Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youri1504
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-10-2023
Goedendag Mensen,

Ik heb lang gegamed met een goedkope headset (€20-€30). Nu is mijn vraag wat zijn de beste gaming headsets van maximaal €150? Ik wil graag een headset die 5.1 ondersteund, 7.1 zou super zijn. Ook hou ik van een sterke, diepe bass. Ik game vaak, maar luister zeker ook vaak muziek. Ik vind de kwaliteit van het geluid erg belangrijk.

Het liefste heb ik een headset met een kabel, draadloos vind ik ook prima als het maar aan bovenstaande specificaties voldoet. Vaak heb ik lange gamesessies :D dus moet de headset natuurlijk ook een beetje comfortabel zitten.

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan ik heb de volgende headsets gevonden:
-Astro 40
-logitech g533
-logitech g430 (heb gehoord dat de 7.1 niet erg goed is)
-turtle beach px22

Alvast bedankt,
mvg Youri.

Beste antwoord (via youri1504 op 16-03-2017 22:11)

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
G430 ben ik niet weg van, maar in dat segment is het sowieso lastig vanwege bijvoorbeeld de HyperX Cloud II die gewoon uitstekend klinkt -en- super gebouwd is voor een paar euro meer.

150 euro is echter een ander verhaal. De G533 staat op mijn planning, maar de G933 die ook nog net binnen je budget valt is echt een beest van een gaming headset. En draadloos met de optie om bedraad te werken, m.i. toch wel een fijne meerwaarde. M.i. wel een hele mooie voor dat geld. Veel vergelijking in dat segment heb ik niet, maar de upgrade tov de 80-100 euro massa is duidelijk aanwezig.

'comfort' is wel een lastiger begrip, dat is te persoonlijk om heel concreet over te zijn. Beide bovengenoemde modellen bevallen mij prima, maar de clamping force van de (Stalen) HX Cloud is wel wat fors, en de Logitech is (als draadloos model) wat zwaarder dan gemiddeld. Maar goed, vrouwlief is helemaal weg van dat ding en draagt hem zonder problemen urenlang :P

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:53
Zie je het ook zitten om een koptelefoon met een losse microfoon aan te schaffen? Vaak heb je voor dezelfde prijs zowel betere geluid output als input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:22
5.1 en 7.1 gaming headsets zijn vaak niet de beste keus. Met stereo headsets heb je voor hetzelfde budget waarschijnlijk betere kwaliteit. 2 kwaliteits drivers en andere meuk ipv 5 of 7 goedkopere (omdat er meer nodig zijn en er in moeten passen).
Ook is vaak met software een goede surround ervaring te bereiken met een stereo headset.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
G430 ben ik niet weg van, maar in dat segment is het sowieso lastig vanwege bijvoorbeeld de HyperX Cloud II die gewoon uitstekend klinkt -en- super gebouwd is voor een paar euro meer.

150 euro is echter een ander verhaal. De G533 staat op mijn planning, maar de G933 die ook nog net binnen je budget valt is echt een beest van een gaming headset. En draadloos met de optie om bedraad te werken, m.i. toch wel een fijne meerwaarde. M.i. wel een hele mooie voor dat geld. Veel vergelijking in dat segment heb ik niet, maar de upgrade tov de 80-100 euro massa is duidelijk aanwezig.

'comfort' is wel een lastiger begrip, dat is te persoonlijk om heel concreet over te zijn. Beide bovengenoemde modellen bevallen mij prima, maar de clamping force van de (Stalen) HX Cloud is wel wat fors, en de Logitech is (als draadloos model) wat zwaarder dan gemiddeld. Maar goed, vrouwlief is helemaal weg van dat ding en draagt hem zonder problemen urenlang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik sluit me aan by Flamesz, koop een goede koptelefoon + een microfoon, bijv pricewatch: AntLion Audio ModMic 5 uni+omni-directional (met mute-knop). Dat levert (veel) betere kwaliteit op dan een gaming headset.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youri1504
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-10-2023
Mensen, super bedankt voor jullie antwoord!, mijn keuze gaat naar de Kingston HyperX Cloud II puur omdat deze gewoon voor de prijs uitstekend is, Foritain esso naar jouw man! :D
Pagina: 1