Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Nieuwe mobiele telefoon om m'n Nexus 5X te vervangen.
Een aantal maanden geleden last gehad van de Bootloop-perikelen, en nu lijkt de USB-poort het langzaamaan te begeven.

Wat is je budget?
Bij voorkeur max €500 nieuwprijs, via werk bruto-netto regeling, dus nog eens 40.8% voordeel indien gekocht via Belsimpel of Paradigit.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Browsen, RSS feeds, Youtube. De standaard dingen op een telefoon. Gamen niet of nauwelijks.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb jarenlang telefoons uit de Nexus-range gekocht. Niet te duur, prima specs en een schone versie van Android. De laatste Nexus-telefoons vond ik eigenlijk al wat aan de dure kant, maar heb de 5X toch gekocht. Erg fijne telefoon, jammer genoeg door LG gemaakt. Ik heb dus ook last (gehad) van de infamous bootloop-issues. De laatste maanden heb ik met veel plezier PureNexus ROM gedraaid op m'n telefoon.
Qua opvolger zit ik in principe te denken aan de OnePlus 3T. Het grote nadeel van deze telefoon (voor mij althans), is dat ik deze niet kan aanschaffen met de bruto-netto regeling, dus geen ~200€ belastingvoordeel.
Mede daardoor zit ik dus te kijken naar andere toestellen; ZTE Axon 7, ZUK?

Voorwaarden zijn dat de telefoon (makkelijk) te rooten moet zijn, minimaal 3GB RAM en 32GB ROM.
Het kunnen draaien van LineageOS (of van nature een cleane ROM) is ook een voorwaarde.

Shortlist:
OnePlus 3T (€440 netto)
ZTE Axon 7 (€270 netto)
Galaxy S7? (€320 netto)
Ik sta absoluut open voor andere telefoons waar ik misschien nog niet van gehoord heb.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zoals gezegd, gamen niet belangrijk. Wel minimaal net zo snel als een Snapdragon 808. 3GB ROM minimaal, 32 GB RAM
Een grote community (op XDA) en stabiele custom ROMS zijn absoluut ook een enorme pre.

[ Voor 6% gewijzigd door Smultie op 17-03-2017 08:39 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb niet zoveel verstand van bruto-netto regeling, maar het is bij OnePlus volgens mij niet mogelijk om de belasting af te trekken, aangezien er geen BTW facturen afgegeven worden.

Maar het is wel het beste toestel om aan de onderstaande eis te voldoen:
Smultie schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:16:
Een grote community (op XDA) en stabiele custom ROMS zijn absoluut ook een enorme pre.[/i]

• Smultie
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:03:
Ik heb niet zoveel verstand van bruto-netto regeling, maar het is bij OnePlus volgens mij niet mogelijk om de belasting af te trekken, aangezien er geen BTW facturen afgegeven worden.
Mijn werkgever geeft me sowieso alleen de mogelijkheid om via Belsimpel en Paradigit te kopen, dus wel of geen BTW-factuur maakt niet eens uit.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Smultie schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:55:
Mijn werkgever geeft me sowieso alleen de mogelijkheid om via Belsimpel en Paradigit te kopen, dus wel of geen BTW-factuur maakt niet eens uit.
Dan valt de OnePlus 3T gewoon af, want die is niet te koop bij beide winkels.

• Smultie
  • Niet online
Ik snap dat de 3T afvalt, die is inderdaad alleen aan te schaffen op de site van Oneplus zelf.

Misschien moet ik de vraag met deze kennisneming anders stellen:
Zijn er voor €640 (wat na aftrek van het voordeel op hetzelfde bedrag uitkomt als de Oneplus 3T) betere telefoons te kopen dan de 3T?

[ Voor 4% gewijzigd door Smultie op 17-03-2017 17:37 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
Kijk eens in de pricewatch en filter op jou budget. Ik mis Sony en LG in ieder geval in je rijtje met mogelijkheden.
categorie: Smartphones

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Heb je (nog) garantie?

Review QNAP TS-230 NAS

• Smultie
  • Niet online
Yep, tot november dit jaar.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Smultie schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:21:
[...]

Yep, tot november dit jaar.
Opsturen gewoon

Review QNAP TS-230 NAS

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Ik heb niet echt het idee dat je zelf veel hebt opgezocht?

Kijk op de sites van die 2 winkels welke toestellen in je budget passen en ga van daaruit vragen stellen over die specifieke telefoons.
Pagina: 1