Beste Tweakers,
Eind 2012 heb ik met jullie hulp voor het eerst zelf een pc gebouwd. Dat is me heel goed bevallen. Nu zijn we bijna vijf jaar verder en wil ik graag weer een nieuwe pc bouwen. Hiervoor wederom graag jullie hulp.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gewone huis-tuin-keuken werk en thuiswerken. Voornamelijk office-taken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen ongeveer de 800 en 1100 euro. Dit is exclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een muis, toetsenbord en speakers. Verder wil ik de optische drive die in de build staat meenemen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkenvoorkeur. Als de componenten maar kwalitatief goed zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De desktop komt in de keuken onder het bureau te staan. Nu heb ik een Fractal Design Define R4 Pearl Black. Ik wil graag een kast die wat kleiner is. Met name wat minder diep, zodat de computer niet uitsteekt.
Verder is een stille en energiezuinige computer van belang.
Tot slot vind ik het belangrijk om een monitor te hebben waarop ik goed kan werken met twee documenten naast elkaar. Vandaar een keuze voor 32 inch. Zelf vind ik de monitor in de build wel duur (Ik weet het. Ultra-HD). Nu heb ik een 28-inch. Als jullie een goedkopere monitor weten die kwalitatief ook goed is en waarmee je ook goed kunt werken met twee documenten naast elkaar dan hou ik me aanbevolen.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken gelet op het gebruik.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik vraag me af of de onderstaande build goed met elkaar werkt en of de componenten voor de kast geschikt en goed inbouwbaar zijn.
Welke winkel is goed en betrouwbaar? Alternate, Megekko?
Verder hou ik me natuurlijk aanbevolen voor tips/verbeteringen.
Alvast bedankt voor de moeite en ik wacht met belangstelling de reacties af.
Hieronder mijn voorgenomen configuratie.
Eind 2012 heb ik met jullie hulp voor het eerst zelf een pc gebouwd. Dat is me heel goed bevallen. Nu zijn we bijna vijf jaar verder en wil ik graag weer een nieuwe pc bouwen. Hiervoor wederom graag jullie hulp.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gewone huis-tuin-keuken werk en thuiswerken. Voornamelijk office-taken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen ongeveer de 800 en 1100 euro. Dit is exclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een muis, toetsenbord en speakers. Verder wil ik de optische drive die in de build staat meenemen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkenvoorkeur. Als de componenten maar kwalitatief goed zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De desktop komt in de keuken onder het bureau te staan. Nu heb ik een Fractal Design Define R4 Pearl Black. Ik wil graag een kast die wat kleiner is. Met name wat minder diep, zodat de computer niet uitsteekt.
Verder is een stille en energiezuinige computer van belang.
Tot slot vind ik het belangrijk om een monitor te hebben waarop ik goed kan werken met twee documenten naast elkaar. Vandaar een keuze voor 32 inch. Zelf vind ik de monitor in de build wel duur (Ik weet het. Ultra-HD). Nu heb ik een 28-inch. Als jullie een goedkopere monitor weten die kwalitatief ook goed is en waarmee je ook goed kunt werken met twee documenten naast elkaar dan hou ik me aanbevolen.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken gelet op het gebruik.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik vraag me af of de onderstaande build goed met elkaar werkt en of de componenten voor de kast geschikt en goed inbouwbaar zijn.
Welke winkel is goed en betrouwbaar? Alternate, Megekko?
Verder hou ik me natuurlijk aanbevolen voor tips/verbeteringen.
Alvast bedankt voor de moeite en ik wacht met belangstelling de reacties af.
Hieronder mijn voorgenomen configuratie.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 206,40 | € 206,40 |
| 1 | MSI B250 PC Mate | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G | € 245,94 | € 245,94 |
| 1 | Fractal Design Define Mini C | € 78,- | € 78,- |
| 1 | BenQ BL3201PT Zwart | € 862,80 | € 862,80 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 18,95 | € 18,95 |
| 1 | Scythe Fuma | € 42,- | € 42,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 | € 115,95 | € 115,95 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 23,95 | € 23,95 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 144,90 | € 144,90 |