• Kain
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-05 11:30
Beste mensen,

Ik loop momenteel nog steeds met de COWON S9 uit het jaar 0. Heb hem volgens mij al sinds 2006. Hoewel die het nog doet en alles afspeelt heeft hij wel steeds vaker kuurtjes. Ben dus op zoek naar een nieuwe.

Ik zat eerst echt vast aan het idee om wederom voor een COWON te gaan. Het geluid uit mijn S9 wordt zelden tot nooit overtroffen. Is nog de oude JetEffect 3, zij zijn inmiddels bij de 5. Meer vooruitgang.

Iets wat mij wel opviel is dat er praktisch geen reviews zijn over COWON devices. Ik weet dat het onder de Audiophiles hoog staat aangeprezen.

Nu kijk ik op het internet en zie een aantal zeer dure spelers van Cowon Plenue wat loopt tegen de 700 Euro? De Plenue 2 zou iets van 1200-1300 euro gaan kosten.

Ik heb de S9 voor iets van 200 euro gehaald en zou graag in dezelfde prijsklasse blijven. Prijs/kwaliteit. Het enige waar ik de mp3 voor wil gebruiken is het luisteren van muziek. Zelf was ik al even uitgekomen bij de Cowon iAudio 9+ 32 GB.

Als er hier mensen met verstand van dit onderwerp zijn, a.u.b. kom met advies. Met een goede argumentatie ben ik zeker in staat om over te stappen naar ander merk. Ik zie Cowon in bijna geen 1 lijst meer voorkomen. Ook zijn er geen reviews.

Zouden jullie mij een lijstje kunnen geven van de beste budget mp3 spelers? Ongeveer tot 200 euro. Het gaat mij puur om de geluidskwaliteit en durabiliteit.

Mvg,

Joost

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:08
Ik heb zelf ook lang met die vraag rond gelopen.
Kwam uit op de pricewatch: FiiO X3ii Grijs
Maar deze is slecht leverbaar. Andere fiio modellen zijn ook gewoon heel goed. Zelfde als met Cowon zit daar een hele goede DAC in.
https://tweakers.net/pric...9JRKkhMTw3OrEpVsjI0MKgFAA

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 17-03-2017 14:48 ]

• Kain
Arunia schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:47:
Ik heb zelf ook lang met die vraag rond gelopen.
Kwam uit op de pricewatch: FiiO X3ii Grijs
Maar deze is slecht leverbaar. Andere fiio modellen zijn ook gewoon heel goed. Zelfde als met Cowon zit daar een hele goede DAC in.
https://tweakers.net/pric...9JRKkhMTw3OrEpVsjI0MKgFAA
Thanks mate, ik zal het onderzoeken. Ik vind het toch wel enigzins verontrustend dat zelfs Tweakers geen mensen heeft die verstand van dit onderwerp hebben.

Een Smartphone is echt bagger om te gebruiken als audiospeler.

*EDIT*
Ik bedoel dat ik het niet handig vind om een toestel dat je gebruikt om op multitasken ook nog muziek op af te spelen. Ik hou mijn telefoon liever apart. Geluidskwaliteit hangt inderdaad ook van koptelefoon af. Toch heb ik nog geen 1 audiospeler op mijn Windows/Android Phones gevonden die konden tippen aan het geluid dat uit mijn COWON S9 komt.

[ Voor 18% gewijzigd door Kain op 18-03-2017 00:54 ]

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:15
Wat voor soort Iem/Koptelefoon ga je erop aansluiten? Niet elke smarthphone heeft bagger audio output he.

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-11 04:29
Amdwarrior schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:43:
Wat voor soort Iem/Koptelefoon ga je erop aansluiten? Niet elke smarthphone heeft bagger audio output he.
Apple (zonder te fanboyen) heeft prima DACs in z'n smartphones. Ligt inderdaad ook voor een belangrijk deel aan de koptelefoon lijkt me. Ik heb zelf een Bose QC25 en vindt het geluid uit m'n iPhone 6 uitstekend ... ligt natuurlijk ook aan je eigen oren :)

Cowon heb ik me wel ooit in verdiept maar da's alweer zó lang geleden.. denk ook rond 2006 ongeveer. Was het hele merk alweer vergeten totdat ik het nu ineens weer tegenkom op Tweakers.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kain schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:37:
Is ook niet per definitie waar natuurlijk. Ligt vooral aan wat je zoekt in een speler.
Zijn verschillende telefoons met goede dac's, je kunt allerlei info zien, vreet weinig stroom enzovoort...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:15
Bose qc25 heeft zelf een dac en versterker dus iphone hoeft niet veel doen behalve bestanden versturen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Amdwarrior op 17-03-2017 15:50 ]

Verwijderd

Kain schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:37:
[...]

Thanks mate, ik zal het onderzoeken. Ik vind het toch wel enigzins verontrustend dat zelfs Tweakers geen mensen heeft die verstand van dit onderwerp hebben.

Dat is niet verontrustend maar de realiteit. Je zal nooit het geluid hebben van je set thuis en de meeste (waaronder ik) gaan er zeker geen honderden euro's aan uitgeven. Die steek ik dan liever in mijn set thuis.

Ik zelf ben van mening als je op je smartphone een fatsoenlijk setje oortjes aansluit en deze eventueel als je het nodig vindt enigszins corrigeert met een redelijke geluidsafstelling je best goed geluid kunt hebben voor een redelijke prijs. Ik zelf gebruik Sennheiser oortjes met Player Pro op mijn phone, ben een zeikerd qua geluid en ben hier voor outdoor luisteren tevreden mee. Bagger is het zeker niet.

Succes met je zoektocht.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Ik wist niet eens dat mp3-spelers nog bestonden. :p
Sowieso snap ik het niet helemaal ik bedoel als je een echt goede koptelefoon hebt waarbij je het verschil echt merkt zoals de HD700 neem je die niet zo snel op pad, aangezien die geluid lekken.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Kain schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:46:
Beste mensen,

Ik zat eerst echt vast aan het idee om wederom voor een COWON te gaan. Het geluid uit mijn S9 wordt zelden tot nooit overtroffen.
Ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon een groot stuk gewenning is. Al dan niet aan de equalizer van het ding :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-11 13:58

FeaR

In GoT we trust

MP3-spelers vallen onder Mobile en niet onder ConsumentenElectronica. Aangezien het een aankoopadvies is verhuist dit topic naar MAA.

AUD > MAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-11 04:29
Amdwarrior schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:49:
Bose qc25 heeft zelf een dac en versterker dus iphone hoeft niet veel doen behalve bestanden versturen :P
Klopt, ik bedoelde het ook meer als 2 losse zaken 😊

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• Kain
Amdwarrior schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:43:
Tussendoor soms wanneer geen andere mogelijkheid, gebruik ik de smartphone. Maar ik val altijd maar dan ook altijd terug op een MP3 speler van 10 jaar geleden. Dat product is gemaakt om mp3/Flac(LossLess op af te spelen.

Anyway, ik loop dus vaak met Smartphone en kleine MP3 speler in mijn broer/jas. ;)

Ik vind het overigens echt veel fijner om muziek op een aparte device af te spelen. Telefoon wordt al gebruikt voor genoeg dingen, en het vreet allemaal stroom. Bovendien als je aan het multitasken bent vertraagt je telefoon.

[ Voor 26% gewijzigd door Kain op 18-03-2017 00:58 ]

• Kain
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:06:
[...]

Dat is niet verontrustend maar de realiteit. Je zal nooit het geluid hebben van je set thuis en de meeste (waaronder ik) gaan er zeker geen honderden euro's aan uitgeven. Die steek ik dan liever in mijn set thuis.

Ik zelf ben van mening als je op je smartphone een fatsoenlijk setje oortjes aansluit en deze eventueel als je het nodig vindt enigszins corrigeert met een redelijke geluidsafstelling je best goed geluid kunt hebben voor een redelijke prijs. Ik zelf gebruik Sennheiser oortjes met Player Pro op mijn phone, ben een zeikerd qua geluid en ben hier voor outdoor luisteren tevreden mee. Bagger is het zeker niet.

Succes met je zoektocht.
Hmm. Again, ik heb het verkeerd uitgelegd. Ik vind het niet fijn om een smartphone als musicplayer te gebruiken. Behalve dat het stroom vreet, vind ik de mobiel er niet geschikt voor. Een persoonlijke mening. Gaat inderdaad voornamelijk om de hoofdtelefoon of oortjes die je gebruikt.

• Kain
Toch maar mijn eigen gang gegaan. Normaal gesproken heeft Tweakers wel goede suggesties. Kennelijk zijn MP3 spelers uit de mode. Heel apart, het geluid uit mijn nieuwe Cowon i9+ klinkt een stuk beter dan alles wat ik op de Samsung Galaxy S7 heb proberen af te spelen. Man dat er zulk goed geluid in zo'n klein ding zitten kan, ongelooflijk. Ziet er niet sexy uit maar blijft dan ook gelukkig altijd in mijn jas of broekzak. :)

http://www.cowon-france.c...2014/04/Cowon-i9-plus.jpg

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:08
Ikzelf loop ook altijd met mijn cowon s9 en mijn telefoon wanneer ik reis voor mijn werk.

Het geluid van de telefoon vind ik niet lekker. Heb nu wel gonemad music player draaien. Maar soms thuis een simpele Bluetooth hoofdtelefoon wanneer ik een grote berg vaat aan het doen ben, maar het geluid vind ik echt een heel stuk minder.

• Kain
Arunia schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:36:
Ikzelf loop ook altijd met mijn cowon s9 en mijn telefoon wanneer ik reis voor mijn werk.

Het geluid van de telefoon vind ik niet lekker. Heb nu wel gonemad music player draaien. Maar soms thuis een simpele Bluetooth hoofdtelefoon wanneer ik een grote berg vaat aan het doen ben, maar het geluid vind ik echt een heel stuk minder.
Klopt, ik heb zo'n 12 jaar met mijn S9 gelopen. Hoewel die het nog doet begon die een klein beetje te kuren. Gek genoeg deed die het goed de laatste paar maanden. Maar ik heb toch maar besloten om een nieuwe device aan te schaffen. De Cowon I9+ is net wat kleiner dan de S9, heeft een ander scherm en een nieuwere versie van JetEffect, namelijk 5. Klinkt net iets beter dan de S9 maar moet zeggen dat ik de S9 fijner vind qua besturing. Aangezien het mij puur om het geluid gaat, vind ik dat niet heel erg.

Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd met de telefoons. Maar het geluid dat eruit komt nooit in de buurt van dat wat uit mijn Cowon devices komt. Graphics van de mediaspelers en alle andere dingen zijn natuurlijk wel een stuk aantrekkelijker op een telefoon. Maar dat is secundair voor mij.

Aangezien mijn vorige Cowon device +10 is meegegaan (probeer dat maar eens met een smartphone :p), hoop ik net zo lang pleizer te beleven aan deze. Zag overigens een nieuw project van Cowon, Plenue 2 ofzo? Die gaat 1400 euro kosten, dat is mij iets te veel voor een MP3/multimedia device. Ben blij met wat ik heb.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-11 12:43

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik zou zeker even kijken bij FiiO. Maken echt zeer hoogwaardige producten. Gebruik zelf al heel lang een X1 met Shure in-ears, dit met goede FLAC bestanden, echt uitmuntend. De X3 en X5, X7 zijn helemaal goed natuurlijk. Ook de eventuele zaken als portable versterkers etc. zijn zeer goed.

De moeite om even te bekijken.

Making an ass of myself since the 70's

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:07
Wellicht ook interessant is dat vandaag bij IBOOD de extra deal iets is wat jij zoekt.
Misschien iets over budget maar gezien de prijsdaling het vermelden waard.

https://tweakers.net/pric...-xdp-100r-32gb-zwart.html

http://www.ibood.com/extr...high-res-audiospeler.html

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kain schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:46:
Iets wat mij wel opviel is dat er praktisch geen reviews zijn over COWON devices.
Dat ie er in NL nagenoeg niet zijn klopt wel, de Cowon-importeur is jaren geleden failliet gegaan :/

* Raven heeft nog steeds een D2 :D

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Kain
Raven schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:06:
[...]

Dat ie er in NL nagenoeg niet zijn klopt wel, de Cowon-importeur is jaren geleden failliet gegaan :/

* Raven heeft nog steeds een D2 :D
Apart, deze komt binnenkort wel op de markt. Hoe faillliet zijn ze dan? Ze doen alleen nog bijzondere projecten ofzo? Bovendien zijn de devices nog wel verkrijgbaar. Maar er komt inderdaad weinig nieuws. :(

http://www.jetaudio.com/products/cowon/plenue2/

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kain schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:56:
[...]

Apart, deze komt binnenkort wel op de markt. Hoe faillliet zijn ze dan? Ze doen alleen nog bijzondere projecten ofzo? Bovendien zijn de devices nog wel verkrijgbaar. Maar er komt inderdaad weinig nieuws. :(

http://www.jetaudio.com/products/cowon/plenue2/
Niet de fabrikant ;) , de importeur, 2 verschillende dingen :P
Is al sinds 2010 zo helaas :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1