GPU of voedingsproblemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 15:44
In de afgelopen paar dagen/weken begin ik steeds vaker vastlopers en grafische glitches te krijgen op mijn systeem. Ik heb dan al wel een sterk vermoeden waar het aan kan liggen, maar ik hoor graag de input van anderen.

Het systeem heb ik ongeveer twee jaar geleden aangeschaft. In principe had ik alles vervangen, op mijn schijven, voeding en videokaart na. Nu ik deze problemen begin te ondervinden, begin ik mijn voeding ervan te verdenken dat deze aan het overlijden is. De voeding is namelijk ongeveer acht jaar oud en ik heb het idee dat de leeftijd ondertussen voor problemen zorgt.

Vanwege de grafische glitches begin ik mijn videokaart ook te verdenken van problemen, maar hiervan ben ik niet helemaal zeker. Het is wel zo dat mijn systeem een aantal keer een zwart scherm heeft gehad en tegelijkertijd een vastloper.

Dus concreet mijn vraag: is het mijn videokaart of mijn voeding? De videokaart kan mogelijk vervangen worden met een vergelijkbaar exemplaar, deze kan ik namelijk een tijdje lenen van een vriend.

Mobo: Gigabyte G1.Sniper M5
Processor: i5-4690
Geheugen: Corsair
GPU: GTX 760

Beste antwoord (via ItMeAedri op 17-03-2017 22:42)

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:37
De ene voeding is de andere niet helaas.
Een 670Watt type bestaat niet trouwens, maak dus eens je kast eens open en kijk op de stikker wat voor type het is ;)
Daarnaast klinkt dit eerder als een Gpu probleem, kijk inderdaad even of je die videokaart kan lenen van je vriend.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Je zegt een voeding probleem te hebben zonder je voeding te vermelding die je nu hebt ? ;)

Kijken of het probleem niet of wel speelt met een andere videokaart is altijd een goed idee, wellicht eerst dan de Gpu drivers er af halen met DDU (display driver uninstaller) en opnieuw installeren als de andere kaart er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
dylan111111 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 23:27:
Je zegt een voeding probleem te hebben zonder je voeding te vermelding die je nu hebt ? ;)

Kijken of het probleem niet of wel speelt met een andere videokaart is altijd een goed idee, wellicht eerst dan de Gpu drivers er af halen met DDU (display driver uninstaller) en opnieuw installeren als de andere kaart er in zit.
Volgens mij was het een corsair voeding van 670 watt... De reden waarom ik de voeding vermoed is omdat het al een vrij oude voeding is. Daarvoor hoef ik het merk niet eens te vermelden :+

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
Een 670Watt type bestaat niet trouwens, maak dus eens je kast eens open en kijk op de stikker wat voor type het is ;)
Daarnaast klinkt dit eerder als een Gpu probleem, kijk inderdaad even of je die videokaart kan lenen van je vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
dylan111111 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 23:33:
Doet er verder ook niet toe. Het is een vrij oude voeding, vandaar mijn verdenkingen. Ik zal vanavond even de kast open trekken om naar de sticker te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-09 02:27

UltiemePCNerd

Banaan.

ItMeAedri schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:51:
[...]

Doet er verder ook niet toe. Het is een vrij oude voeding, vandaar mijn verdenkingen. Ik zal vanavond even de kast open trekken om naar de sticker te kijken.
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een voeding van 8 jaar oud, lijkt me in 1e instantie. Maar even je videokaart omruilen of in ander systeem testen zou ik als 1e gaan doen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItMeAedri
De oude GPU vervangen met een gelijkwaardige.. en het lijkt erop dat het een defecte GPU is.
Pagina: 1