Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyvos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:13
Een aantal weken geleden ben ik de trotse eigenaar geworden van een LG 65EF950V. Prachtige OLED tv met prachtig 4k HDR beeld.

Echter inmiddels had ik al 3 aansluitingen die 4k ondersteunen (Himedia Q10, PS4 Pro en de Chromecast Ultra.) Doordat de tv maar 3 HDMI aansluitingen heeft, en ik hiervoor ook altijd alle appartuur via de versterker liet gaan, had ik een nieuwe versterker nodig die 4k aankan.

Na wat zoeken kwam ik bij de:Onkyo TX-NR656
Deze week gekocht en vandaag eindelijk aangesloten met mijn (oude) 5.1 set.
Ik alles netjes aangesloten. En op het eind van het aansluiten stopcontact erin gedaan. Ook de setup mic in de versterker geplaatst.

Bij het aanzetten van de versterker kwam deze gelijk met de setup wizard. Eerst de subwoofer, deze werkte correct. Daarna de boxen die de setup mic zou oppakken, alles ging goed tot box nummer 5. Hierna ging de versterker ging plotseling uit.

Versterker weer aangezet, deze kwam hierna niet meer met de setup maar gelijk in het menu en starten automatisch mijn Chromecast die aangesloten zat en die hij zag. Getest maar geen geluid.
Na wat simpele instellingen nagelopen volume wat harder maar niets. Nogmaals de setup gedaan. Maar bij de subwoofer hoorde ik al niets... En ging de versterker weer uit. Weer aangezet en hierna weer de setup gedaan. Waarna ineens er een bam klonk en er rook uit de versterker kwam......

Ik stond perplex had niet verwacht dat dit nog zou kunnen met een nieuwe type versterker... Hier zouden toch beveiliging in moeten zitten dat dit niet meer kan.

Ik was ook gelijk bang dat ik geen garantie zou hebben, maar na bol.com gebeld te hebben was dit geen probleem en kon ik de versterker retourneren.

Maar heeft iemand een idee hoe dit kan, en hoe dit in het vervolg te vermijden is?
Heb wel weer dezelfde versterker besteld, want prijs technische en de reviews op tweakers, zou dit een goede 4k oplossing moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 09:46
Dit kan altijd gebeuren. Kan aan een soldering liggen die niet helemaal goed is. Je hebt gewoon pech gehad. Ik heb in een elektronicawinkel gewerkt en heb dit al vaker gezien. Het zijn ook zeker niet alleen de goedkopere merken die maandagochtendexemplaren hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Het is en blijft elektronica, en productie werk. Dus er kan altijd een fout in zitten.
Wellicht heb je zelf iets verkeerd aangesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je luidsprekers gaan meestal als eerst, en daarna pas je versterker. Kortsluiting op de luidsprekerterminals is veel aannemelijker.

[ Voor 32% gewijzigd door Lip op 17-03-2017 15:12 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:49
Dit is waarschijnlijk een productie fout, maar ik zou toch even je speakers + speakerbekabeling nakijken of er nergens kortsluiting in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyvos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:13
Heb inmiddels een nieuwe versterker ontvangen. En deze blijft wel correct werken. Lijkt dus idd toch een productie fout geweest te zijn.
Bedankt voor alle reacties!!
Pagina: 1