Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwsgier
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-07 11:09
Ik heb mijn smartwatch een Asus Zenwatch (de eerste versie) binnen de garantieperiode naar Coolblue gebracht.
Dit omdat de bandhouder was losgeraakt van de kast.

Coolblue wil de smartwatch echter niet repareren of vervangen omdat dit defect volgens hen alleen kan zijn veroorzaakt door citaat : "val, stoot, druk, beknelling of verkeerd gebruik waarbij de grenzen van normaal gebruik duidelijk zijn overschreven."

Dit alles is bij mij echter niet het geval. De bandhouder was los van de kast op het moment dat ik het horloge uit de oplader haalde.

Omdat ik geen gelijk krijg van Coolblue ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met de geschillencommissie of een andere methode (welke?)om mijn recht te halen.

Al vast bedankt voor je reactie.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de bandhouder los kwam op het moment dat jij deze van de oplader haalde betekend niet dat de coolblue geen gelijk heeft. Maanden van verkeerd gebruik kan de levensduur zo verslechteren dat het moment dat jij het horloge van de oplader haalde er wat scheurde.

Daarbij moet ik ook zeggen dat in al die jaren dat ik spullen koop bij de Coolblue altijd alles naar wens is opgelost. Als ze een product niet meer verkochten dan kreeg ik geen dagwaarde maar nieuwwaarde te besteden in hun winkels. Dit is voor het eerst dat ik lees dat Coolblue iets niet wil verhelpen.

Maar goed, inhoudelijk over je vraag, hier is het stappenplan van de geschillencommissie betreft de Coolblue:

5. Gedegen klachtenbemiddeling en onafhankelijke geschillencommissie

Heeft u ondanks deze zekerheden toch een klacht, dan komt u in drie stappen tot een oplossing:

U meldt de klacht bij Coolblue.
Biedt stap 1 geen oplossing, dan kunt u de klacht via www.thuiswinkel.org/consumenten/klachten/klacht-indienen richten aan Coolblue. Thuiswinkel.org bemiddelt dan in het zoeken naar een passende oplossing.
Als dit dan nog geen oplossing biedt, dan kunt u voor het ontstane geschil een beroep doen op de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel.
Thuiswinkel.org staat tot een bedrag van € 10.000 per uitspraak garant voor nakoming van de uitspraken van de Geschillencommissie Thuiswinkel. Deze garantie geldt niet in geval van surseance van betaling of faillissement van het bedrijf; Thuiswinkel Waarborg is geen garantiefonds.

(https://www.thuiswinkel.org/leden/coolblue/certificaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik82
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 18:07
Coolblue en repareren heb ik helaas ook slechte ervaringen mee ik wens je succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwsgier
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-07 11:09
Ik heb ook aan Coolblue gemeld dat ik dit bericht zou plaatsen. Wat de reden exaxt is kan ik niet bepalen maar ze hebben zojuist telefonisch contact met mij opgenomen.
Na een goed gesprek (niet cynisch bedoeld) hebben ze mij een shoptegoed aangeboden gelijk aan de aanschafwaarde van de smartwatch.

Ik moet zeggen : het heeft wat moeite gekost maar zo ken ik Coolblue weer.

@spectaculous : je hebt ongetwijfeld gelijk als er inderdaad sprake zou zijn van maanden lang verkeerd gebruik.
Ik heb het horloge gebruikt zoals je een horloge gebruikt, om de pols en er zo nu en dan op kijken :)
En van mijn klerkenbaan heeft het horloge ook niet veel te lijden.

Bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nieuwsgier schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:53:
Ik heb ook aan Coolblue gemeld dat ik dit bericht zou plaatsen. Wat de reden exaxt is kan ik niet bepalen maar ze hebben zojuist telefonisch contact met mij opgenomen.
Na een goed gesprek (niet cynisch bedoeld) hebben ze mij een shoptegoed aangeboden gelijk aan de aanschafwaarde van de smartwatch.

Ik moet zeggen : het heeft wat moeite gekost maar zo ken ik Coolblue weer.
Dit is herkenbaar voor Coolblue. De standaardmedewerker houd zich aan de reguliere procedures zoals ze ook bij andere winkels gelden. Ik heb hetzelfde gezeur een keer gehad met waterschade die geen waterschade was bij een telefoon van mij.

Het was een aardige escalatie, maar uiteindelijk hebben ze het ook bij mij toen netjes opgelost. Wel is het jammer dat je daarvoor zoveel moeite voor moet doen... :/

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 10:09
Het bedrijf heeft hier helaas weinig schuld aan. Uit ervaring weet ik dat een soepel beleid ontzettend veel fraude aantrekt. Hierdoor zijn ze wel gedwongen om een strak protocol te hebben bij de eerste lijn, omdat je anders een vloedgolf van (vaak jonge) fraudeurs krijgt die gratis producten willen veroveren. Kijk maar naar bedrijven als eBay, Amazon, Apple etc. die allemaal hun beleid flink hebben moeten aanpassen omdat er zo veel mensen misbruik van maakten.
Pagina: 1