^^ Uiteraard zijn ze allemaal gecast, elk programma met deelnemers doet aan casting (hoe selecteer je anders de deelnemers uit de vele inzendingen), maar wat ze telkens niet vertellen is wat de deelnemers er nou eigenlijk (zogenaamd) aan over zouden houden. Wat is de incentive van de verleiders / verleidsters om mee te doen, en waarom zou je als stelletje meedoen?
Zelfs als je als stelletje dit weet te overleven, en je deed zogenaamd mee omdat je de relatie wilde testen, en laten we uitgaan van het meest ideale geval: Je lover gedraagd zich voorbeeldig. Dan weet je toch alleen maar dat iemand zich met 10d camera op z'n / haar nek zichzelf kan inhouden? Dat zegt toch helemaal niets over wat ie vervolgens de eerst-volgende keer alleen in 'tha club' uitspookt?
En waarom zou je als verleider / verleidster hieraan meedoen? Als je er eenmaal volledig in zit, geloof ik best wel dat het als een soort overwinning voelt wanneer je eindelijk iemand 'te pakken' hebt, maar wat heeft je overgehaald om eraan te beginnen met die volle overgave die ze lijken te hebben?
En ten slotte: Waarom zou je, wanneer je ziet (of denkt gezien te hebben) dat je partner vreemd is gegaan, ter plekke 'wraak' willen nemen? Als je klaar bent met je relatie en je denkt dat je een klik hebt met één van die mensen die bij je op het resort zitten, dan kun je toch ook nog wel een paar nachtjes wachten tot je uit het programma bent?
Al-met-al kan ik niet anders dan denken dat het fake is. Vermakelijk is het wel, maar ik kan het op geen enkele manier 'echt' maken in m'n hoofd