Welke videokaart bij AMD A8-7600

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NiekVerhoeve
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-03-2024
Hallo iedereen,

Ik heb afgelopen zomer een pc gekocht.
De specs zijn:
CPU:AMD A8-7600
Moederbord: MSI Grenade
8GB RAM
450WATT voeding.

Nu is mijn vraag:
Welke videokaart kan ik hier bij kopen? Ik heb iets gehoord over bottlenecken, ik weet niet of jullie daar wat aan hebben.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Grt, Niek

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:28
Je kan elke videokaart kopen, de kans dat je CPU bottlenecked is sowieso gigantisch. Welke 450watt voeding heb je precies? Op welke resolutie wil je gaan gamen? Wat voor kast heb je?

Oftewel: we hebben meer info nodig ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Nat-Water op 17-03-2017 15:11 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• NiekVerhoeve
Mijn voeding is: Corsair PSU builder VS450. De games die ik nu speel zijn vooral Hurtworld en ik ben van plan om Games als Ark te spelen. Ik hoop dat je me verder kan helpen

• NiekVerhoeve
Ik wil de games op medium.of high spelen. De kast weet ik niet meer, maar die is vast groot genoeg.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:37
Ik vermoed dat je voor gamepc.nl truc bent gevallen(ik kan het mis hebben). Maar een APU is een trage CPU en een matige GPU in 1. Vervang deze en je houd een trage CPU over. En daar ga je niet blij van worden. Zeker als je ARK wil gaan spelen. Dat is een van de minst geoptimaliseerde games ooit gemaakt. Daar gaat je CPU niet blij van worden.

Ook je PSU is niet van geweldige kwaliteit. Ik zou bijna voorstellen om de boel te verkopen en zelf met losse(en onze hulp) zelf uitgezochte componenten een nieuwe PC te bouwen.

En met bottleneck bedoelen wat dat je GPU teveel data naar je CPU stuurt. En daarom dus niet optimaal kan werken.

Nog belangrijker is wat je maximale budget is.

[ Voor 13% gewijzigd door loki504 op 17-03-2017 15:43 ]

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:47

Tribits

Onkruid vergaat niet

Het is niet de snelste CPU, maar het zal zeker wel lonen om er een videokaart naast te zetten. Als ik kijk naar de requirements voor de games die je noemt dan lijken die me erg laag. Tenzij je toekomst plannen hebt om de CPU te upgraden zou ik het wel bij een low end kaart houden. Iets als een pricewatch: Gigabyte Radeon RX460 WINDFORCE OC 2G of als het budget wat ruimer is een pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G. Eventueel kan je ook proberen een tweedehands kaart als de GTX670 voor een euro of 70 op de kop te tikken. En ondertussen nadenken over de mogelijkheden om op termijn de CPU te updaten.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• NiekVerhoeve
Welke CPU zullen jullie me dan aanraden? Mijn moerbord heeft een FM2+ socket. Ik had al wat rond gekeken, maar heb zelf niet echt iets kunnen vinden.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:04
Op dat moederbord zijn er geen processoren te vinden die echt sneller zijn. Je zult dus naar een ander moederbord moeten kijken. Een optie is om je moederbord + CPU te verkopen en via V&A een 2e/3e/4e generatie Intel i5 + moederbord te zoeken. Die zullen een stuk beter presteren dan je huidige CPU. Echter, als je eisen niet al te hoog zijn, zou je ook nog kunnen kijken hoe het gaat als je alleen de videokaart vervangt, maar dan is het zoals eerder gezegd aan te raden om niet hoger te gaan dan een GTX 1050, omdat je daarboven een flinke bottleneck zult krijgen van je CPU.

• NiekVerhoeve
Oke, hartstikke bedankt allemaal

• NiekVerhoeve
Ik heb nog een vraag.
Als ik de GTX 1050 koop, zou die dan als ik naar een i5 upgrade goed werken werken met de i5?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NiekVerhoeve schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:19:
Ik heb nog een vraag.
Als ik de GTX 1050 koop, zou die dan als ik naar een i5 upgrade goed werken werken met de i5?
jep

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• NiekVerhoeve
Oke, allemaal hartsikke bedankt voor jullie snelle hulp!
Pagina: 1