleem ook al een tijdje bezig met mijn desktop. Deze is pas ruim een jaar oud. Het automatisch herstel doet in de regel helemaal niets. Vaak moet ik hem een keer of 3 geforceerd stoppen en weer opstarten, waarna hij het dan weer gewoon goed werkt. Kom niet aan de knop "nu herstarten" want dat werkt niet. Ik heb hem ook een aantal dagen in de nacht op de slaapstand gezet.Geen enkel probleem. Ook heb ik hem een aantal dagen alleen afgesloten met alt+ f4. Als je geluk hebt dan zien ze bij Microsoft dat je computer problemen heeft en fiksen ze het. Er is ook een WINFIX 10 tooltje te downloaden. Verder alle belangrijke programma's updaten.Als de laptop niet aan de eisen voldaan had, dan was win.10 er niet opgekomen. Regelmatig CCleaner gebruiken ook voor het register kan misschien ook wel helpen. Ik ben ook maar een amateur ITer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het batterijtje op het moederbord ooit vernieuwd. Het gebeurd zelden dat daar iets mee is, maar toch na 10 jaar??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:00:
Ik ben met dit probleem ook al een tijdje bezig met mijn desktop. Deze is pas ruim een jaar oud. Het automatisch herstel doet in de regel helemaal niets. Vaak moet ik hem een keer of 3 geforceerd stoppen en weer opstarten, waarna hij het dan weer gewoon goed werkt. Kom niet aan de knop "nu herstarten" want dat werkt niet. Ik heb hem ook een aantal dagen in de nacht op de slaapstand gezet.Geen enkel probleem. Ook heb ik hem een aantal dagen alleen afgesloten met alt+ f4. Als je geluk hebt dan zien ze bij Microsoft dat je computer problemen heeft en fiksen ze het. Er is ook een WINFIX 10 tooltje te downloaden. Verder alle belangrijke programma's updaten.Als de laptop niet aan de eisen voldaan had, dan was win.10 er niet opgekomen. Regelmatig CCleaner gebruiken ook voor het register kan misschien ook wel helpen. Ik ben ook maar een amateur ITer.
Eerlijk gezegd heb ik er ook nog nooit van gehoord dat Microsoft ziet dat een pc problemen heeft en op afstand repareert. Daarnaast lijkt het mij eerder handig om juist het register net rust te laten als je er niet in thuis bent.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:03:
Is het batterijtje op het moederbord ooit vernieuwd. Het gebeurd zelden dat daar iets mee is, maar toch na 10 jaar??
Vraag mij af of dat de problemen kan geven die ts ervaart. Heb hier een pc liggen waar het batterijtje niet meer van werkt maar dat resulteert alleen steeds in een bios reset melding en het niet vast houden van datum en tijd, verder werkt hij prima.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Alt+F4? Die sluit alleen de actieve window af. Nog nooit gehoord dat je dan Windows geheel afsluit (ik heb Windows 7, misschien is dat anders :-) ) En dat Microsoft dan je probleem ziet, nee, daar heb ik nog nooit van gehoord. Ook je BIOS batterij zou, net zoals "Zeehond" zegt, geen probleem in Windows moeten geven. Het advies, als alle bestanden veilig zijn opgeslagen, Windows opnieuw installeren.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je het niet een keer bij jezelf willen proberen om de computer met alt+f4 af te sluiten, dan weet je dat het kan of niet.Dat kon vroeger al en nu nog steeds bij mij. Je moet op een computer zonder muis kunnen werken. Het zou kunnen dat jij dat niet kan. Er zijn praktisch altijd 3 mogelijkheden in Windows om tot het punt te komen waar je wilt zijn.
Ik wil alleen maar helpen als amateur met het zelfde probleem. De bijdrage van zeehond en Marquis zijn 0,0 en leveren alleen kritiek op wat ze zelf niet zeker weten. Als jullie het beter weten geef het dan even door!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2017 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas93
Bedankt voor alle reactie's, ik zal het van de week zodra ik thuis ben proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:27

TheVMaster

Moderator WOS
marquis schreef op Saturday 18 March 2017 @ 17:40:
Alt+F4? Die sluit alleen de actieve window af. Nog nooit gehoord dat je dan Windows geheel afsluit (ik heb Windows 7, misschien is dat anders :-) ) En dat Microsoft dan je probleem ziet, nee, daar heb ik nog nooit van gehoord. Ook je BIOS batterij zou, net zoals "Zeehond" zegt, geen probleem in Windows moeten geven. Het advies, als alle bestanden veilig zijn opgeslagen, Windows opnieuw installeren.
Ja, je kunt Windows al sinds versie 1.0 (uit de jaren 80 van de vorige eeuw :+) met ALT-F4 afsluiten.
Zeehond schreef op Saturday 18 March 2017 @ 16:46:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik er ook nog nooit van gehoord dat Microsoft ziet dat een pc problemen heeft en op afstand repareert. Daarnaast lijkt het mij eerder handig om juist het register net rust te laten als je er niet in thuis bent.

[...]

Vraag mij af of dat de problemen kan geven die ts ervaart. Heb hier een pc liggen waar het batterijtje niet meer van werkt maar dat resulteert alleen steeds in een bios reset melding en het niet vast houden van datum en tijd, verder werkt hij prima.
Microsoft krijgt dan niet door dat een applicatie issues heeft als je je pc afsluit met Alt-F4, geen idee waar dat vandaan komt overigens. Ben het wel met je eens dat je van het register af moet blijven als je niet weet waar je mee bezig bent, dat veroorzaakt meer ellende dan dat het oplost. Begrijp ook niet zo goed het nut van die register-clean-tooltjes....nooit gebruikt en nooit nodig gehad. :9

[ Voor 38% gewijzigd door TheVMaster op 20-03-2017 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

TheVMaster schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:08:

Microsoft krijgt dan niet door dat een applicatie issues heeft als je je pc afsluit met Alt-F4, geen idee waar dat vandaan komt overigens.
Niet van mij in elk geval :P. Ik reageerde juist ook op een andere gebruiker.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:27

TheVMaster

Moderator WOS
Zeehond schreef op Monday 20 March 2017 @ 17:23:
[...]

Niet van mij in elk geval :P. Ik reageerde juist ook op een andere gebruiker.
Nee, dat snap ik. Vond het wel een bijzonder feature van ALT-F4 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

TheVMaster schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:37:
[...]

Nee, dat snap ik. Vond het wel een bijzonder feature van ALT-F4 :+
Ah oké, mijn fout.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:43:
Zou je het niet een keer bij jezelf willen proberen om de computer met alt+f4 af te sluiten, dan weet je dat het kan of niet.Dat kon vroeger al en nu nog steeds bij mij. Je moet op een computer zonder muis kunnen werken. Het zou kunnen dat jij dat niet kan. Er zijn praktisch altijd 3 mogelijkheden in Windows om tot het punt te komen waar je wilt zijn.
Ik wil alleen maar helpen als amateur met het zelfde probleem. De bijdrage van zeehond en Marquis zijn 0,0 en leveren alleen kritiek op wat ze zelf niet zeker weten. Als jullie het beter weten geef het dan even door!
Ahum. Sorry hoor! Bij mij is gewoon Alt-F4 actieve venster sluiten. Niet m`n Windows zelf..... En BIOS batterij veroorzaakt niet dit probleem, dat weet ik wel heel zeker. Dus....ik weet het beter, sorry. Zo, even doorgegeven.

Maar ff serieus, is het bij jullie zo dat Windows dan volledig afsluit? Bij mij is dat niet het geval! En ja, ik heb het al uitgeprobeerd. Maar wacht ff, is het zo als alle schermen gesloten zijn, dat dan Windows zelf met Alt-F4 afsluit?

Ja, idd. Alt-F4 sluit Windows idd af, als alle actieve schermen gesloten zijn. Duidelijk!

[ Voor 14% gewijzigd door marquis op 20-03-2017 22:31 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:38
Let wel op dat je voor de media creation tool een andere Windows pc moet gebruiken. Een Mac gaat niet werken. Wellicht buiten een emulatie mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02-2022

skn

N.a.v. je verhaal lijkt het alsof tijdens de installatie van een windows update die corrupt is geraakt o.i.d.
Is het wel mogelijk om in Safe mode Windows op te starten?
Wanneer je hem in Safe mode (met netwerk mogelijkheden) laat starten kan het zijn dat die de update vervolgens gaat rollen backen.

Mocht Windows tevens wel geladen kunnen worden in Safe Mode zou ik wellicht even eventviewer (run > eventvwr) checken voor eventuele relevante meldingen.

Als die in Safe mode ook niet gestart kan worden dan zou ik eerder toch aan een hardware issue denken... wellicht even een wat diagnostics draaien voor je HDD, RAM etc. binnen je BIOS/UEFI?
Pagina: 1