Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade van mijn huidige systeem

Pagina: 1
Acties:

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-11 19:37
Hallo Medetweakers!

Na een aantal jaren ben ik wel toe aan een upgrade van mijn huidige PC en zoek daarbij jullie expertise.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk 1080p60 Ultrawide gamen. Films kijken en een beetje internetten en officegebruik natuurlijk. Ook heb ik wel eens 1 of 2 VM's draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1000€

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn beeldscherm, toetsenbord, muis, speakers en koptelefoon. Eigenlijk alle randapparatuur.
Mijn Samsung 850 EVO boot drive.
Mijn Cryorig C1 koeler die ik eindelijk kan gaan gebruiken ;)
Ik kan een Powercolor RX480 overnemen van een kennis van mij.
Mijn Asus ROG frontpanel monitor

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zo ongeveer alle componenten, heb al een lijstje samengesteld.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 206,40€ 206,40
1Gigabyte GA-H270-Gaming 3€ 118,70€ 118,70
1Powercolor Radeon RX 480 8GB Red Devil€ 185€ 185
1Seagate Barracuda Barracuda, 3TB€ 99,90€ 99,90
1Sharkoon M25-W Zwart€ 50,95€ 50,95
1Cryorig C1€ 0,00€ 0,00
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M4A2666C15R€ 129,-€ 129,-
1Corsair RM550x€ 94,95€ 94,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 0,00€ 0,00
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 884,90

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever geen WD schijven.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zwart/Rood keurenschema zou erg fijn zijn, maar is geen must.

Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan. Maar is ook geen concrete "nee".

Wat verwacht je van ons?
Tips, feedback, verbeteringen, eigen ervaringen. Hoor graag of ik wat kan verbeteren of als de prijs/kwaliteti beter kan.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
Waarom geen WD schijven? De drive waar je vervolgens zelf mee aan komt zetten staat bekend om een dead on arrival schandaal en algemene onbetrouwbaarheid. Dan lijkt een WD Blue me toch een beter plan. Graag uitleg en dan kan ik je misschien verder helpen.

Het overklokken, wat volgens jou geen concrete nee is. Beperkt zich in ieder geval tot de videokaart door de gekozen processor en moederbord. Ik dacht ik zeg het even.

die kast die je hebt gekozen is kortgezegd nogal jammer qua bouwkwaliteit. misschien even kijken naar een corsair carbide 100R of voor iets meer geld een fractal design define c of phanteks p400

qua voeding zou ik er een corsair cx450m of bitfenix bwg450m bij pakken. niet dat die in je lijstje niet goed is, maar hij is wel bijna 100 euro en dat is best duur voor de algemene prijsrange van deze build

[ Voor 14% gewijzigd door youridv1 op 17-03-2017 18:06 ]

• genesis1650
youridv1 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:05:
Waarom geen WD schijven? De drive waar je vervolgens zelf mee aan komt zetten staat bekend om een dead on arrival schandaal en algemene onbetrouwbaarheid. Dan lijkt een WD Blue me toch een beter plan. Graag uitleg en dan kan ik je misschien verder helpen.
Ik heb al tweemaal een WD schijf gehad die binnen een paar maanden al SMART errors gaf, en eentje die begon te klikken. bij Seagate heb ikzelf nog nooit problemen gehad.
Het overklokken, wat volgens jou geen concrete nee is. Beperkt zich in ieder geval tot de videokaart door de gekozen processor en moederbord. Ik dacht ik zeg het even.
Klopt, vandaar ook de "feedback, verbeteringen" onderaan.
die kast die je hebt gekozen is kortgezegd nogal jammer qua bouwkwaliteit. misschien even kijken naar een corsair carbide 100R of voor iets meer geld een fractal design define c of phanteks p400
Ik ben het vergeten te vermelden maar ik heb ten minste twee 5.25" cages nodig voor deze: pricewatch: Asus Republic Of Gamers Front Base
qua voeding zou ik er een corsair cx450m of bitfenix bwg450m bij pakken. niet dat die in je lijstje niet goed is, maar hij is wel bijna 100 euro en dat is best duur voor de algemene prijsrange van deze build
Voor een RX480 build wordt een minimum van 500-550 Watt aanbevolen, daar ben ik dan ook op die voeding uitgekomen.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
genesis1650 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:26:
[...]

Ik heb al tweemaal een WD schijf gehad die binnen een paar maanden al SMART errors gaf, en eentje die begon te klikken. bij Seagate heb ikzelf nog nooit problemen gehad.

[...]

Klopt, vandaar ook de "feedback, verbeteringen" onderaan.

[...]

Ik ben het vergeten te vermelden maar ik heb ten minste twee 5.25" cages nodig voor deze: pricewatch: Asus Republic Of Gamers Front Base

[...]

Voor een RX480 build wordt een minimum van 500-550 Watt aanbevolen, daar ben ik dan ook op die voeding uitgekomen.
nouja als je de cpu overclocking open wil houden eventueel. 7600K + z270 chipset. hangt wel een aardig meerprijsje aan dus wat je zelf wil.

jammer om te horen van WD, zelf tiental schijven van ze in bezit gehad die zich allemaal keurig gedroegen.
toshiba misschien?

o leuk die front base van asus, ik zal zo even op zoek gaan naar een kwalitatief goed kastje daarvoor.
pricewatch: Corsair Carbide 100R Standaard
pricewatch: be quiet! Pure Base 600 Window Zwart

die bequiet is de kwalitatief betere van het stel. best wel duidelijk ook. die corsair is opzich best prima.

leuk dat dat aangeraden wordt. een rx480 trekt misschien 200 watt en een i5 misschien 75. google even maar coolermaster psu calculator en vul je specs even in. 550 watt is aardig veel voor dit systeem.

[ Voor 12% gewijzigd door youridv1 op 17-03-2017 18:40 ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:24
-Je hebt in je tabel lopen rommelen ;).
De voeding is sowieso niet beschikbaar op dit moment, dus pak een ander. Je RM550X was prima. Als je iets goedkoper wilt, moet je voor de CX450M gaan.
-Je RAM vind ik lastig. Het is sowieso te hoog geklokt, en dan is pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R goedkoper. Dat is dan wel 2 reepjes ipv 4. Dat staat optisch minder mooi, en ietsjes (theoretisch, waarschijnlijk niet merkbaar) langzamer. Je houdt wel ruimte om evt. later RAM erbij te prikken. Zeker als je VM's tegelijkertijd gaat draaien vind ik de optie openhouden voor 16GB+ niet gek.
-Verder past je GPU nu niet in je kast.

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 17-03-2017 19:26 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• genesis1650
Nat-Water schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:23:
-Je hebt in je tabel lopen rommelen ;).
Klopt, anders krijg ik de prijzen niet in orde
De voeding is sowieso niet beschikbaar op dit moment, dus pak een ander. Je RM550X was prima. Als je iets goedkoper wilt, moet je voor de CX450M gaan.
CX450M is 50+ 80+ Bronze, dan geef ik liever een paar tientjes meer uit voor Gold
-Je RAM vind ik lastig. Het is sowieso te hoog geklokt, en dan is pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R goedkoper. Dat is dan wel 2 reepjes ipv 4. Dat staat optisch minder mooi, en ietsjes (theoretisch, waarschijnlijk niet merkbaar) langzamer. Je houdt wel ruimte om evt. later RAM erbij te prikken. Zeker als je VM's tegelijkertijd gaat draaien vind ik de optie openhouden voor 16GB+ niet gek.
Zat ik ook al aan te denken, maar loop tot nu toe met 2 VM's open rond de 10 GB, dus heb nog speelruimte daarin. Misschien dat ik toch wel naar dat goedkopere setje moet gaan kijken als de snelheid niet compatibel is.
-Verder past je GPU nu niet in je kast.
Als je de bovenste drive cage weglaat pas de gpu wel, dan heb je zo'n 400 mm ruimte.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:24
genesis1650 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:43:
[...]

Klopt, anders krijg ik de prijzen niet in orde

[...]

CX450M is 50+ 80+ Bronze, dan geef ik liever een paar tientjes meer uit voor Gold

[...]

Zat ik ook al aan te denken, maar loop tot nu toe met 2 VM's open rond de 10 GB, dus heb nog speelruimte daarin. Misschien dat ik toch wel naar dat goedkopere setje moet gaan kijken als de snelheid niet compatibel is.

[...]

Als je de bovenste drive cage weglaat pas de gpu wel, dan heb je zo'n 400 mm ruimte.
Beter een bronze die wel verkrijgbaar is dan een gold die niet te koop is ;). Nog steeds, pak pricewatch: Corsair RM550x of pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M De snelheid van je oorspronkelijke geheugen zal worden teruggeklokt naar 2400Mhz, dus je betaalt voor 266Mhz te veel.

Je hebt trouwens gelijk met de drive cage.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• genesis1650
Dan zou het dus zoiets moeten gaan worden uiteindelijk:
#ProductSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 206,40
1Gigabyte GA-H270-Gaming 3€ 116,30
1Powercolor Radeon RX 480 8GB Red Devil€ 185
1Seagate Barracuda Barracuda, 3TB€ 99,90
1be quiet! Pure Base 600 Window Zwart€ 89,-
1Cryorig C1€ ---
1Asus Republic Of Gamers Front Base Dual Bay Gaming Panel€ ---
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R€ 121,83
1Corsair RM550x€ 94,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ ---
Bekijk collectie
Importeer producten
€ 913.38

En dan in m'n achterhoofd de optie om later nog een setje pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R toe te voegen, mocht ik tegen RAM tekort aanlopen.
Pagina: 1