Huis uit 2009, Houten tussenvloer??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-04 20:55

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Mede-tweakers! Pas geleden zijn wij wezen kijken bij een huis wat gebouwd is in 2009. Het is een mooi huis, goed geisoleerd, beneden vloerverwarming, ziet er verder best netjes uit.

Maar toen kwamen wij op de 1e verdieping en viel ons iets op, namelijk dat de vloer daar enorm kraakte her en der. In eerste instantie dacht ik dat waarschijnlijk de vloer hier dan van hout zou moeten zijn, maar later bedacht ik me, dat dat toch (lijkt mij) totaal niet logisch is voor een huis uit 2009? Ik neem toch aan dat ze sinds lange tijd altijd toch wel een tussenvloer tussen de begaande grond en 1e verdieping gewoon als beton plaatsen? Of is dat niet altijd zo? :o

Op die verdieping lag een kliklaminaat vloertje, leek (zo zag ik in de afwerking aan de randen) niet al te zorgvuldig gelegd. Deze vloer is doorgelegd vanaf de overloop tot alle kamers. Kan het zijn dat het puur en alleen de laminaatvloer is wat zo kraakt?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:45
geerttttt schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:31:
Mede-tweakers! Pas geleden zijn wij wezen kijken bij een huis wat gebouwd is in 2009. Het is een mooi huis, goed geisoleerd, beneden vloerverwarming, ziet er verder best netjes uit.

Maar toen kwamen wij op de 1e verdieping en viel ons iets op, namelijk dat de vloer daar enorm kraakte her en der. In eerste instantie dacht ik dat waarschijnlijk de vloer hier dan van hout zou moeten zijn, maar later bedacht ik me, dat dat toch (lijkt mij) totaal niet logisch is voor een huis uit 2009? Ik neem toch aan dat ze sinds lange tijd altijd toch wel een tussenvloer tussen de begaande grond en 1e verdieping gewoon als beton plaatsen? Of is dat niet altijd zo? :o

Op die verdieping lag een kliklaminaat vloertje, leek (zo zag ik in de afwerking aan de randen) niet al te zorgvuldig gelegd. Deze vloer is doorgelegd vanaf de overloop tot alle kamers. Kan het zijn dat het puur en alleen de laminaatvloer is wat zo kraakt?
Als het een houtskelet woning is dan kan het best zijn dat de tussenvloer volledig van hout is en dat het daarom kraakt. Weet je hoe de woning gebouwd is? Traditioneel of houtskelet?

Wij zijn bezig met een nieuwe houtskelet woning en hadden de keuze om een zwevende cement dekvloer bovenop de houten verdiepingsvloer te laten storten. Dit gaat het kraken tegen en daardoor heb je iets meer geluidsisolatie.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wat voor woning is het? Uit een 'nieuwbouw-project' of is het een zelfbouw-woning?

That said: Wat maakt het uit (Wil je bv per se een betonnen vloer?) en waarom vraag je het niet gewoon?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
naitsoezn schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:38:
Wat voor woning is het? Uit een 'nieuwbouw-project' of is het een zelfbouw-woning?

That said: Wat maakt het uit (Wil je bv per se een betonnen vloer?) en waarom vraag je het niet gewoon?
Het is geen woning waarbij er een hele serie tegelijk in zelfde stijl gebouwd zijn als je dat bedoelt. En tja, bezichtiging is voorbij, dus kan het nu niet vragen, dan moet ik ze later ff bellen.

Maar houtskelet, ik zal het ze navragen. Waarom zou je dat willen? Heeft dat voordelen? De muren zijn voor zover ik heb gezien en gemerkt wel van beton...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

geerttttt schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:59:
En tja, bezichtiging is voorbij, dus kan het nu niet vragen, dan moet ik ze later ff bellen.
Tja, dat lijkt me een stuk effectiever dan hier vragen ;)
Maar houtskelet, waarom zou je dat willen?
Kosten?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Heb zelf zowel een houten vloer (aanbouw) als een betonnen vloer. Laminaat kraakt op beiden wel wat maar je hoort wel duidelijk een doffer geluid met voetstappen, zeer herkenbaar voor een houten vloer.
Als je twijfelt dan zal het wel gewoon beton zijn geweest.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-04 15:59
Hout kan prima, maar hoe moeten wij dit weten? :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
DukeBox schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:02:
Heb zelf zowel een houten vloer (aanbouw) als een betonnen vloer. Laminaat kraakt op beiden wel wat maar je hoort wel duidelijk een doffer geluid met voetstappen, zeer herkenbaar voor een houten vloer.
Als je twijfelt dan zal het wel gewoon beton zijn geweest.
Ik twijfel omdat het mij raar leek dat zo'n nieuw huis nog met houten tussenvloeren zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

geerttttt schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:36:
Ik twijfel omdat het mij raar leek dat zo'n nieuw huis nog met houten tussenvloeren zou werken.
Bij een op-, aan-, uit-bouw wordt er vaak geen beton gebruikt als boven vloer. Maar anders zou het inderdaad wel wat ongebruikelijk zijn tegenwoordig.

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 16-03-2017 20:39 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Je kan bij de gemeente de bouwtekeningen opvragen, dan kan je direct zien wat voor bouwmethode er gebruik is voor de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Er worden nog vaak genoeg houtskelet woningen gebouwd. Een vriend van mij heeft er ook 1. Puur ter kostenbesparing.
Ik zou er nooit willen wonen, je hoort alles, je kunt als ouders bijna niet meer een privé gesprek voeren. Het rennen van kinderen dreunt door het hele huis.
Maar misschien ben ik ook gewoon verwend met dikke betonvloeren op alle verdiepingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:50
André schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:18:
Er worden nog vaak genoeg houtskelet woningen gebouwd. Een vriend van mij heeft er ook 1. Puur ter kostenbesparing.
Ik zou er nooit willen wonen, je hoort alles, je kunt als ouders bijna niet meer een privé gesprek voeren. Het rennen van kinderen dreunt door het hele huis.
Maar misschien ben ik ook gewoon verwend met dikke betonvloeren op alle verdiepingen.
Wij gaan toevallig binnenkort kijken naar een houtskeletbouw huis. We hebben (en nemen) geen kinderen.

Dat je hoort als iemand boven loopt boeit ons totaal niet eigenlijk.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:19
Ik vind het altijd wel wat hebben en prefereer een houtskelet gek genoeg boven volledig beton. :)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Wij hebben houtskeletbouw en horen niets boven, ligt er maar net aan hoe netjes het gelegd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 172410

André schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:18:
Die overlast is niet inherent aan de techniek. Dat is een kwestie van een belabberde implementatie. Ik heb ervaring met een huis met een betonvloer, een huis uit de jaren '30 dat nageïsoleerd is en een even oud huis waar geen bijzondere extra maatregelen zijn genomen. Ik heb daarbij nooit significante verschillen gemerkt, buiten dat beton misschien wat zwaarder en doffer klinkt en hout helderder - als je al wat hoort.

Als je geen privégesprek kunt voeren zonder dat het elders te horen is heb je gewoon een bijzonder beroerd gebouwd huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:19
Ik ken een huis met betonnen vloeren, waar je ook gesprekken door het hele huis kan horen.
Alles is ook open, alleen de slaapkamers en de gang hebben een deur, tegelvloeren, geen gordijnen maar lamellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-04 20:40

Ligone

Moeha!

Als die laminaat niet op een propere beton (miniscule steentjes bvb) en zonder ondervloer ligt kan zoiets enorm kraken ja.

Was het laminaat? als het bvb lamelparket is en de beton was niet mooi vlak kan dit op zichzelf ook erg kraken, zelfs met ondervloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:03:
Ik ken een huis met betonnen vloeren, waar je ook gesprekken door het hele huis kan horen.
Alles is ook open, alleen de slaapkamers en de gang hebben een deur, tegelvloeren, geen gordijnen maar lamellen.
Ik heb in een flat gewoond waarbij de constructie het geluid van de buren ook bijzonder goed doorgaf. Dat was op en top beton.
Pagina: 1