MSI RG 280 vs 1050 ti

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 00zo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-04-2021
Mijn vraag

Ik sta op het punt mijn videokaart te vernieuwen maar begin te twijfelen of mijn keuze wel goed is.
Ik heb nu een msi R9 280 3g in mijn pc zitten (i5 4690k 3,50 ghz)
Je heb nu de nieuwe kaarten van msi de gtx 1050 ti 4 g en vraag me af of dat nou super veel verschil maakt.
Ik speel graag bf1 en op zich draait de game wel aardig op high maar hoop eigenlijk dat met de 1050 ik er toch flink op vooruit ga.

Dus doe ik daar goed aan?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...i5 4690k 3,50 ghz

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

wat sites gechecked om video kaarten te vergelijken maar met alle stats ben ik e rniet zeker van
http://www.hwcompare.com/...1050-ti-vs-radeon-r9-280/

Graag advies en bij voorbaat dank
Vriendelijke groet Robin
...

Alle reacties

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Je zegt zelf dat die kaart al BF1 op high speelt? Wat wil je dan meer? Ultra?

de 280x en de 1050ti zijn ongeveer gelijk. De 280 zit er iets onder. Maar volgens mij in de verste verte niet de moeite om up te graden.

Ben je beter dat je even doorspaart voor tenminste een 470 / 1060, of nog beter, wachten op vega en zien wat er dan uit de bus allemaal komt

[ Voor 11% gewijzigd door SadisticPanda op 16-03-2017 23:16 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

00zo schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 23:07:

Ik speel graag bf1 en op zich draait de game wel aardig op high maar hoop eigenlijk dat met de 1050 ik er toch flink op vooruit ga.
Een GTX 1050 Ti is iets trager in Battlefield 1 dus nee het is een langzamere videokaart.
Dus doe ik daar goed aan?
Nee dus :p
Relevante software en hardware die ik gebruik
...i5 4690k 3,50 ghz
En andere specs? De CPU is iig te traag voor sommige multiplayer maps met veel spelers.
Op zulke sites zul je geen nuttige informatie vinden, daar staat alleen maar nutteloze onzin.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:00
Als je de videokaart wilt upgraden moet je minimaal naar een RX 470, RX 480 of GTX 1060. De GTX 1050 Ti is een stap opzij/achteruit.

En aangezien je een overklokbare Core i5 hebt, zou je er goed aan doen die te overklokken (als dat kan met je moederbord en koeling).

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:03
Is niet echt een upgrade (zoals hierboven gezegd). Voor vergelijking kun je beter de volgende link gebruiken: http://www.anandtech.com/bench/product/1751?vs=1719

Ze hebben daar nog geen GTX 1050ti, maar uit andere vergelijkingen is gebleken dat de 1050ti vergelijkbare prestaties neerzet met de GTX680 (uit de link).

Om er flink op vooruit te gaan, kun je beter doorsparen voor een RX470/480/GTX1060-6gb.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Is het überhaupt de gpu die momenteel bottlenekt? Bf1 wil namelijk ook wel flinke belasting leggen op de processor en deze game spelen met b.v. 4gb ram is ook geen geweldige combi.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Werkgeheugen wordt niet genoemd, alleen de CPU. De CPU is idd erg krapjes en kan in de grootste maps met 64 medespelers zorgen voor wat framedipjes.
Pagina: 1