Internet verbinding en opslagruimte

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe pc (game pc) en ik heb het moeten aansluiten op een internetkabel wat ik dus heb gedaan maar nu staat er bij mijn "internettoegang' dat ik met 'netwerk 2' ben verbonden.
Hoe kan ik nu verbinden met het netwerk die ik thuis altijd gebruikte?
Mijn verbinding is nu namelijk erg traag.

Ook zou ik 1 TB aan opslagruimte krijgen. Dat heb ik dus alleen voor schijf D. Maar daar heb ik niet zoveel aan want ik doe bijna niks met usb.
Ik heb nu 200 GB opslagruimte voor schijf C wat ik niet genoeg vind. Kan ik dit overplaatsen of bestanden laten downloaden op schijf D?
Of moet ik terugbellen voor mee opslagruimte?

Bedankt alvast!

Beste antwoord (via Verwijderd op 17-03-2017 20:02)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:50
Netwerk 2 is maar een naam. Als de verbinding onderling niet veranderd is zou het net zo snel moeten werken als eerst. Maar je kan het aanpassen in je register bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\NetworkList\Profiles

Op vraag 2: Ik begrijp dat je een 2e interne of externe HDD hebt? Wat houdt je tegen om die 2e schijf te gebruiken? Je kan daar gewoon bestanden naartoe verplaatsen of op installeren.

[ Voor 18% gewijzigd door Nat-Water op 17-03-2017 19:45 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:50
Netwerk 2 is maar een naam. Als de verbinding onderling niet veranderd is zou het net zo snel moeten werken als eerst. Maar je kan het aanpassen in je register bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\NetworkList\Profiles

Op vraag 2: Ik begrijp dat je een 2e interne of externe HDD hebt? Wat houdt je tegen om die 2e schijf te gebruiken? Je kan daar gewoon bestanden naartoe verplaatsen of op installeren.

[ Voor 18% gewijzigd door Nat-Water op 17-03-2017 19:45 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar heeft een pc niet altijd een soort lokale schijf (waar je alles op download) en een schijf om bestanden over te plaatsen via je usb?
Om duidelijker te zijn over de schijfen:

Schijf C heeft bij mij een plaatje van een apparaat met Windows 10 teken er boven staan
Schijf D heeft heeft een apparaat zonder het teken.
Bij schijf C staat 'lokale schijf'
Schijf D staat 'Nieuw volume'
Als ik op eigenschappen klik zie ik een
Samsung SSD 850 EVO 250 GB (mijn C schijf dus)
ST1000DM010-2EP102 (D)
Ze zijn allebij type schijfstation.

Bedankt voor het antwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Je hebt een SSD (C:) voor je OS en een paar programma's en een HDD van 1TB (D:).
Als je je usermappen op D: hebt staan download je naar D:, het gedeelte over een schrijf om bestanden naar usb te plaatsen volg ik niet helemaal?
Wat bedoel je met 'verbinding traag', hoge ping, lage downloadsnelheid of timeouts bijvoorbeeld.
Probeer anders even een speedtest en post de resultaten hier.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Gezien de kennis van de pc zou ik als eerste willen adviseren je in te lezen over hoe hardware in je computer werkt, dit zal je al aardig op weg helpen.

Verder heeft de netwerk naam niets te maken met je verbinding en is je hardeschijf opgedeeld in 2 delen, waarvan 1 voor Windows en 1 voor opslag. USB gebruik je voor backups en betreft een externe (buiten de pc) opslag.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het internet is inmiddels wat sneller geworden dus dat is fijn en
Blijkbaar kun je dus ook bestanden opslaan op schijf D dat wist ik niet.

Ik ben er nu uitgekomen.

Bedankt! :D
Pagina: 1