Stom: glasvezelkastje opengemaakt. Probleem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CakeSpork
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 11:45
In mijn haast om snel even voor mijn werk het binnengekomen glasvezel modem van TMobile aan te sluiten ben ik verkeerd te weg gegaan. Na een instructievideo voor het verkeerde type glasvezelaansluitpunt in de meterkast heb ik het plastic verwijderd. Hierbij viel een semi los stuk rond plastic met twee draden er uit.

Ik heb zo goed als het ging het zootje weer terug in het kastje gestopt. Er was niets losgeschoten, maar wel van de plastic 'haspel' af.

Is dit een probleem? De modem heeft nu geen fiber lampje - maar dat schijnt bij de buren ook zo te zijn.

Beste antwoord (via rens-br op 20-03-2017 08:39)

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:17

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Dit ziet er uit als een standaard Reggefiber FTU.

Zolang je niet aan het blauwe klepje hebt gezeten en de splice protector niet hebt gebogen valt het over het algemeen wel mee.

Glasvezel is sterker dan je zou verwachten op het eerste gezicht.
Vooral de G657A1 vezel welke er nu gebruikt word in de netwerken.
Deze kan je de vezel met gemak 10-15x om een buis draaien van 3cm doorsnee zonder dat er ook maar iets van signaal verloren gaat.

[ Voor 84% gewijzigd door Leeghoofd21 op 17-03-2017 15:55 ]

HANDTEKENING!!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het haspeltje an sich (even uitgaand van een Genexis FTU, misschien handig om een foto te plaatsen?) is niet zo bijzonder. Dat is puur om wat overtollige lengte van de fibers op te vangen. Zolang er geen vezels geknakt zijn (daar kan het absoluut niet tegen) en de boel weer netjes opgerold zit en beschermd is tegen beschadigingen van buitenaf komt het wel goed.

[ Voor 13% gewijzigd door spone op 17-03-2017 12:13 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Als je wel internet hebt zal het wel goed gegaan zijn! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CakeSpork
@MilaanR Nog een internet inderdaad ;) Maar dat kan aan de provider liggen - misschien is er nog activatie nodig.

@spone Ik heb ze niet geknakt. Ik was wel verbaasd over hoe dun de draadjes om de haspel waren (de kabel die ik daarna erin stak is zo veel dikker), dus ik was bang dat het snel schade kon oplopen.

Het kastje ziet er van buiten uit zoals deze:
https://farm6.static.flic...67011442_4398acd259_b.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door CakeSpork op 17-03-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:03
Maak even een eigen foto, maak hem ook even weer open. Maar ik neem aan dat er een monteur komt? Dan kan die het toch oplossen?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:17

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Dit ziet er uit als een standaard Reggefiber FTU.

Zolang je niet aan het blauwe klepje hebt gezeten en de splice protector niet hebt gebogen valt het over het algemeen wel mee.

Glasvezel is sterker dan je zou verwachten op het eerste gezicht.
Vooral de G657A1 vezel welke er nu gebruikt word in de netwerken.
Deze kan je de vezel met gemak 10-15x om een buis draaien van 3cm doorsnee zonder dat er ook maar iets van signaal verloren gaat.

[ Voor 84% gewijzigd door Leeghoofd21 op 17-03-2017 15:55 ]

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:55
Zolang de splice maar niet beschadigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CakeSpork
De monteur voelde als net zoiets als de handleiding - maar was achteraf wellicht een betere optie geweest. Ik dacht dat het kastje van reggefiber is - dus eventuele schade eraan niet direct door de T-Mobile installateur verholpen zou worden.

Bedankt voor de reacties, het is me duidelijk dat het niet zo fragiel is en dat tenzij er iets aan de connectors/splice-ers zou zijn gebeurt er niks aan de hand is met de FTU. Dat het signaal nog niet doorkomt zal ergens anders aan liggen.

Ik zal nog even een laatste update posten wanneer ik eenmaal verbinding heb. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CakeSpork
Update: ik heb verbinding!

Vorige week vrijdag nog even contact opgenomen met Reggefiber - die zeiden na 5 dagen signaal. Gisteren (na 5 dagen) contact opgenomen met T-Mobile Thuis, die zeiden 'oh wat gek, dit vinkje staat nog niet aan' en zeiden binnen 1 dag internet - en dat is nog gebeurd ook!

Er was veel onduidelijkheid in de nieuwe flat over welke connecties naar buiten het wel en niet deden - ik verwachte al het ergste, maar uiteindelijk is dit super geregeld.

Zeer bedankt voor de uitleg van de inhoud van de FTU!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoyardE
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-11-2018
CakeSpork schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:58:
@MilaanR Nog een internet inderdaad ;) Maar dat kan aan de provider liggen - misschien is er nog activatie nodig.

@spone Ik heb ze niet geknakt. Ik was wel verbaasd over hoe dun de draadjes om de haspel waren (de kabel die ik daarna erin stak is zo veel dikker), dus ik was bang dat het snel schade kon oplopen.

Het kastje ziet er van buiten uit zoals deze:
https://farm6.static.flic...67011442_4398acd259_b.jpg
Jij woont vast in de duinen...... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:57
BoyardE schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:24:
[...]

Jij woont vast in de duinen...... :)
En jij hebt vast moeite met datums lezen ;).
Dit topic is voor het laatst op gereageerd op 24 maart 2017, één jaar geleden dus... Niet echt nuttig om er dan zo'n reactie bij te plaatsen denk ik, of vind je van wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@BoyardE het kicken van oude topics is niet gewenst, laat dat dan ook achterwege de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyardE
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-11-2018
SOrry hoor, ik was zoekende naar een oplossing voor een probleem thuis, ik dacht een fibre kastje te zien wat we hier in DUIN ook hebben en vandaar mijn reactie.

Het zal niet meer gebeuren.
Pagina: 1