Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Goedendag,

Zonder al te veel informatie te geven (voegt niet veel toe) deze hele simpele vraag.
Is Whatsapp te hacken?

Een jaloerse ex van mijn vriendin beweert dat hij alles kan lezen in haar whatsapp.
Dit kan(volgens hem) door te betalen voor een soort lidmaatschap aan een hacksite die dan jouw whatsapp kraakt. Dit lijkt te kloppen omdat hij hele specifieke stukken uit onze tekst weet aan te halen. Ook heeft mijn vriendin een foto toegestuurd gekregen waar onze gesprekken op te zien zijn.

Ik dacht dat whatsapp aardig onkraakbaar was maar hier uit blijkt dat het blijkbaar toch kan.
Schrik hier enorm van omdat dan blijkbaar hele persoonlijke en gevoelige informatie voor derden te benaderen is.

Iemand die hier meer over weet wat wel en niet kan,en ook hoe je dit kan oplossen.
Kan je idd zo simpel iemand whatsapp hacken?
Of heeft hij misschien iets op haar telefoon eerst geïnstalleerd (een Samsung ) waardoor het misschien mogelijk is?

Met Google vind ik alleen maar 10 tallen sites die beweren dat het heel easy is en na het overmaken van een bedrag je elk whatsapp kan uitlezen. Maar volgens mij is dit meer geldklopperij en heb ik nog steeds m'n antwoors niet of het kan.

Beste antwoord (via melly op 17-03-2017 14:25)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 13:54
Whatsapp is versleuteld en de berichten worden alleen op de telefoon van de verzender en de ontvanger opgeslagen.
Whatsapp zelf is dus bijna niet te kraken.

Maar dat geldt niet voor de telefoon waar whatsapp op staat. zolang je daar toegang tot hebt kun je alles zien.
Bijvoorbeeld door de telefoon te gebruiken om in te loggen op de whatsapp windows app of de web versie.
Door een computer waar je bent ingelogd met whatsapp web of app te besmetten met een trojan.
Door de telefoon te infecteren met een trojan. Of door stiekem een app te installeren die bedoeld is om je kinderen in de gaten te houden.

Maar in het geval van een ex is de meest logische verklaring: Ze is vroeger op zijn PC ingelogd geweest met whatsapp of haar google account. En het wachtwoord of de login is nog op zijn PC opgeslagen.

TheS4ndm4n#1919

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Lijkt mij zeer zeer zeer onwaarschijnlijk. Mogelijk dat ie 't via deze weg heeft gedaan?

nieuws: WhatsApp en Telegram dichten webclient-lek dat hackers toegang gaf to...

Maar ook dat lijkt mij stug. Ik denk dat hij de informatie via een andere weg heeft kunnen verkrijgen.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Nope! Maar kijk eens of er actieve WhatsApp Web/Desktop sessies zijn?
En check inderdaad eens wat voor tools er op het toestel zijn geïnstalleerd, wellicht dat hij toen ze nog wel bij elkaar waren troep op het toestel heeft geïnstalleerd waardoor wat zaken op afstand mogelijk worden gemaakt.

Als je daar bang voor bent: toestel geheel opnieuw installeren. Indien geroot en custom ROM ook de firmware, ROM en alle tools geheel opnieuw flashen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:21
melly schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:14:
Of heeft hij misschien iets op haar telefoon eerst geïnstalleerd (een Samsung ) waardoor het misschien mogelijk is?
Focus je daar eens op, want dat zal waarschijnlijk je antwoord zijn. Kan natuurlijk ook de desktop client zijn die ooit ingesteld is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 13:54
Whatsapp is versleuteld en de berichten worden alleen op de telefoon van de verzender en de ontvanger opgeslagen.
Whatsapp zelf is dus bijna niet te kraken.

Maar dat geldt niet voor de telefoon waar whatsapp op staat. zolang je daar toegang tot hebt kun je alles zien.
Bijvoorbeeld door de telefoon te gebruiken om in te loggen op de whatsapp windows app of de web versie.
Door een computer waar je bent ingelogd met whatsapp web of app te besmetten met een trojan.
Door de telefoon te infecteren met een trojan. Of door stiekem een app te installeren die bedoeld is om je kinderen in de gaten te houden.

Maar in het geval van een ex is de meest logische verklaring: Ze is vroeger op zijn PC ingelogd geweest met whatsapp of haar google account. En het wachtwoord of de login is nog op zijn PC opgeslagen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien het hier (vermoedelijk) om een Android toestel gaat, en niet een iPhone, is 3i niet echt de juiste plek, dus een move de goede kant op :)

3i > AND

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
100% ligt het aan de telefoon van je vriendin..
Whatsapp berichten zijn "onderweg" niet te onderscheppen en te lezen.

Off topic: Wat een dwaas om de gesprekken van jou en je vriendin te lezen. Jemig dan heb je echt niks beters te doen. Misschien is hem er op aanspreken en de telefoon van je vriendin opnieuw instellen de beste optie. Blurgh wat een creep krijg er de rillingen van.+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
NO_Excuses schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:10:

Off topic: Wat een dwaas om de gesprekken van jou en je vriendin te lezen. Jemig dan heb je echt niks beters te doen. Misschien is hem er op aanspreken en de telefoon van je vriendin opnieuw instellen de beste optie. Blurgh wat een creep krijg er de rillingen van.+
En niet vergeten even aangifte te doen... Dit lijkt me namelijk absoluut niet legaal.
Als je aangifte doet kom je er ook misschien direct achter hoe ie 't geflikt heeft als ie een verklaring moet komen afleggen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Ik denk dat je het antwoord zelf hebt gegeven, namelijk dat Mr. X iets heeft geïnstalleerd op de mobiel van je vriendin.
Voordat je verder iets gaat ondernemen qua aangifte zou ik eerst zorgen voor bewijs; het volledige gesprek behouden inclusief bewijs dat hij de foto stuurde van jullie gesprek.

Verder raad ik aan om de mobiel op te schonen; anti-virus of een factory reset. Let er op dat je bij de factory reset wel Whatsapp back-upt. (Bij iPhone mogelijk, Android geen idee)
Daarnaast op de PC ook even een virus-scan laten draaien i.v.m. mogelijkheid dat hij het zag toen je vriendin op Web Whatsapp zat.

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
Aangifte had ik nog niet eens aan gedacht, maar dat lijkt mij inderdaad ook een goeie optie.

Helaas laat de politie vaak weinig los over wat er in een verklaring gezegd word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melly
Zit nu op mn werk,kan later pas beter reageren. Maar iedereen alvast bedankt voor de reacties en mee denken. Aangifte gaat ook gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-06 01:39
Waars. staat er teamviewer oid op het toestel. Deze kun je redelijk verbergen op het toestel.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Zijn er opties om te achterhalen hoe hij dit gedaan heeft ?
Dat geeft ook de mogelijkheid gerichter het probleem aan te pakken en meteen zeker te weten dat het opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
Google remote is een hele goede optie.
Als hij het google account van je vriendin heeft dan kan hij alles meekijken wat er gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
melly schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:58:
Dat geeft ook de mogelijkheid gerichter het probleem aan te pakken en meteen zeker te weten dat het opgelost is
Begin te controleren of er nog een WhatsApp Web sessie actief is die je niet herkent. Zo ja, dan is dat waarschijnlijk het probleem. Zo neen:
Beginnen bij een lijst te maken van alle geïnstalleerde software die je niet 1,2,3 herkent.
En dus niet apps die je op je homescreen kan zien, maar echt even in Instellingen de lijst met apps en onderdelen bekijken. Dan valt er misschien iets op, of kan je na Google'en wat vinden. Let op dat sommige virusscanners bijvoorbeeld ook verdacht kunnen zijn, sommigen daarvan geven remote access. Lekker ironisch. En File Managers e.d., misschien ript ie gewoon de database van het toestel af en leest ie die uit.

Je geeft aan aangifte te willen doen; dan zou ik aanraden nog even wachten met zaken te verwijderen voor het geval ze iets nodig hebben of willen bekijken: en daarna for good measure even een backupje maken van alle foto's/video's en je WhatsApp berichten (je apps zelf NIET back-uppen; installeer die maar lekker clean vanuit de store!), en vervolgens het hele toestel compleet leeg te mieteren via factory reset.
Daarna even alle wachtwoorden wijzigen (ook even goed opletten dat er geen "app-specific" wachtwoorden over zijn gebleven, en even goed controleren wat allemaal toegang heeft tot je Google account aan third-party apps) en dan pas inloggen op het toestel.

Daar kom je denk ik een aardig eind mee uit de voeten.

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 17-03-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:43
NO_Excuses schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:10:

Was er niet iets met de web versie van whatsapp?? Ik kon me herinneren als je eenmaal inlogt op een bepaalde computer, dat je erop kan blijven komen tenzij je uitlogt?
Oftewel, stel je vriendin heeft zich ooit ingelogd op de web pagina van whatsapp, op de pc van haar ex..

Of kan dit niet wat ik nu vertel? Ik kan me namelijk herinneren van wel?

Waarom zou het 100% met de tel van zijn vriendin te maken hebben?
Ja er zijn genoeg spy tools die je kan kopen, die geïnstalleerd worden na het openen van een foto, video of sms. Deze zijn er voor zowel ios als android.
Normaliter worden deze verwijdert nadat je het apparaat op de fabrieksinstellingen hebt gezet.

De vraag of het kan: alles kan, of het kraken is? Dat denk ik niet (althans niet tegen een vergoeding van een klein bedrag), maar er zijn genoeg andere mogelijkheden om dit soort informatie uit een telefoon te halen zonder dat je toegang tot het toestel hebt. Zo kan hij met een spy tool ook gewoon de afbeeldingen en etc bekijken, oproepen, smsjes en whatsappjes bekijken.

Persoonlijk blijf ik aan de webversie denken en niet aan een spytool. Zo'n tool is strafbaar, dan zou hij heel dom zijn om zoiets te plegen voor een ex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Vooral inlog gegevens van accounts waar hij toegang toe kan hebben vernieuwen enzo. Ooit op zijn pc ingelogd met een google account en dergelijke? Opgeslagen wachtwoord? En eerdere tips natuurlijk

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:26

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

melly schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:58:
Dezelfde opties die je hebt om juist mee te willen lezen, je gaat ze gewoon af en checked of ze aanwezig zijn. Malafide apps op haar toestel, WA Web reset voor login, PC processen doorlopen. Vanuit een screenshot kan je al afleiding of dit op PC (web) of mobiel is, scheelt je alweer iets met zoeken.

Even over die lidmaatschap, er zijn inderdaad aantal grijze (nouja.. zwart) waar je subscription moet hebben daar binnen te kunnen komen, dit is echter veelal niet meer dan een verzameling van werkende tooltjes, apps en cheats, die je vervolgens via jouw sub-login kan gebruiken. Specifieke 'hackopdrachten' doen ze daar absoluut niet aan, uitzondering soms voor een game an sich, maar nooit gericht op een persoon (immers, die persoon kan gewoon honeypot zijn). Diverse 'hacks' zijn gewoon varianten op keyloggers en remote-viewers en moet je alsnog 'iets' op het toestel/PC van je 'slachtoffer' krijgen.

WA te kraken? Ongetwijfeld ergens. Maar de persoon die dit kan, gaat nooit voor een flutbedrag jouw vriendin kraken, die jongen heeft dan goud in z'n handen en zal daar wel andere zaken mee gaan doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1039787

hier een oplossing, heel simpel

log in op google chrome, activeer daar whats app op, zodra ingelogd zie je alle andere items die ook mee kan kijken op je whats app...

ff verwijderen en klaar is kees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:35
Handig, een jaar later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:51