Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game pc voor ongeveer 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Ik heb een aantal jaren een PS4 gehad, vroeger een low-end game pc. Wil nu een mooi gamesysteem bouwen zonder echt idioot veel geld uit te geven. Ik speel graag Battlefield 1 en zou dit bijvoorbeeld op de hoogste settings willen kunnen draaien met 120 FPS. De PC moet een aantal jaren dit soort titels maxed out kunnen draaien zonder haperingen. Ben ook geïnteresseerd in VR maar denk dat zo'n systeem buiten m'n budget ligt. Verder wil ik het systeem gebruiken voor huis-tuin-en-keuken surfen. Extra opslag naast SSD is niet nodig want ik download nauwelijks.

Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de 1100 en 1300 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een headset, verder moet ik echt alles nieuw kopen. Tips voor een bijpassende monitor zijn dus zeer welkom! Qua muis vond ik de Logitech G5 vroeger chill gamen. Zoek ook nog naar een leuke betaalbare surroundset.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eerlijk gezegd geen flauw idee. Ik wil wel investeren in een goede GPU omdat ik gelezen heb dat dit belangrijk is. Verder wil ik graag een toekomstbestendig systeem met onderdelen die elkaar ondersteunen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij voorkeur haal ik alle onderdelen bij 1 webshop en laat ik hem daar in elkaar zetten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou maximaal in willen zetten op performance, geluid of stroomverbruik boeien me niet.

Ga je overklokken?
Misschien na een aantal jaar. Zou ik m'n systeem niet speciaal op aanpassen.

Wat verwacht je van ons?
Hulp bij het verkrijgen van een systeem dat maximale game performance levert tegen een zo goed mogelijke prijs-kwaliteit verhouding.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
Heb je zelf al iets bedacht? :)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik ben echt een leek, heb alleen wat gelezen op het forum. Als ik zelf iets zou moeten samenstellen zou ik de best buy guide als uitgangspunt nemen, maar daaraan tweaken betekent dat ik niet meer weet of alles elkaar ondersteunt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 23:19:
Nee ik ben echt een leek, heb alleen wat gelezen op het forum. Als ik zelf iets zou moeten samenstellen zou ik de best buy guide als uitgangspunt nemen, maar daaraan tweaken betekent dat ik niet meer weet of alles elkaar ondersteunt.
Probeer het gewoon en post het in je topic. Van fouten leer je. We zijn allemaal als noob begonnen.

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-11 17:40
vr kan in dit budget(kwa computer, niet met de prijs van de bril)

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:58
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 23:25:
[...]

Probeer het gewoon en post het in je topic. Van fouten leer je. We zijn allemaal als noob begonnen.
Dit inderdaad @Verwijderd . Een jaar geleden wist ik ook niks hiervan, ik las er veel over, maar daar hield het op. Van fouten leer je, van vragen is er altijd wel een stuk of 5 mede-Tweakers die je willen helpen en ondersteunen. ;)

Probeer het even en we helpen je wel met je eerste stappen. Beginnen moet je ergens, waarom niet vandaag!? :+

Verwijderd

Topicstarter
Ander idee van me is om m'n budget toch iets op te hogen en exact de high-end compacte game-pc van de BBG van maart 2017 te kopen. Ik vraag me alleen af of deze, omdat hij gebouwd is om compact te zijn, niet inlevert op prijs/performance verhouding.

Qua scherm zit ik te denken aan gamen op 1440p, een 120hz scherm vind ik goed genoeg.

Verwijderd

Maak er nog even een mooi lijstje Handleiding Pricewatch van. Kijk dan meteen naar behuizing, moederbord en voeding want dat gaat niet lekker samen. De vormfactors verschillen. Een Mini-ITX bord in een ATX kast zou nog wel gaan al kan je beter een kleinere kast als de pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart nemen.
De voeding is niet compatibel met deze behuizingen. Die 12v cpu kabel is te kort. Hier is een ATX voeding als bijvoorbeeld de pricewatch: Corsair Vengeance 400W vereist.

• rain2reign
Ik zie dat je misschien geïnteresseerd bent in overklokken na een aantal jaren van gebruik. Als je dat wilt dan zou deze samenstelling misschien van interesse zijn(ruim 50 euro duurder). Alleen het CPU(deze is unlocked voor overklokken), moederbord, ram en voeding zijn anders.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600K Boxed€ 257,-€ 257,-
1MSI Z270 SLI Plus€ 139,-€ 139,-
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 439,-€ 439,-
1Fractal Design Define S€ 69,95€ 69,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,95€ 18,95
1Cryorig H7€ 35,99€ 35,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 115,95€ 115,95
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 54,99€ 54,99
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 144,90€ 144,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.275,73

Mocht je toch denken van, nee ik ga het niet doen(overklokken), dan zou ik alleen de voeding inderdaad zoals @Verwijderd aangaf even veranderen naar iets van een pricewatch: Corsair Vengeance 400W of een pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor jullie reacties. De opzet van rain2reign lijkt me prima, omdat ik wel verwacht dat ik op termijn zal gaan overclocken. Waarschijnlijk overbodig: maar deze onderdelen sluiten dus wel op elkaar aan?

• rain2reign
Zoverre ik de specificaties van de componenten op hun (fabrieks-)webpagina's kan geloven, moet het allemaal makkelijk op elkaar aansluiten. ;)

Wat zoek jij precies in een monitor? 1080p, 1440p? Voor huis-, tuin- en game gebruik of ook design, zoals fotografie, photoshop en dergelijke? Is er een budget dat je eraan uit wilt geven?

Verwijderd

Topicstarter
1440p, huis tuin en gamegebruik, budget ligt rond de 250 euro. Ik zou ook nog een wlan ontvanger in de pc willen zetten, heb je daar nog tips voor?

Optie om voor de bbg pc van maart te gaan staat ook nog steeds open. Iemand enig idee of deze qua performance minder is omdat de onderdelen in een kleinere behuizing moeten?

• rain2reign
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:49:
1440p, huis tuin en gamegebruik, budget ligt rond de 250 euro.
Op de pricewatch zelf zie ik niet erg veel kuis voor rond de 250 euro. Afgaand van die keuze zou ik zeggen dat de pricewatch: Dell P2416D Zwart een van de betere keuze voor een redelijk "normale" grootte (23.75 Inch).

De pricewatch: Acer G247HYUSMIDP Zwart is een goede alternatief (23.8 Inch diagonaal). Een iets lagere reactietijd van 4, die van dell is 8, maar onder 8 ms ga je het verschil niet merken qua reactietijd alleen. Deze verbruikt well minder Watt dan die van dell met zijn 21 Watt verbruik ten opzichte van 35 Watt (Dell).

Beide beschikken van een IPS LCD-paneel.

Er was ook één 27 Inch scherm. De pricewatch: AOC Q2778VQE Zwart ook een hele leuke overweging voor als je een groot scherm wilt. Hij is overigens de goedkoopste 27 inch 1440p scherm. Hij bezit wel een TN LCD-paneel en verbruikt 45 Watt.

Het is persoonlijke voorkeur en smaak van hier! Maar als je het mij vraagt dan zou de Acer mijn voorkeur hebben, want die vindt ik het leukst uitzien (het uiterlijk). :+
Optie om voor de bbg pc van maart te gaan staat ook nog steeds open. Iemand enig idee of deze qua performance minder is omdat de onderdelen in een kleinere behuizing moeten?
Qua performance is het niet minder of meer, maar als je die uit de bbq pc maart neemt zonder iets aan te passen (out of the box), dan kan je er helaas niet mee overklokken. Mocht je daar nog interesse in hebben.

Hij is wel duurder uiteraard, maar dat krijg je met een i7 en een GTX 1080. Als je wilt overklokken, moet je de moederbord wellicht veranderen naar een pricewatch: Gigabyte GA-Z270N-WIFI i.c.m. een -k variant CPU. Dan zou ik nog de GTX 1080 naar een GTX 1070 veranderen als je niet op 4K resolutie gaat gamen.

Ik zelf vindt de airflow van de behuizing matig om ermee te gaan overklokken, niet dat het niet kan, want dat kan het wel. Ik zelf vindt de CPU dan gewoon rondt uit te warm worden met die behuizing. Zonder overklokken vindt ik het een hele interessante keuze.
Ik zou ook nog een wlan ontvanger in de pc willen zetten, heb je daar nog tips voor?
Ik weet niks van wlan, helaas. Als ik zo de forum en reviews bekijk, zie ik dat de pricewatch: TP-Link TL-WDN4800 het heel goed doet.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor je moeite. Ik ga op basis van je verhaal voor de overklockbare set met het acer scherm en de WLAN ontvanger die je noemde. Post nog wel een pic als de boel binnen is!

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog een vraag, ik zie dat deze schermen allemaal een goede reactietijd hebben, maar een refresh rate van 60 Hz.

Mijn idee was om voor een 120Hz scherm te gaan zodat ik niet gelocked zit op 120 FPS, maar 240 FPS. Hoe denk jij hierover? Is zo'n 120 Hz scherm te krijgen voor rond de 250 / 300 euro? Nog aanraders?

Verwijderd

Ik zou als ik jou was voor een M.2 NVMe ssd gaan, zoals deze pricewatch: Intel 600p 256GB of deze pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB. Die zijn zoveel sneller als sata-ssd's met lezen, 't is dat je een wachtwoord of pincode in moet voeren anders zit je binnen 5 tellen in windows. Game je via Steam? dan back je de games up op een hdd en als je ze wilt spelen installeer je ze even. Alleen windows en office is nog geen 50 Gb.

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-11 15:51
Ik zou bij de 500gb SSD blijven om ook je games op te slaan. Het scheelt bij meerdere games enorm in laadtijden.(niet in fps) maar dat vind ik het wel waard. Ik wacht liever +3s bij boot omdat ik een ssd ipv nvme heb dan dat ik spellen zoals gta/bf1 vanaf een hdd moet laden. Dan heb je die 3 seconden bij boot meteen weer terug.
500Gb moet genoeg zijn voor windows en een aantal spellen.

offtopic: voor wie in mijn inventaris kijkt en ziet dat ik wel vanaf een HDD mijn spellen laad, ik ben een arme student en heb geen geld voor snelle storage, maar in dit geval is het budget er en zou ik het zeker aanraden

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Verwijderd

shadvet schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:48:
Ik zou bij de 500gb SSD blijven om ook je games op te slaan. Het scheelt bij meerdere games enorm in laadtijden.(niet in fps) maar dat vind ik het wel waard. Ik wacht liever +3s bij boot omdat ik een ssd ipv nvme heb dan dat ik spellen zoals gta/bf1 vanaf een hdd moet laden. Dan heb je die 3 seconden bij boot meteen weer terug.
500Gb moet genoeg zijn voor windows en een aantal spellen.

offtopic: voor wie in mijn inventaris kijkt en ziet dat ik wel vanaf een HDD mijn spellen laad, ik ben een arme student en heb geen geld voor snelle storage, maar in dit geval is het budget er en zou ik het zeker aanraden
Ik bedoel niet spel laden vanaf een HDD, ik bedoel installeren. Als je een spel een tijdje niet speelt hoeft het niet geïnstalleerd te zijn.

• rain2reign
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:34:
Toch nog een vraag, ik zie dat deze schermen allemaal een goede reactietijd hebben, maar een refresh rate van 60 Hz.

Mijn idee was om voor een 120Hz scherm te gaan zodat ik niet gelocked zit op 120 FPS, maar 240 FPS. Hoe denk jij hierover? Is zo'n 120 Hz scherm te krijgen voor rond de 250 / 300 euro? Nog aanraders?
Ik zie er wel één 144Hz in de pricewatch(pricewatch: AOC AGON AG241QX Rood, Zwart), de enigen 120Hz schermen in de pricewatch zijn 3000+ euro zover ik het kan vinden.

Maar die is een beetje uit je budget.

Ik zie wel een paar 75Hz voor ongeveer jouw budget.
een 23.8 Inch scherm, pricewatch: Asus VX24AH Zwart.
en twee 27 inch schermen: de pricewatch: Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart en de pricewatch: Iiyama GB2783QSU Zwart.

De Iiyama schermen zien er wel erg interessant uit, maar als er lokaal bij in de centrum of in de buurt ook een paar winkels zijn (zoals media markt) moet je daar even langs gaan of er iets meer keuze is. Zo via de pricewatch en bij onze buren van hardware.info kan ik niet zo een paar vinden uit ene ruime keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik ben morgen vrij en puzzel dan de definitieve setup bij elkaar
Pagina: 1