Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dropbox Public Folder alternatief

Pagina: 1
Acties:

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11 12:58
Het zat er al een tijdje aan te komen, maar helaas heeft dropbox de public folder functie opgeheven.
Dus nu ben ik op zoek naar alternatieven.

Waar de public folder zo handig voor was, was het feit dat je een directe link kreeg naar je file. Het was in dat opzicht vergelijkbaar met webhosting en je kon daarom ook makkelijk html/css/js webpagina's hosten vanuit je dropbox. Maar waar ik het voornamelijk voor gebruikte was om screenshots en bestanden te delen in fora's en op blogs. Je sleepte gewoon een file in je public folder, kopieerde de public link en voila je kon je afbeelding zo embedded in je forum post. Geniaal handig, maar helaas zijn al deze handige functies niet meer beschikbaar waardoor ook al mijn afbeeldingen in posts hier en elders ook niet meer te zien zijn.

Een redelijk alternatief is natuurlijk om je eigen hosting provider te gebruiken hiervoor, maar voor mij is dat geen oplossing aangezien ik niet elk account op elk forum direct gelinkt wil hebben naar mijn url aangezien deze op persoonlijke titel staat. Privacy enzo...

Dropbox had dit probleem niet, je was dan wel te identificeren als userId xxxxxxx maar dat was het dan.
Maar nu Dropbox besloten heeft met deze functie te stoppen en daarmee is voor mij de enige reden om dropbox te gebruiken gelijk ook verloren.

Op zoek naar alternatieven dus! Bestanden delen ect gaat altijd nog prima via dropbox, het is echt specifiek die directe toegang tot je bestanden welke ik nu mis, en diensten als Google Drive/Photos of MS One Drive zijn helaas ook niet een alternatief voor de dropbox public folder.

Zijn er al Tweakers die een redelijk vergelijkbare dienst hebben gevonden. Het liefst ook met een handige desktop app zoals Dropbox?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-11 16:15
MenN schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:20:

Een redelijk alternatief is natuurlijk om je eigen hosting provider te gebruiken hiervoor, maar voor mij is dat geen oplossing aangezien ik niet elk account op elk forum direct gelinkt wil hebben naar mijn url aangezien deze op persoonlijke titel staat. Privacy enzo...
Een hostingpakket kost geen drol meer tegenwoordig. Je zou een algemeen/random domein kunnen aanmaken puur voor plaatjes te hosten. Een whois privacy setting eroverheen gooien en klaar. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ryan_ op 17-03-2017 11:40 ]