Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janderijck
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:38
Hallo iedereen,

Ik heb een tp-link archer c3200 aangeschaft.
De bedoeling is dat deze gaat fungeren als access point. De router/modem van mijn provider blijft dhcp.
Nu heb ik dhcp uitgeschakeld, de router een vast ip gegeven binnen de range van mijn netwerk (van de provider modem).
Alle apparaten, aangesloten op mijn c3200 via een netwerkkabel werken perfect.
Mijn wireless devices (die voorheen toen de router als dhcp werkte, welk werkten) krijgen nu geen IP meer.

Het is niet de eerste keer dat ik een router als access point zet, maar hier kan ik echt niet aan uit.
Kan iemand mij hiermee helpen?

Bedankt !
...

http://nl.tp-link.com/pro...s/cat-9_Archer-C3200.html

...

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:56

lier

MikroTik nerd

In welke poort zit de kabel die uit je router/modem komt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janderijck
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:38
In 1 van de Lan poorten. Niet in de Wan poort (waar ze zat toen ik nog DHCP actief had).
De DHCP wordt dus doorgegeven van de hoofdmodem maar enkel voor bekabelde connecties. De wifi doet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
Heb precies hetzelfde gedaan als jij bij precies dezelfde router en heb hetzelfde probleem. Heb dit gevonden:
After searching high and low, testing every tips regarding setting the router as a access point I finally found a solution that worked. I enabled the DHCP server, but using a different IP range and the same sub net. Pointed the default gateway to my primary router. Presto...I worked.
Dus hij laat DHCP Enabled... maar sub net? The default gateway?

En ook dit:
If you plan on using it as an AP like I did there is no dedicated AP mode. You need to plug your incoming signal into a lan port (nothing in the wan port) and setup your lan IP as fixed on the same network as your main router. Also disable DHCP
Tot zover duidelijk..
and give your wan IP a fixed dummy IP in the private realm (like 10.10.10.10).
Dit niet.

Is er een held die het in Nijntje Nederlands kan vertalen? Dan kan ik dit gaan proberen..

[ Voor 58% gewijzigd door Jouel op 20-03-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdsnatcher73
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-05 11:13
Wat hij bedoelt is het volgende, IP nummers even in de meest default reeks maar Kun je natuurlijk aanpassen naar je eigen situatie.

Je router/modem geef je IP 192.168.0.1 (of dat heeft hij al), het access point geef je IP 192.168.0.2. Deze zitten dan in hetzelfde subnet, normaal gesproken is dat subnet van 192.168.0.1 t/m 192.168.0.255 (give or take).

Je configureert nu de DHCP server op de router naar een range binnen dat subnet, bijv. 192.168.0.51 t/m 192.168.0.150. De DHCP server op het access point configureer je vervolgens van 192.168.0.151 t/m 192.168.0.250 met daarbij als gateway 192.168.0.1 (de router) en niet 192.168.0.2 wat er waarschijnlijk standaard in staat.

Door niet overlappende DHCP reeksen te configureren voorkom je dat 2 apparaten (1 verbonden met de router de ander verbonden met het access point) hetzelfde IP uitgedeeld krijgen (dat mag nl. niet). Door de gateway in te stellen op de router weten de clients die hun IP van het access point gekregen hebben hoe ze buiten het subnet moeten komen (lees het internet op moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Gateway is ALTIJD de eindrouter of modem die "naar buiten" gaat. Want dat is werkelijk de gateway (weg naar buiten).
Als de tp-link nog zeurt over DNS etc.... gebruik dan 8.8.8.8 en 8.8.4.4 als DNS adres. Werkt altijd.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 05-10-2017 18:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

@janderijck

Je wilt de Archer C3200 instellen als Access point.
Zoals je aangeeft heb je hem een LAN IP nummer gegeven binnen je range.
Echter als je hem een vast IP toewijst dient dit buiten de DHCP range te zijn van de router die voor de TP-Link Router staat

Tevens is het handig om even te controleren of alle LAN poorten op internet staan.
Dit kun je in de webinterface vinden onder Advanced --> Network --> IPTV --> LAN 1/2/3/4 = internet

Ten slotte raden we de volgende draadloze instellingen aan:

- Indien Smart Connect NIET staat ingeschakeld, dan dienen alle 3 de SSID namen uniek te zijn. De wachtwoorden mogen wel hetzelfde zijn

Wi-Fi Beveiliging die ingesteld moet staan op alle SSID's
Security = WPA/WPA2 Personal (recommended)
Version = WPA2-PSK
Encryption = AES
Channel = je kunt eventueel een vast kanaal instellen
Channel width = 40 mhz

Mvg Carmen van TP-Link *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:12
TP-Link schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:46:
@janderijck

Je wilt de Archer C3200 instellen als Access point.
Zoals je aangeeft heb je hem een LAN IP nummer gegeven binnen je range.
Echter als je hem een vast IP toewijst dient dit buiten de DHCP range te zijn van de router die voor de TP-Link Router staat

Tevens is het handig om even te controleren of alle LAN poorten op internet staan.
Dit kun je in de webinterface vinden onder Advanced --> Network --> IPTV --> LAN 1/2/3/4 = internet

Ten slotte raden we de volgende draadloze instellingen aan:

- Indien Smart Connect NIET staat ingeschakeld, dan dienen alle 3 de SSID namen uniek te zijn. De wachtwoorden mogen wel hetzelfde zijn

Wi-Fi Beveiliging die ingesteld moet staan op alle SSID's
Security = WPA/WPA2 Personal (recommended)
Version = WPA2-PSK
Encryption = AES
Channel = je kunt eventueel een vast kanaal instellen
Channel width = 40 mhz

Mvg Carmen van TP-Link *O*
toon volledige bericht
Sorry dat ik deze omhoog schop, maar ik heb hem nu een half jaar en de IP van de C3200 als AP stond altijd binnen de range van de eerste Router. Hij verbindt echter vaak niet met mijn iPhone, waardoor ik geen internet heb pas na enkele minuten (aan/uit schakelen wifi bijv).

Nu heb ik deze aanpassingen gedaan door de AP buiten de Range van de Router te plaatsen, met bijbehorende DHCP ranger (61-80), met de eerste router op (Asus AC68RT) 192.168.1.1 (100-150). De Access Point C3200 staat dus nu op 192.168.1.60. Maar nu verbinden de iPhones niet meer (Android is geen probleem).

Het blijft aanklooien, maar misschien dat TP-Link iets meer info kan verschaffen waarom het bij de iPhones problematisch is bij dit model als AP te gebruiken. Ik weet dat de situatie niet ideaal is (Ziggo Modem Bridge > Asus Router > TP-Link AP) maar het zou toch moeten werken op een of andere manier?

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• animassenic
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 31-07-2018
Ik had dit probleem ook.
Het lijkt erop dat zelfs als DHCP is uitgeschakeld op de 3200, hij toch DHCP-toewijzingen niet doorgeeft _als die binnen de IP-range van zijn eigen DHCP vallen.

Met andere woorden, stel:
* de dhcp-server die je wilt gebuikren heeft ragnge 192.168.1.10 - 192.168.1.100
* de 3200 heeft eerst DHCP ingeschakeld met range 192.168.1.10 - 192.168.1.100

Dit gaat uiteraard niet goed: 2 dhcp-servers met dezelfde range op hetzelfde netwerk.

Als je nu DHCP op de 3200 uitschakeld, blijft hij weigeren DHCPACK of DHCPOFFER pakketten met een adres uit de range 192.168.1.10-192.158.1.100 door te laten.

Hoe ik het heb opgelost:
1. Schakel dhcp op de 3200 IN. Zet de range op een andere dan die van je hoofd-dhcp-server (bijvoorbeeld 192.168.1.101-192.168.1.102)
2. Opslaan
3. Schakel dhcp op de 3200 weer UIT

Hij zet nu keurig DHCPACK en DHCPOFFER door van bedraad naar wifi.

Heeft me wat hoofdbrekens gekost. Hoop dat dit helpt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Royeboi het kicken van andermans topics is niet toegestaan. Wil je dus even een nieuw topic aanmaken?

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 01-08-2018 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVeter
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-02-2021
Tja... ik heb die TP-LINK AC3200 weer ingepakt en voorlopig weggelegd; het lukt mij niet dit stabiel werkend te krijgen achter een vernieuwde Ziggo Connectionbox (Arris). Zal wel aan mijn (te beperkte) kennis te wijten zijn, maar het is in ieder geval geen standaard plug & play verhaal met deze router; tot nu toe kreeg ik het altijd wel voor mekaar met enkele voorgangers zoals DLink, Linksys en Netgear.

Voorlopig draait het nu (na een rollback) weer aardig op een Sitecom WLR-9500 2800. Maar het blijft schuren dat ik dieTP-LINK AC3200 hier heb liggen om mijn netwerk mee op te schudden i.p.v. met een wifibooster van Ziggo (een aangepaste TP-LINK C7 1700) die ik ook nog voorhanden heb.

Blijf dit topic uiteraard volgen voor de gouden tip... [just my 2 cents] ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljjl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-03-2024
PeterVeter schreef op zondag 25 november 2018 @ 01:11:
Tja... ik heb die TP-LINK AC3200 weer ingepakt en voorlopig weggelegd; het lukt mij niet dit stabiel werkend te krijgen achter een vernieuwde Ziggo Connectionbox (Arris). Zal wel aan mijn (te beperkte) kennis te wijten zijn, maar het is in ieder geval geen standaard plug & play verhaal met deze router; tot nu toe kreeg ik het altijd wel voor mekaar met enkele voorgangers zoals DLink, Linksys en Netgear.

Voorlopig draait het nu (na een rollback) weer aardig op een Sitecom WLR-9500 2800. Maar het blijft schuren dat ik dieTP-LINK AC3200 hier heb liggen om mijn netwerk mee op te schudden i.p.v. met een wifibooster van Ziggo (een aangepaste TP-LINK C7 1700) die ik ook nog voorhanden heb.

Blijf dit topic uiteraard volgen voor de gouden tip... [just my 2 cents] ;w
Heb precies hetzelfde, wat een techneuten gedoe, erg mensonvriendelijk, AC3200 kan NIET als repeater geconfigureerd worden. Waardeloze attitude van TP link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
En met deze tweede kicken van een topic uit 2017 gaat hier een slotje op
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.