Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

IP-camera op onbereikbare plek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Vraagje: ik kreeg de vraag om een mogelijkheid te bedenken voor het volgende;

- Er zijn op een camping 2 vuilstortplaatsjes waar nogal vaak illegaal gedumpt wordt, dit willen ze monitoren met camera's. Echter is hier geen internetverbinding in de buurt en kabels graven is niet te betalen. Over het WiFi netwerk van de camping wil ik geen constante stream van de 2 camera's gooien dus dat valt ook al af.

Ik wil ook het liefst niet met SD kaartjes werken en dan eens in de zoveel tijd deze leeg trekken via FTP.

Wat is een slimme, goedkope oplossing hiervoor? Met losse straalverbindingen werken? Het betreft een blijvende opstelling. Het liefst heb ik de dataopslag lokaal op het kantoortje op een NAS o.i.d.

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2017 19:43 ]

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:56
Goedkoop? Toch een camera met SD kopen en alleen even checken als je ziet dat er vuil is gedumpt. Verder kun je ook met een straalverbinding gaan werken. Maar het ligt ook een beetje aan het zicht ed. Het kan zijn dat je een point to point verbinding op moet zetten met 2 ap's en als je dat voor beide camera's moet doen dan kan het een duur geintje worden.

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:35:
Goedkoop? Toch een camera met SD kopen en alleen even checken als je ziet dat er vuil is gedumpt. Verder kun je ook met een straalverbinding gaan werken. Maar het ligt ook een beetje aan het zicht ed. Het kan zijn dat je een point to point verbinding op moet zetten met 2 ap's en als je dat voor beide camera's moet doen dan kan het een duur geintje worden.
Over wat voor afstand is het mogelijk om een P2P verbinding met 2 AP's op te zetten? Het is namelijk nogal een afstand.

Goedkoop is inderdaad het verkeerde woord, maar het hoeft niet de spuitgaten uit te lopen natuurlijk.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Heb je wel line of sight? Dan kun je prima een straalverbinding opzetten. Aan beide kanten een simpele Mikrotik SXT ofzo en je kan zonder problemen een paar km overbruggen. Maar er moet wel LOS zijn, en natuurlijk stroom.

Wordt het overdag of 's avonds gedumpt? Bij 's avonds: Neem een camera met IR verlichting. Een pricewatch: Hikvision DS-2CD2342WD-I (2.8mm) is bv een prima camera die ook in het donker nog een acceptabel beeld geeft.

Het gaat om een camping zeg je. Wat is er aan camera's al aanwezig? Tenzij het huidige systeem aan vervanging toe is is het goed mogeljik dat je er gewoon een ip camera bij kunt hangen.

Een losse NVR is ook niet zo gek duur, en dan kun je altijd nog wat camera's bij plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:44:
Heb je wel line of sight? Dan kun je prima een straalverbinding opzetten. Aan beide kanten een simpele Mikrotik SXT ofzo en je kan zonder problemen een paar km overbruggen. Maar er moet wel LOS zijn, en natuurlijk stroom.

Wordt het overdag of 's avonds gedumpt? Bij 's avonds: Neem een camera met IR verlichting. Een pricewatch: Hikvision DS-2CD2342WD-I (2.8mm) is bv een prima camera die ook in het donker nog een acceptabel beeld geeft.

Het gaat om een camping zeg je. Wat is er aan camera's al aanwezig? Tenzij het huidige systeem aan vervanging toe is is het goed mogeljik dat je er gewoon een ip camera bij kunt hangen.

Een losse NVR is ook niet zo gek duur, en dan kun je altijd nog wat camera's bij plaatsen.
Dank voor je reactie. Ze hebben geen camerasysteem atm. Ik heb een line of sight dus dat zal dan inderdaad wel moeten lukken. Het lijkt mij verstandig om zowiso een camera met nachtzicht te doen, dus jou optie zou inderdaad een goede optie zijn.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:35

Marc H

- - Is wakker - -

Kijk eens naar een zogenaamde wild of wildlife camera.

Een paar voorbeelden: https://www.cameranu.nl/nl/c1322/videocameras/wildcamera

Sommigen hebben een Sim zodat je een seintje kan krijgen als er beelden gemaakt zijn.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Verwijderd

Topicstarter
Marc H schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:49:
Kijk eens naar een zogenaamde wild of wildlife camera.

Een paar voorbeelden: https://www.cameranu.nl/nl/c1322/videocameras/wildcamera

Sommigen hebben een Sim zodat je een seintje kan krijgen als er beelden gemaakt zijn.
Goede optie, nog niet aan gedacht, dankje :) Echter dan zit ik nog met één ding; ik heb geen lokale opslag van de 2 camera's. Iemand kan dus camera incl beelden zo meenemen.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

Goed verstoppen zou ik zeggen. Losse camera's hebben immers ook dat probleem...

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Twarp schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:56:
Goed verstoppen zou ik zeggen. Losse camera's hebben immers ook dat probleem...
Klopt, alleen wanneer men dan de camera van de kabel losrukt, heb je de beelden al op de lokale opslag van het kantoor staan. Het verstoppen zal met de wildlife camera's inderdaad wat makkelijker gaan, echter moet ik dan wel eens in de zoveel tijd de batterijen vervangen.. wel een nadeeltje.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:57:
[...]

Klopt, alleen wanneer men dan de camera van de kabel losrukt, heb je de beelden al op de lokale opslag van het kantoor staan. Het verstoppen zal met de wildlife camera's inderdaad wat makkelijker gaan, echter moet ik dan wel eens in de zoveel tijd de batterijen vervangen.. wel een nadeeltje.
En hoeveel zijn die beelden waard met mensen met bivakmuts op?

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Twarp schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:00:
[...]

En hoeveel zijn die beelden waard met mensen met bivakmuts op?
Ik hoop niet dat ze met bivakmutsen hun afval staan te dumpen, dan was het de campinggasten allang opgevallen xD

Gebeurd ook gewoon overdag

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2017 20:01 ]

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:06
Het lijkt er op dat je wel stroom hebt op die locaties, is powerline geen optie?

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:32
Als er gewoon stroom is zou je ook een kleine nvr met bijvoorbeeld een raspbery pi kunnen maken en daar bij de cameras plaatsen in een vandaal proof kist oid ? Dan kun je gerust 30 dagen opnemen

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou niet teveel vertrouwen op een camera, de kans dat je daar herkenbaar iemand p krijgt is klein zeker in het donker. Bijvoorkeur ook een pinhole plaatsen op ooghoogte daarop herken je wel iemand.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 20:17

jeka

Support your local club.

Bordjes waarop staat dat er camera bewaking is tegen illigaal dumpen en een dummy camera geen optie?
Misschien schrikt dat genoeg af.

FCG

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
jeka schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:48:
Bordjes waarop staat dat er camera bewaking is tegen illigaal dumpen en een dummy camera geen optie?
Kan inderdaad ook. Kan je allicht eerst proberen.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:24
- Voor de wifi verbinding koop 2x een ubiquiti nanostation (50 euro per stuk)
- Voor de camera koop een goede outdoor camera zoals bv hkvision of foscam (100 euro)
- Voor de opslag koop een NVR die bij een camera hoort (hkvision heeft ze) of koop een synology nas en gebruik surveillance station

Hier een voorbeeld van een vergelijkbare setup:
https://www.securitycamer...t-with-nano-m5-tp-locom5/

Afbeeldingslocatie: https://www.securitycameraking.com/securityinfo/wp-content/uploads/2014/04/ubiquiti-diagram-point-to-point1.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door laurens0619 op 17-03-2017 12:50 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Los van het feit hoe je het technisch in wil regelen ('alles' is mogelijk en ja 'alles' kost geld), vraag ik me af wat het exacte doel er van is:
- Camera's lossen het probleem niet op;
- Aangifte bij politie heeft (zeker bij alleen 'gezichtsherkenning') totaal geen prio;
- Is het terrein met de auto toegankelijk waardoor je kentekens wilt kunnen opnemen, ander is de pakkans op de 'daders' vrijwel nihil bij alleen gezichtsherkenning.
- (Geen eigen rechter spelen...)

Wildlife camera lijkt me een redelijk goedkope oplossing, je hoeft het systeem immers ook niet permanent te gaan gebruiken lijkt me, zodra je genoeg bewijs hebt kun je aangifte doen en de politie het verder uit laten zoeken, dan hoor je een jaar later wel wat er uit het onderzoek is gekomen (of niet)....

[ Voor 24% gewijzigd door Enforcer op 17-03-2017 20:01 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hebt ook gewoon cameras die pas beeld video en/of fotos versturen/opslaan als er op een bepaalde plek beweging is. scheelt in je wifi gevrui

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Enforcer schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:57:
Los van het feit hoe je het technisch in wil regelen ('alles' is mogelijk en ja 'alles' kost geld), vraag ik me af wat het exacte doel er van is:
- Camera's lossen het probleem niet op;
- Aangifte bij politie heeft (zeker bij alleen 'gezichtsherkenning') totaal geen prio;
- Is het terrein met de auto toegankelijk waardoor je kentekens wilt kunnen opnemen, ander is de pakkans op de 'daders' vrijwel nihil bij alleen gezichtsherkenning.
- (Geen eigen rechter spelen...)

Wildlife camera lijkt me een redelijk goedkope oplossing, je hoeft het systeem immers ook niet permanent te gaan gebruiken lijkt me, zodra je genoeg bewijs hebt kun je aangifte doen en de politie het verder uit laten zoeken, dan hoor je een jaar later wel wat er uit het onderzoek is gekomen (of niet)....
Klopt helemaal. Het verhaal over de dummy camera is wellicht ook een goede oplossing. Ik zal er weer even over nadenken, dankje voor de input! :)

Verwijderd

Topicstarter
laurens0619 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:49:
- Voor de wifi verbinding koop 2x een ubiquiti nanostation (50 euro per stuk)
- Voor de camera koop een goede outdoor camera zoals bv hkvision of foscam (100 euro)
- Voor de opslag koop een NVR die bij een camera hoort (hkvision heeft ze) of koop een synology nas en gebruik surveillance station

Hier een voorbeeld van een vergelijkbare setup:
https://www.securitycamer...t-with-nano-m5-tp-locom5/

[afbeelding]
Thanks! Zeker een mooie oplossing, zal er over nadenken.

Verwijderd

Topicstarter
jeka schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:48:
Dat is een goeie. Schrikt inderdaad af, en goedkope oplossing. Dankje :)

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 20:17

jeka

Support your local club.

Graag gedaan :)

FCG

Pagina: 1