duron?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:57
ok ik heb van een vriend gehoord dat jullie alles weten, here it comes!
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn PII chaintec 6ltm2 mobo'tje(max 333) en PII 300@338 proc. NU lijkt een duron me wel wat(mooi goedkoop) maar heb ik begrepen dat dat een soort opgefokte celeron is. Moet je nou ook extra intern geheugen nemen om deze normaal te laten draaien en het gemiste cache te compenseren?
enne.. misschien iemand een tip voor een stevig en niet al te duur moederbord met minimaal 1 ISA en 4a5 PCI sloten waar ik die duron op kan zetten.

Nou ik ben benieuwd of jullie bij elkaar echt zoveel weten.

alvast bedankt Lynx (www.lostterrans.com)

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 08:33
Een duron is de tegenhanger van de celeron maar dan van AMD. Deze presteert veel beter dan een celeron 1 of 2 en is goedkoper.

Extra geheugen is helemaal niet nodig!!! MAar is altijd handig!

De MSI k7t PRO is een goed bord alleen heeft die geen ISA sloten.

• joost_e
  • Laatst online: 13:58

joost_e

Aktief!

Het ligt eraan of je em wilt overclocken, als dat het geval is moet je een ASUS A7V of een Abit K7T kopen. Als je dat toch niet van plan was is de MSI KT7 Pro een lekker goedkoop bordje, en ook goed..

Je hoeveelheid cache haalt weinig uit, zeker als je alleen spelletjes doet, en meer geheugen heeft daar verder ook niet veel mee te maken.

Voor de tegenwoordige software is 128M toch wel een pré, en dan moet je de 100MHz variant hebben (133MHz mag ook, maar is niet persé nodig)..

Succes met kopen

• Crazyhorse
  • Laatst online: 04-09 08:33
http://gathering.tweakers.net/Forum4/HTML/007920.html

Ik vroeg me al af waar mijn reactie was bij dit topic!

Maar dat komt omdat meneer aan het crossposten is! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Verwijderd

Ik weet niet hoe het zit met die ABIT, maar die A7V heeft geen ISA.

Anders moet je kijken of je niet gewoon een andere kaart kan kopen.

• Lynx
sorry voor die crosspost maar ik wou zo snel mogelijk zo veel mogelijk reacties want ik draai door met dit systeem, het is zo ver@$%$% langzaam!

• Muurbestormer
  • Laatst online: 27-08 20:38
ja, de Abit K7T (raid) heeft 1 geshared ISA-slot, erg lekker hoor. bijna iedereen heeft er nog wel iets voor om in te stoppen.

En over de prestaties van de Duron: Hij is net zo snel (soms iets sneller, soms iets langzamer, ligt eraan wat je draait) als de PIII coppermine. Niet verkeerd toch? zeker als je kijkt naar het geld, maar dat is al zo vaak gezegt. Ik kijk al uit naar de opvolger van de Athlon (codenaam weet ik ff niet meer!) maar als je ziet dat de P4 specs best lekker zijn.. oei, gaat me weer erg opgewonden maken! (en armer...)

• Lynx
enig id wat een kt7raid kost?

Verwijderd

Geld.

Kijk ff in de pricewatch.

• frennek
  • Laatst online: 02-12-2025
Een Abit K7T is nog erg slecht leverbaar. Dus als je snel een nieuw systeem wil, dan zou ik een ander MOBO kopen.

Bijvoorbeeld de Asus A7V, die heeft dezelfde eigenschappen als de K7T, maar heeft een nadeel dat het maar 5 PCI sloten heeft.

Of je moet de MSI KT7 Pro nemen, maar is in een ding anders, die heeft een UDMA 66 ondersteuning en de A7V een 100.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
Let's get things straight: Een Abit K7T bestaat niet, een KT7 WEL. Laat dat ff duidelijk zijn. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
_______

[TLT]Lynx

Als je een ISA slot nodig hebt moet je een Abit KT7 nemen. Een ASUS A7V heeft geen ISA slot dus die valt af, samen met alle andere socket a moederborden want ik neem aan dat je een goeie wilt hebben.
De KT7 is dus echt iets voor jou. Je kunt er vet mee overclocken en het komt overal als beste uit de test.
Geef anders ff je compuspecs, dan weten we of je nog meer intern geheugen nodig hebt. Btw. je hebt denk ik nog 66MHz geheugen. Zo ja: 133MHZ geheugen kopen want 66MHz kan dacht ik niet op een nieuw mobo.
Zoals meneer SARGE hierboven ook al vermeld is de KT7 nog slecht leverbaar, maar thrust me: it's worth the wait Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif.

Mijn advies aan jou, neem dit:

- AMD Duron 700
- Abit KT7
- Zo nodig 133MHz geheugen.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.
Hebben we onze naam nou waargemaakt? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif

Verwijderd

Ik zelf heb bij mijn Duron een Soltek 75 KV moederbord. Die is best wel stabiel en ook de goedkoopste (F304,- bij bolderhardware) op dit moment. Hij heeft 1 ISA-slot en on-board sound (maar die kan je natuurlijk ook uitzetten als je een aparte soundcard hebt) waarvan mij de kwaliteit nog niet echt tegenvalt. Hij is niet echt in veel winkels te krijgen, eigenlijk alleen bij de SWW (in zoetermeer) en bij bolderhardware (vlaardingen?) volgens de pricewatch.

Verwijderd

Een nadeel is misschien wel dat er geen goede manual bij geleverd wordt, maar er is wel een betere van de Soltek-site te downloaden. Verder is de Abit waarschijnlijk wel beter en in iedergeval makkelijker met overclocken. Maar als je het wil kan je dat ook gewoon doen door zelf modificaties aan je processor aan te brengen of als je aan het solderen gaat met je mobo.
Pagina: 1