Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Capture card probleem met pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik een nieuwe capture card binnengekregen van avermedia, de avermedia hd lite (interne kaart).

Als ik deze in mijn computer aansluit, krijg ik bij het opstarten geen beeld.
Ik heb een losse videokaart, ik gebruik de onboard versie niet. Videokaart is de r7 240 2gb (asus).
Ook als ik de videokaart eruit haal en alleen de capture card aansluit en 1 beeldscherm op onboard krijg ik niks te zien.

In een andere pc werkt wel alles prima! Opnemen is geen enkel punt!

Vraag: wat is dit? Is dit een BIOS instelling?

Ik heb een amd a10-7700K processor.

Wie kan mij uit de brand helpen?

Mijn dank is groot :)

Alle reacties

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
In de BIOS staat waarschijnlijk PEG als primary video ingesteld, verander deze eens in IGP.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor uw snelle reactie! Ik zie alleen primary graphics adapter staan en die staat op pci express in plaats van onboard. Ik zie alleen maar onboard of pci express. Iommu staat op disabled?

Wellicht kijk ik er overheen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2017 19:52 ]

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:47:
Bedankt voor uw snelle reactie! Ik zie alleen primary graphics adapter staan en die staat op pci express in plaats van onbord. Iommu staat op disabled?

Wellicht kijk ik er overheen?
Klopt, die van PCI Express veranderen in IGP (of onboard), check even de manual van moederbord.
IOMMU wordt gebruikt voor VM's, als je daar niks meedoet kan je die beter op disabled laten staan.

Ben niet zo bekend met capture cards, maar je moet deze waarschijnlijk doorlinken.
Heb je die handleiding ook gelezen? :P

[ Voor 8% gewijzigd door HollowGamer op 16-03-2017 19:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Alleen zie ik alleen pci express of onboard staan :( ik ga de handleiding eens lezen

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:53:
Bedankt! Alleen zie ik alleen pci express of onboard staan :( ik ga de handleiding eens lezen
Als je dus onboard selecteert, zal de video op het moederbord worden gebruikt en dus niet je externe.
Zal het alleen gebruiken om het even te testen, en dan weer terugzetten op PCI-E.

De manual van de capture-card zou je moeten helpen hoe het aan te moeten sluiten.

Suc6. :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Handleiding van capture card zegt alleen turn of your pc, remove the case, plug in....

Op de Onboard setting pakt die tevens ook niet ...

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:56:
Thanks! Handleiding van capture card zegt alleen turn of your pc, remove the case, plug in....

Op de Onboard setting pakt die tevens ook niet ...
Download de laatste manual, misschien staat daar meer in: http://www.avermedia.com/.../live_gamer_hd_lite#tab-3

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, niks :( alleen maar hoe je streamt en opneemt...

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog tips ?

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Heb je al de laatste drivers geïnstalleerd?
1. Fixed windows desktop black screen when Open/Close setting wizard.

Aplication & Driver

Verwijderd

Topicstarter
Pe4000, bedankt voor je bericht. De voeding draait alleen bij het opstarten. Geen beeld of niks. Ik neem aan dat dit stukje software voor problemen is als die hem niet herkent maar wel opstart? Of zou dit ook voor een pc zijn die niet kan booten? En als de pc niet draait kan die dus de kaart niet herkennen

Nogmaals hartelijk dank voor het meedenken!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2017 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders nog tips? Ik blijf er maar mee stoeien...

Verwijderd

Topicstarter
Zou het bijvoorbeeld helpen om eerst de drivers te installeren +software en dan de kaart erin te pluggen?

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 21:01
Ik gok eerder iets van een pci-e conflict tussen je videokaart en die capture kaart. Zeker als het in een ander moederbord/pc wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle response BMW_Gizzmo!.

Hoe kan ik dit conflict oplossen? Zijn hier tips voor?

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 21:01
Eigenlijk is hier geen oplossing voor, zit in het bios van het moederbord, daar kan je wat gaan proberen als je opties als csm (asus) hebt. Is ook vaak verschillend tussen bios versies (update?).
Het is ook een bekend probleem van LSI SAS controllers in diverse low-end moederborden die als server-moederbord verkocht worden. Heb hier ooit met gigabyte een hele support discussie over gehad, uiteindelijk bord verkocht en een wel werkende asus gebruikt.
Een andere is dell perc controllers (gereflashde LSI's) in niet Dell machines, is op te lossen door op de contoller een printbaantje door te krassen.. maar of dat zo netjes is?
Soms werkt het om minder PCI-e lanes aan je videokaart toe te wijzen in het moederbord bios.., als je die optie tenminste hebt.
Pagina: 1