Vannochtend een update van Google Chrome gedaan op MacOS van versie 57.0.2987.98 naar 57.0.2987.110.
Waar in versie .98 alles nog goed werkt, zijn van het een op het andere moment google.com, drive.google.com etc niet meer bereikbaar in .110
Nou dacht ik in de eerste instantie dat het probleem wel aan mijn netwerk setup zou liggen, maar vanochtend kreeg ik een appje van een vriend met precies het zelfde probleem: ook net geupdate, en ook problemen met Google Chrome.
Mijn vraag aan jullie Tweakers: zijn er meer mensen met dit probleem, en is er iemand die een fix heeft gevonden?
Oplossing lijkt te zijn om het QUIC protocol uit te schakelen.
Waar in versie .98 alles nog goed werkt, zijn van het een op het andere moment google.com, drive.google.com etc niet meer bereikbaar in .110
Nou dacht ik in de eerste instantie dat het probleem wel aan mijn netwerk setup zou liggen, maar vanochtend kreeg ik een appje van een vriend met precies het zelfde probleem: ook net geupdate, en ook problemen met Google Chrome.
Mijn vraag aan jullie Tweakers: zijn er meer mensen met dit probleem, en is er iemand die een fix heeft gevonden?
Oplossing lijkt te zijn om het QUIC protocol uit te schakelen.
The fix is quite simple:
1. Open a new tab in Chrome
2. Enter chrome://flags/ into the address bar
3. Locate ‘Experimental QUIC protocol‘
4. Using the drop-down menu, select disable
5. Restart Chrome
ERR_QUIC_PROTOCOL_ERROR fixed!
[ Voor 22% gewijzigd door lesander op 17-03-2017 12:51 ]