Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan Geleynse
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-07-2020
Beste forumleden;

Na lange tijd op consoles gegamed te hebben heb ik het besluit genomen om een budget game-pc te bouwen,hierbij was het doel om voor iets meer dan de prijs van een console een pc te bouwen die nieuwe games op 1080 en ultra settings kan spelen op +-60 fps.

Het in elkaar zetten van het systeem was relatief eenvoudig,dit bleek minder technisch dan verwacht; veel dingen zijn aangegeven op het moederbord en op internet is veel te vinden.
Na alles op de goede plek te hebben gezet heb ik Windows 10 en de nieuwste drivers van het moederbord en de gpu geinstalleerd.

Tot zover is alles goed gegaan,ik loop nu echter tegen een probleem aan;de computer loopt soms vast,blijft ongeveer vijf seconden hangen en reboot dan.
Dit lijkt volstrekt willekeurig te gaan,soms doet hij dit tien minuten na het booten onder lichte load zoals bijvoorbeeld het kijken van filmpjes op Youtube en soms kan ik games zoals Just Cause 3 en Doom langer dan een uur zonder enige bijzonderheden draaien.

Ik heb geen idee waaraan dit probleem ligt aangezien ik geen foutmelding krijg om op te zoeken,gewoon een reboot zonder verdere melding.
Jullie zouden me een groot plezier doen door me hiermee te helpen :*)

Mijn specs zijn:

MSI H110M ECO
Intel G4560
Gigabyte 1050TI
1x8GB Corsair Vengeance DD4 2133mhz
Corsair VS450
1TB WD Blue HDD
Sharkoon VG4-W
Windows 10 Pro x64

Overigens is de kast via een HDMI uit de gpu aangesloten op mijn LG Smart Tv,het lijkt me niet dat dit een probleem kan zijn maar ik wou het niet onvermeld laten.

Wat ik al geprobeerd heb:

Windows volledig updaten.
Stroomkabel loshalen,wachten en opnieuw vastmaken.
Alle onderdelen/kabels loshalen en opnieuw inbouwen.
Realtek Audio Drivers Uitschakelen en die van Nvidea aan laten.(ik heb gelezen dat conflicterende audiodrivers problemen kunnen geven)
RAM sticks van slot veranderen.
Andere aansluitingen van de PSU gebruiken voor CPU en HDD. (VS450 heeft 2x 4pins en volgens mij 4x SATA)
Andere SATA poort gebruiken voor dataverbinding tussen de HDD en het moederbord.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dit is niet iets voor EL, maar spontane reboots zijn in mijn boekje of driver issues, of hardwarematig falen. Driver issues zijn uit te sluiten, dan blijft hardwarematig falen over. Als je geluk hebt is het de voeding, als je pech hebt iets anders.

Mocht het je interesseren, lees ook even de blog in mijn sig. Op tapijt zitten werken? In een wollen trui? Vaker last van schokken in huis bij het vastpakken van een deur of kraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:47
Probeer eens een andere voeding?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan Geleynse
Sorry als ik op de verkeerde plek gepost heb,wat zou een betere plek zijn?

Ik heb op een metalen ondergrond gewerkt toen ik de kast in elkaar zette,hierbij heb ik steeds de case aangeraakt om eventuele statische elektriciteit 'af te schudden'.
Verder heb ik geen problemen met schokken hier.

Een andere voeding proberen is een optie,ik kan er vast wel een lenen,hoe groot is de kans dat dit het probleem is?
Ik dacht dat Corsair goed aangeschreven stond maar dat kan ik natuurlijk fout hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:47
Elk merk heeft z'n goede en slechte lijnen. Over de VS450 in het Voedingentopic:
Low-end voedingen zoals de Corsair VS serie en Cooler Master B v2 series moet je eigenlijk niet voor een nieuwe PC gebruiken. De kwaliteit en prestaties van de deze voedingen zijn zeer zeer matig, waardoor de verwachte levensduur laag ligt. Dit zijn voedingen bedoeld voor reparatie van een oude PC, zodat die nog twee jaar mee kan en daarna volledig vervangen wordt. Prijs/kwaliteit verhouding is bij zulke voedingen ook vaak ver te zoeken. Ze zijn dan wel goedkoop, maar voor enkele euro's meer haal je al iets veel beters, waardoor je voedingen zoals deze beter links kunt laten liggen.
Voeding advies en informatie topic - Deel 33

En daarom is een andere voeding proberen (misschien kan je er 1 lenen) het wel waard.

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 17-03-2017 17:56 . Reden: Link erbij ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:35

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Misschien eerst even de event viewer bekijken wat die aangeeft op het moment van een reboot?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Heb je ook al de temperatures gemeten? Doe dit bijvoorbeeld eens met HWMonitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
memphis schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:04:
Misschien eerst even de event viewer bekijken wat die aangeeft op het moment van een reboot?
Dit.

Na een vastloper de applicatie log en systeem log na spitten wat er vlak voor en na de vastloper is gelogged.

Als dat toch geen duidelijkheid geeft, ga dan alle drivers nogmaals langs.
Download eerst de meest recente, ga na welke versie je binnen hebt gehaald en controleer welke versie je al geïnstalleerd hebt.

Ga de websites na of ze een speciale uninstaller tool hebben (via het officiële kanaal niet van derden!) AMD en Nvidia hebben sowieso zulke tools.
Anders deinstallatie uitvoeren vanuit apparaat beheer.

Ontkoppel de pc van het internet, deinstalleer de antivirus en verwijder de drivers.
En herinstalleer de drivers die je vers gedownload hebt. Daarna AV weer activeren/installeren.

Het lijkt geen voeding probleem omdat je dit niet hebt tijdens gamen, terwijl er dan het meest gevraagd zal worden van de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Wauw. Ik ben onder de indruk van dit topic, als OP hiermee niet vooruit kan, dan weet ik het ook niet meer.
Fore! schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:41:
Het lijkt geen voeding probleem omdat je dit niet hebt tijdens gamen, terwijl er dan het meest gevraagd zal worden van de voeding.
Op dit kleine puntje na (waarvoor ik reageer), want dit is een aanname die ik niet handig vind. Een voeding die niet lekker is kan ook idle voor vastlopers zorgen, daar hoef je niet persé een hoge load voor te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Flake schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:47:
Wauw. Ik ben onder de indruk van dit topic, als OP hiermee niet vooruit kan, dan weet ik het ook niet meer.

[...]

Op dit kleine puntje na (waarvoor ik reageer), want dit is een aanname die ik niet handig vind. Een voeding die niet lekker is kan ook idle voor vastlopers zorgen, daar hoef je niet persé een hoge load voor te draaien.
Behalve dat, zijn het ook de eigenschappen van de crash, die dit ondersteunen
Windows bevriest, en reboot zonder blue screen; dat moet haast wel de voeding zijn

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Schopje naar PMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:35

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Brahiewahiewa schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 03:39:
[...]

Behalve dat, zijn het ook de eigenschappen van de crash, die dit ondersteunen
Windows bevriest, en reboot zonder blue screen; dat moet haast wel de voeding zijn
Nee hoor, bij ons op het werk een bepaalde type laptop kan met een oudere BIOS spontaan rebooten zonder enige fatsoenlijke melding.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin eerst eens met uit te zoeken welke uefi versie er op het bordje draait en kijk of er updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan Geleynse
Forumleden;

Allereerst bedankt voor alle reacties,ik waardeer het dat de community bereid is om een ander te helpen.

Na wat dingen uitgeprobeerd te hebben heb ik het probleem vastgesteld,dit ligt bij de verbinding tussen de pc en mijn tv.
Dit weekend heb ik geprobeerd om de kast aan te sluiten op een monitor dmv een dvi kabel,ik heb de computer het hele weekend kunnen gebruiken zonder bijzonderheden.(geen reboots of vastlopers)
Toen ik thuis probeerde om de kast aan te sluiten op mijn tv dmv een hdmi kabel kreeg ik geen beeld meer.
Ik heb gisteren een dvi naar hdmi adapter besteld aangezien ik geen dvi aansluiting heb op mijn tv.

Hebben jullie nog ideeen over wat ik kan doen in het geval dat dit ook niet werkt,het zou jammer zijn als ik een monitor moet kopen terwijl ik liever gewoon mijn tv gebruik.
Pagina: 1