De laatste tijd ben ik meer en meer aan het spelen met elektronica projectjes. Ik maak veel gebruik van de ESP8266 om dingen te besturen via HTTP requests. De meeste projectjes hangen echter nog in breadboards of zijn rommelig gesoldeerd op een prototype PCB. De projecten variëren van een simpele schakeling van een stekkerdoos tot het meten van de luchtvochtigheid en temperatuur.
Bijvoorbeeld de temperatuur en luchtvochtigheidsmeter zou ik het liefst in iedere kamer plaatsen, maar dan moet het wel netjes weggewerkt zijn en het liefst een normale 230v stekker hebben.
Ik ben benieuwd hoe jullie de behuizing en de voeding regelen wanneer een hobby projectje een wat meer permanente plek in het huis krijgt.
Bijvoorbeeld de temperatuur en luchtvochtigheidsmeter zou ik het liefst in iedere kamer plaatsen, maar dan moet het wel netjes weggewerkt zijn en het liefst een normale 230v stekker hebben.
Ik ben benieuwd hoe jullie de behuizing en de voeding regelen wanneer een hobby projectje een wat meer permanente plek in het huis krijgt.
[ Voor 19% gewijzigd door boyd91 op 17-03-2017 15:53 . Reden: typo ]