Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:25
Ik werk sinds halverwege vorige jaar in de detachering. Nu ben ik niet zo tevreden over het verplichte STIP pensioen en wil ik graag extra inleggen via mijn jaarruimte. Nu heb ik al meerdere sites en rekenvoorbeelden gevonden hoe je dit kunt berekenen. Allemaal mooi, maar ik krijg mijn pensioen overzicht van 2016 pas in oktober/november 2017. Hoe kan ik die factor A eerder krijgen voor het berekenen en inleggen van de jaarruimte en de belastingaangifte hierover? Of loopt dit altijd een jaar achter?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:12
Dit loopt altijd een jaar achter. Je kan bij de aangifte over 2016 de jaarruimte van de jaren daarvoor (die je nog over hebt) gebruiken.

Dus je kan de jaarruimte van 2015 en de jaren ervoor gebruiken in de aangifte over 2016.

edit; ik lees te snel; zou je geen contact op kunnen nemen met H&R om te vragen hoeveel ruimte ze gebruiken?

[ Voor 91% gewijzigd door LordSinclair op 17-03-2017 09:37 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Die factor A kun je toch gewoon berekenen? :? Zie: http://www.pensioenweblog.nl/pensioenaangroei/

Volgens mij kom je met de laatste loonstrook van het jaar een heel eind.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindsurfer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06-2024
Omdat 2016 een onvolledig jaar is kan je de factor A niet handmatig berekenen, je kan het pensioenfonds bellen of dit al bekend is of dat ze je een grove schatting kunnen aanleveren. Als je dit naar beneden afrond zit je veilig en kan je dit hanteren voor de stortingen op de lijfrenterekening.

Wil je 100% zekerheid kan je dit het beste afwachten en volgend jaar je reserveringsruimte gebruiken om met terugwerkende kracht de stortingen te doen.