USB WiFi voor ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik ben op zoek naar een WiFi dongle voor mijn Ubuntu machine. Ik ben in het bezit van een wnda3100 en een tplink t4u maar beide krijg ik niet aan de praat.

Zijn er USB sticks te koop die 5 ghz ondersteunen en out of the box werken in Ubuntu?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die zijn er, maar je moet dan goed letten op de gebruikte chip. Die twee die je aanhaalt gebruiken waarschijnlijk dezelfde chip, dus vandaar dat het niet werkt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:57
Misschien dat je hier wat aan hebt:
https://help.ubuntu.com/c...cs/WirelessCardsSupported

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:37

Cyphax

Moderator LNX
Ik zie dat men hier een TL-WN822N aanraadt: pricewatch: TP-Link TL-WN822N
Werkte bij mijn vader goed met de NAS (Synology). Ik denk dat dat wel een veilige keus is.
Deze wordt ook aangeraden door iemand:
pricewatch: TP-Link TL-WN823N

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
Bedankt voor alle goede tips. Vond vanmiddag nog een NetgearWG111 die het in één keer deed. Wel super traag ding. Daarna nog vier verschillende stappenplannen doorlopen om de t4u aan de praat te krijgen en die doet het nu weer eventjes. Hopelijk blijft hij het doen.

Mocht iemand een 100% zekerheidje weten dan houd ik mij nog steeds aanbevolen. Vind het wel fijn om een adapter te hebben die niet zoveel onderhoud vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Stickie zoeken met Atheros chip. En hoewel Broadcom vroeger een ramp was, is dat tegenwoordig goed te doen. Realtek en RaLink moet je ver vandaan blijven. Intel doet het ook wel goed, maar die heb je alleen voor de laptop, niet als USB variant.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
Ik zie dat de eerste tip van Cyphax - de tp-link tl-wn822n - een Atheros chip heeft dus dat lijkt me dan een veilige keuze.

Ik zie dat ook op https://help.ubuntu.com/c...relessNetworkCardsTP-Link deze card gemarkeerd staat als 'works out of the box'.

Ga hem bestellen. Dank allen.
Pagina: 1