Beste Tweakers
Ik ben op zoek naar een stille budget all-round PC, hopelijk kunnen jullie mij helpen in mijn zoektocht...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Surfen, Office, film's en serie's kijken (evt. later in 4K (geen vereiste) als ik later eens een nieuw scherm zou kopen), occasioneel wat prullen in photoshop, geen games of videobewerking
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 500 euro, assemblage ga ik 'proberen' zelf te doen :-)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord, muis en luidsprekers heb ik al
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk niet dat ik een losse videokaart nodig heb omdat ik niet wil gamen...
Ik zou wel graag een PC hebben die heel vlot werkt in de alledaagse dingen...
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk, ik zou wel graag een systeem hebben dat heel stil is omdat deze in de woonkamer staat... Ook zou de geluidskaart die op het moederbord zit, 2 line-out's moeten hebben
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte: maakt niet veel uit, geluidsniveau: heel stil, energieverbruik: zuinig mag altijd
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Vooral omdat dit de eerste keer is dat ik zelf een PC samenstel, weet ik niet of bv. de processor op het moederbord past, ofdat het moederbord in de case past, of bv. de bios van het moederbord een update moet krijgen, of andere dingen waar ik op moet letten ... (mijn wenslijst heb ik samengesteld uit andere adviesen op dit forum...)
Mijn voorlopige lijst uit de pricewatch:
Alvast bedankt voor de moeite!
Ik ben op zoek naar een stille budget all-round PC, hopelijk kunnen jullie mij helpen in mijn zoektocht...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Surfen, Office, film's en serie's kijken (evt. later in 4K (geen vereiste) als ik later eens een nieuw scherm zou kopen), occasioneel wat prullen in photoshop, geen games of videobewerking
Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 500 euro, assemblage ga ik 'proberen' zelf te doen :-)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord, muis en luidsprekers heb ik al
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk niet dat ik een losse videokaart nodig heb omdat ik niet wil gamen...
Ik zou wel graag een PC hebben die heel vlot werkt in de alledaagse dingen...
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk, ik zou wel graag een systeem hebben dat heel stil is omdat deze in de woonkamer staat... Ook zou de geluidskaart die op het moederbord zit, 2 line-out's moeten hebben
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte: maakt niet veel uit, geluidsniveau: heel stil, energieverbruik: zuinig mag altijd
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Vooral omdat dit de eerste keer is dat ik zelf een PC samenstel, weet ik niet of bv. de processor op het moederbord past, ofdat het moederbord in de case past, of bv. de bios van het moederbord een update moet krijgen, of andere dingen waar ik op moet letten ... (mijn wenslijst heb ik samengesteld uit andere adviesen op dit forum...)
Mijn voorlopige lijst uit de pricewatch:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7400 Boxed | € 189,- | € 189,- |
| 1 | MSI B250M PRO-VD | € 71,41 | € 71,41 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,37 | € 49,37 |
| 1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 34,50 | € 34,50 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 24,99 | € 24,99 |
| 1 | Crucial CT8G4DFS824A | € 56,85 | € 56,85 |
| 1 | Corsair CX450M | € 54,90 | € 54,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 481,02 | |
Alvast bedankt voor de moeite!