Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Google komt met jpeg-compressie die foto's tot een derde kle

Pagina: 1
Acties:

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Ik vind de titel onduidelijk, of op z'n minst onvolledig "Google komt met jpeg-compressie die foto's tot een derde kleiner moet maken"
Kleiner in dimensies? Kleiner in aanzien? Kleiner in resolutie? Of wordt bedoelt "tot 33% kleinere bestanden" ;)

[ Voor 14% gewijzigd door MeMoRy op 17-03-2017 10:26 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

Google heeft groot belang bij kleinere afbeeldingen, omdat het op zijn servers veel afbeeldingen bewaart.
Niet alleen is hier sprake van een d/t fout, maar ook inhoudelijk lijkt de opmerking me onterecht. Natuurlijk bewaart Google veel afbeeldingen op zijn servers, maar ik denk dat de voornaamste besparing gaat zitten in bandbreedte. Dáár is het Google om te doen. Voor het ondersteunen van nieuwe image formaten zoals webp heb je juist méér ruimte op de server nodig, omdat niet elke client webp ondersteunt en je dus én webp én jpg nodig hebt. Toch kan het uit om voor de gebruikers van Chrome en de eigen apps webp te serveren en dus dubbel op te slaan.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant