Driver wil niet goed installeren.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02-2025
Mijn vraag
Er is me opgemerkt dat de videokaart (GeForce GT710M) niet meer naar behoren werkt op de laptop, ik krijg dan ook de melding "Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)". Hoe fix ik dit?

Relevante software en hardware die ik gebruik
GeForce GT710M, GeForce Experience

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd de drivers te verwijderen om ze vervolgens opnieuw te installeren via GeForce Experience. Als ik op de Nvidia website dan ook naar losse drivers zoek krijg ik alleen GeForce Experience, dus geen losse drivers voor de videokaart.

Als ik de drivers update zegt het programma wel gewoon dat het Grafische stuurprogramma is geïnstalleerd.

Once again open up your bag of tricks!

Alle reacties

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wat is je notebook? Heb je Optimus?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Welke informatie krijg je naar voren als je dieper zoekt op "error code 43"
Duidt deze code inderdaad op een driver probleem?

Probeer het overigens eens met de standaard Windows drivers.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• SwooX
@archie2012 Ik heb de Sattelite C55A-1-ND.

@Switchie "Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)"

Heb de Windows drivers geprobeerd, echter geen succes. Ook in MSI Afterburner is de GPU niet meer te zien. Heb de chipset drivers ook ge-update, maar ook dit zonder succes. Ik heb een beetje het gevoel dat de GPU is overleden.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03-2025
Staat hij er nog tussen als je gaat naar computer linkermuisknop > eigenschappen > apparaatbeheer en dan beeldadapters?

Verwijderd

En heb je ook al geprobeerd om middels Driver Sweeper de drivers te verwijderen en daarna de correcte drivers opnieuw te installeren?

http://www.guru3d.com/con...uru3d-driver-sweeper.html
http://www.nvidia.com/dow...Results.aspx/117269/en-us (W8, 64-bit)

Er staan hier ook nog wat posts met een vergelijkbaar probleem en hen mogelijke oplossingen:
https://forums.geforce.co...olved-the-code-43-error-/

Overigens, heb je een update gehad in de drivers dat hij ineens niet meer werkte? Dan zou je altijd nog een downgrade kunnen proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2017 11:19 ]

• SwooX
@NO_Excuses Ja, staat daar gewoon bij. Echter wel met een gele driehoek met uitroepteken erin.

@Verwijderd Ben nu bezig met herinstallatie, heb alle drivers gewist met die tool.

Het installatie programma geeft aan dat de grafische drivers zijn geinstalleerd, echer geeft die in apparaatbeheer nog steeds het gele driehoekje met uitroepteken aan.

Nee, was tijdens een potje SA:MP. Het spel crashte uit het niets.

[ Voor 25% gewijzigd door SwooX op 07-04-2017 12:00 ]

Verwijderd

SwooX schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:51:
@NO_Excuses Ja, staat daar gewoon bij. Echter wel met een gele driehoek met uitroepteken erin.

@Verwijderd Ben nu bezig met herinstallatie, heb alle drivers gewist met die tool.

Het installatie programma geeft aan dat de grafische drivers zijn geinstalleerd, echer geeft die in apparaatbeheer nog steeds het gele driehoekje met uitroepteken aan.

Nee, was tijdens een potje SA:MP. Het spel crashte uit het niets.
Eventueel een van de volgende solutions die je nog zou kunnen proberen:

https://www.drivereasy.co...it-has-reported-problems/

En anders het ultieme uiterste:

Volledige clean install van windows, en daar de laatste drivers op installeren. Indien het dan alsnog niet werkt, is het vrijwel safe om te zeggen dat je dan een hardware matig probleem hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2017 14:01 ]

• SwooX
@Verwijderd Helaas, niks heeft geholpen. Echter vind ik het wel raar dat de videokaart nog wel getoond wordt in Speccy.

De videokaart is niet meer. :(

PS: M'n moederbord en processor zitten idle op 60 grade celsius, is dit niet te hoog?

[ Voor 52% gewijzigd door SwooX op 07-04-2017 17:46 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:04

nelizmastr

Goed wies kapot

Dat is flink ja. Nog nooit schoongemaakt van binnen zeker?

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1