Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexKnight1978
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-07 15:44
Het internet staat er vol mee, IPS glow zus, IPS glow zo...
maar vrijwel elke review die het daarover heeft, demonstreert het probleem in een donkere ruimte.

Ik game dus nooit in het donker, altijd in mijn woonkamer met het licht aan.
Heb je er dan ook last van, of zie je het dan niet?

Ook zo'n ding, heel veel mensen klagen er over dat het scherm zo slecht is, maar als je dan naar de review scores kijkt, geeft de meerderheid toch hoge scores... daar kom ik met mijn hoofd dus niet bij.

Net zoals de Youtube reviewers zweren bij dit scherm, "best gaming monitor ever"... en zo.
Maar als je dan verder leest, lees je niks anders dan klachten over IPS glow en backlight bleed.

Als ik iets koop dat zo'n slechte QC heeft dat ik het 10x moet omruilen om 1 goede te krijgen, dan geef ik het ding echt geen hoge score.

Hopelijk kunnen eigenaren van de PG279Q dit fenomeen uitleggen.
Is het scherm gewoon goed of is het echt zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:59
Dat hangt er van af wat je zelf acceptabel vind, elk IPS scherm heeft in meer of mindere maten IPS Glow.
Helaas is het bij de PG279Q een (Extreem?) veel voorkomend probleem.

Hier kan je nog wat aanvullende"nuttige" info vinden: https://rog.asus.com/foru...-BLB-IPS-Glow-mini-review

Als je de Nvidia G-Sync en de 21Hz (144Hz vs 165Hz) extra niet boeit kan je beter de Asus MG279Q nemen, is ook gelijk een stuk aantrekkelijker kwa prijs. (Ik heb er 3 van staan en kan amper lichte hoeken zien in een donkere kamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 14:29
Nee ook overdag. In donkere games. Zie je in de hoeken de gele gloed eroverheen komen. Erg jammer. Ik heb inmiddels 2 van de 3 van de 27" IPS monitoren met 144H en G-Sync gehad.
Acer Predator XB271HU
AOC AG271QG

Beide hadden hetzelfde. Erg mooi beeld. Behalve in de hoeken.
De Asus zal dit waarschijnlijk ook hebben. Die ga ik geen kans meer geven.

De rechterhoek met name is het probleem. Daar zitten veel HUD elementen in games. Welke dan overschaduwd worden door oranje / gele gloed.