Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrezonPlays
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-11-2020
Goedenavond,

Ik ben op dit moment in het bezit van een Macbook Pro Retina 15,4 inch met het nummer A1398. Deze heeft op dit moment een 512GB SSD. Deze laptop gebruik ik voor school en run hier een aantal virtuele machines op. Door dit aantal virtuele machines word mijn 512GB opslag net te weinig. Nu wil ik dit dus upgraden naar 1TB SSD.

Ik heb op het internet al het een en ander afgezocht, heb een aantal items gevonden. Alleen deze halen niet de snelheid wat ik op dit moment heb. Ik heb de Samsung 960 Pro 1TB gevonden, alleen deze past volgens mij niet. Wat ik niet graag wil is een externe HDD of SSD, dit vind ik onhandig als ik naar een klant ga. Want hierdoor moet ik altijd mijn externe opslag bij me hebben en als ik deze een keer vergeet zit ik zonder mijn bestanden. Vandaar mijn keuze om de huidige SSD een upgrade te geven.

Wat zijn eventuele opties kwa upgrade waar ik deze snelheid wel kan behouden, want deze zijn natuurlijk erg fijn.

PS: De Macbook is nog geen jaar oud, het is daarom ook de bedoeling dat dit bij een erkend Apple geregistreerd bedrijf gaat gebeuren. Dit is puur kwa oriëntatie wat eventuele upgrade opties zijn.

Met vriendelijke groet, Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:52
Dit is de optie die ik vond na 3 minuten Googlen: https://eshop.macsales.co...na-display/2013-2014-2015.

Dit zal je zelf moeten plaatsen aangezien er geen Apple gecertificeerd bedrijf dat voor je zal doen. Je garantie stopt namelijk als je zelf onderdelen van jouw specifieke Mac gaat vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrezonPlays
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-11-2020
Volkan1984 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:46:
Dit is de optie die ik vond na 3 minuten Googlen: https://eshop.macsales.co...na-display/2013-2014-2015.

Dit zal je zelf moeten plaatsen aangezien er geen Apple gecertificeerd bedrijf dat voor je zal doen. Je garantie stopt namelijk als je zelf onderdelen van jouw specifieke Mac gaat vervangen.
Deze had ik zelf ook al gevonden, alleen haalt deze SSD de snelheden niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

PrezonPlays schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 23:03:
[...]

Deze had ik zelf ook al gevonden, alleen haalt deze SSD de snelheden niet.
Wat Volkan eigenlijk impliceert is dat je of die drive neemt en je garantie vervalt óf je neemt een externe SSD.

Ik snap dat je geen externe schijf wil, maar je hebt voor deze laptop gekozen waarvan Apple niet wil dat je er ook maar iets aan doet. De SSD connector is Apple eigen, gaat niks zo van de plank op passen, tenzij je via eBay voor dit model een 1TB zou kunnen krijgen, maar Apple biedt deze alleen als gesoldeerde optie in de 2016 modellen.

Feitelijk heb je drie mogelijkheden:

1. De SSD van OWC kopen en je garantie kwijt
2. Een externe SSD aanschaffen
3. Een nieuwe Mac met 1TB SSD bestellen

Edit: je kan je VM's natuurlijk ook kleinere schijven geven. Windows Server met een paar rollen heeft zat aan 20GB ;)

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 17-03-2017 23:14 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
nelizmastr schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 23:12:

Edit: je kan je VM's natuurlijk ook kleinere schijven geven. Windows Server met een paar rollen heeft zat aan 20GB ;)
Wat nieuwere versies zijn wat happiger op ruimte; vooral als je updates wil installeren. Om diarree van te krijgen soms.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:52
nelizmastr schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 23:12:
[...]

Wat Volkan eigenlijk impliceert is dat je of die drive neemt en je garantie vervalt óf je neemt een externe SSD.

Ik snap dat je geen externe schijf wil, maar je hebt voor deze laptop gekozen waarvan Apple niet wil dat je er ook maar iets aan doet. De SSD connector is Apple eigen, gaat niks zo van de plank op passen, tenzij je via eBay voor dit model een 1TB zou kunnen krijgen, maar Apple biedt deze alleen als gesoldeerde optie in de 2016 modellen.
Wat betreft 1e alinea: klopt.

2e alinea: 2015 MBP 15" kon ook al met 1TB worden geleverd. Inderdaad misschien tweedehands? 2016 MBP 15" gaat tot 2TB.
Pagina: 1