Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

o2 Duitsland (bridge modus) - Fritzbox??

Pagina: 1
Acties:

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:39
Beste tweakers,

Ik wil graag jullie hulp.

Woon sindskort in Duitsland en ben beperkt tot 16mb/s DSL snelheid hier in het gebouw. Voorheen had ik 120mb/s Kabel Internet in Nederland.

Nu zitten we te kijken naar een ISP (o2 Deutschland) de goedkopere en biedt op hun WLAN Homebox geen (bridge modus) wil me eigen hardware gebruiken zoals ik dit voorheen deed in Nederland, denk aan een router + Accesspoint. Alleen vertelt de support daarbij dat meteen je telefoonlijn vervalt omdat het maar over 1 DSL lijn gaat. Kan dit kloppen.

De support zegt dat het wel mogelijk is als je eigen hardware (modem) gebruikt. Nu wordt er in Duitsland veel over Fritzbox gesproken. Hier heb ik zelf geen ervaring mee. Maar als ik dit aanschaf kan ik dan wel de modem zo instellen als bridge modus zodat ik me eigen Cisco apparatuur er op kan aansluiten.

Producten die ik er op wil aansluiten:
1. Cisco RV130w (wordt als WiFi en firewall gebruikt)
2. Linksys EA2700 - Accesspoint voor het gasten netwerk

[ Voor 15% gewijzigd door theduke1989 op 17-03-2017 22:41 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb je al gekeken bij One.de? Die leveren bij mijn weten meestal Fritzbox en de meeste (met standaard firmware) zijn gewoon in bridge modus te zetten.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• theduke1989
Ik heb inderdaad zitten kijken alleen geen groot aanbod aan Fritzbox, en alleen een router zonder modem helaas.

Hoe staat zo'n box in vergelijking met bijvoorbeeld de meegeleverde Cisco/wlan modem van Ziggo?

Daarnaast levert alternate.de ook veel Fritzbox en https://m.alternate.de/mo...085&page=1&q=Fritzbox&s=0 dit is de goedkoopste op de site. Maar heeft wel 2 extra lan poorten t.o.v de one.de versie ..

NVM zie dat het ohne Modem is. Moet echt een ingebouwde modem hebben..

Moet het den Fritzbox zijn? Kan ik ook bijvoorbeeld iets anders gebruiken zolang het een modem heeft? Zo ja welke is nog goed.

[ Voor 59% gewijzigd door theduke1989 op 17-03-2017 20:42 ]

• Diazoni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:47
Hoi, ik denk dat je het beste dan kan kijken naar een fritzbox 7360 of een 7369 die laatste is nog vrij prijzig aangezien deze nog maar een tijdje op de markt is...
ik gebruik zelf een 7490 icm met de Cisco modem van ziggo en dat werkt perfect

De 7360 word regelmatig hier aangeboden in de v&a voor ongeveer 50-70 euros. Met 20 ga je het ben ik bang niet redden...

Misschien een stomme vraag, maar heeft de box van o2 geen lanpoorten? Want dan ben je er al met de bestaande apparatuur die je hebt... tel plus internet laten regelen door die box en je internet doorlussen naar je eigen apparatuur. Of denk ik nu te simpel?? |:( 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Diazoni op 17-03-2017 21:31 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:40
Ik heb juist mijn Fritzbox 7360 (met firmware 6.30) verkocht, omdat hij geen echte transparent bridge kon. Heb nu een Draytek Vigor 130 gekocht, die kan wel transparent bridge. Is een VDSL modem, ene kant de RJ11-telefoonlijn erin en aan de andere kant een RJ45-netwerkkabel eruit waar de VLAN's nog gewoon in zitten e.d. In m'n pfSense router trek ik dat vervolgens uitelkaar. Op m'n pfSense krijg ik dan ook gewoon het externe WAN IP-adres. Geen ranzige oplossing met DMZ o.i.d. waarbij je alsnog een intern IP-adres zou krijgen, gewoon een echte bridge.

Werkt hier in NL met Telfort VDSL (KPN Wholesale) prima. Heb geen telefonie, dat werkt dan volgens mij idd niet meer. Al kun je dan volgens mij het door de provider geleverde modem nog in het VLAN voor telefonie zetten, misschien dat dat werkt. IPTV was kwestie van settopbox in juiste VLAN zetten op m'n managed switch.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 17-03-2017 21:37 ]

• theduke1989
Diazoni schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:27:
Hoi, ik denk dat je het beste dan kan kijken naar een fritzbox 7360 of een 7369 die laatste is nog vrij prijzig aangezien deze nog maar een tijdje op de markt is...
ik gebruik zelf een 7490 icm met de Cisco modem van ziggo en dat werkt perfect

De 7360 word regelmatig hier aangeboden in de v&a voor ongeveer 50-70 euros. Met 20 ga je het ben ik bang niet redden...

Misschien een stomme vraag, maar heeft de box van o2 geen lanpoorten? Want dan ben je er al met de bestaande apparatuur die je hebt... tel plus internet laten regelen door die box en je internet doorlussen naar je eigen apparatuur. Of denk ik nu te simpel?? |:( 8)7
Ik zat die van jou te bekijken en het is een fikse prijs ja +/- €180,- dat is voor mij nu nog te veel.

Ik heb even zitten kijken, https://www.dslweb.de/o2-homebox-2.php er zitten twee LAN poorten op. Maar dan fungeert je eigen hardware als Accesspoint of gaat dat sowieso niet werken omdat het een router is.

- Cisco r130w (router)
- linksys EA2700 (Accesspoint) - wordt doorgelust vanuit me Cisco.
ThinkPadd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:35:
Ik heb juist mijn Fritzbox 7360 (met firmware 6.30) verkocht, omdat hij geen echte transparent bridge kon. Heb nu een Draytek Vigor 130 gekocht, die kan wel transparent bridge. Is een VDSL modem, ene kant de RJ11-telefoonlijn erin en aan de andere kant een RJ45-netwerkkabel eruit waar de VLAN's nog gewoon in zitten e.d. In m'n pfSense router trek ik dat vervolgens uitelkaar. Op m'n pfSense krijg ik dan ook gewoon het externe WAN IP-adres. Geen ranzige oplossing met DMZ o.i.d. waarbij je alsnog een intern IP-adres zou krijgen, gewoon een echte bridge.

Werkt hier in NL met Telfort VDSL (KPN Wholesale) prima. Heb geen telefonie, dat werkt dan volgens mij idd niet meer. Al kun je dan volgens mij het door de provider geleverde modem nog in het VLAN voor telefonie zetten, misschien dat dat werkt. IPTV was kwestie van settopbox in juiste VLAN zetten op m'n managed switch.
Die VDSL en VDSL+ maakt niet zoveel uit zeker? Zolang het maar DSL is? Ik ga kijken of het prijstechnisch in mijn plaatje past zo'n Vigor. Maar de support van o2 gaf aan al heb ik de Fritzbox Telefonie werkt niet ivm 1 DSL lijn. Maar als je zo'n fritsbox of andere box(modem) met telefonie aansluiting hebt zou dat gewoon moeten werken. Bij Ziggo toen was het wel het geval.

• Diazoni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:47
[b][message=50609397,noline]theduke1989 schreef op vrijdag

Ik heb even zitten kijken, https://www.dslweb.de/o2-homebox-2.php er zitten twee LAN poorten op. Maar dan fungeert je eigen hardware als Accesspoint of gaat dat sowieso niet werken omdat het een router is.

- Cisco r130w (router)
- linksys EA2700 (Accesspoint) - wordt doorgelust vanuit me Cisco.
[...]

Die VDSL en VDSL+ maakt niet zoveel uit zeker? Zolang het maar DSL is? Ik ga kijken of het prijstechnisch in mijn plaatje past zo'n Vigor. Maar de support van o2 gaf aan al heb ik de Fritzbox Telefonie werkt niet ivm 1 DSL lijn. Maar als je zo'n fritsbox of andere box(modem) met telefonie aansluiting hebt zou dat gewoon moeten werken. Bij Ziggo toen was het wel het geval.
Ik zou de Cisco er tussen uit laten en de o2 modem laten doen wat hij moet doen en het accesspoint wel weer plaatsen, dan heb je alle vlans beschikbaar en kun je nog steeds je eigen apparatuur gebruiken zonder geld uit te moeten/willen geven...

• theduke1989
Diazoni schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 07:39:
[...]

Ik zou de Cisco er tussen uit laten en de o2 modem laten doen wat hij moet doen en het accesspoint wel weer plaatsen, dan heb je alle vlans beschikbaar en kun je nog steeds je eigen apparatuur gebruiken zonder geld uit te moeten/willen geven...
AH dat is jammer, wou echt graag mijn eigen apparatuur nemen. Nu is er wel deze Fritzbox 7170. Waar moet ik opletten als ik het aanschaf.

http://www.ebay.de/ulk/it...6rvr_id%253D1185019743674

Niet al te prijzig. Maar werkt zo iets wel dan??

Fritzbox - Cisco - linksys. Enige wat ik nodig heb is dus internet. Daarnaast moet de software ge-update worden lees ik op veel forums wil je überhaupt bridge modus kunnen gebruiken. Hoe is AVM hier mee??

Ik merk dat qua infrastructuur Duitsland nog achterloopt op Nederland.

[ Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 18-03-2017 14:47 ]

Pagina: 1