Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router beschermen tegen stof/zand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Graag wil ik een wifi router in een schuur ophangen (dit ivm zonnepanelen / logging). De huidige router is vermoedelijk door de stof, vocht, spinnen en ander rommel zo goed als overleden.

Nu zoek ik naar een oplossing om dit te voorkomen. Zelf dacht ik aan een simpele broodtrommel waarbij ik de antenne laat uitsteken door een gat welke afgekit wordt.

Kan ik een router in een luchtdichte bak stoppen waarbij enkel de antenne naar buiten komt? Het lijkt mij dat er wel enige ventilatie is vereist maar omdat het om een relatief simpele router gaat vroeg ik het mij af.

Het gaat om een TP-Link TL-WR841N-300Mbps

Alle reacties

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je roept router, maar uiteindelijk gaat het je om een antenne? Wat is de functie die je nodig hebt: routing, switch of access point? Voor wifi heb je namelijk veel betere alternatieven (outdoor access points zijn hier juist voor bedoeld!).

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Idd, een outdoor AP kan prima. En anders zijn er ook genoeg andere mogelijkheden, in een goede behuizing bouwen, of een outdoor geschikt iets kopen (vaak duurder)

Maar als het om een switch gaat heb je weinig aan een outdoor AP. Je kan ook overwegen dat ding dat het ding soms kapot gaat: Een elcheapo switch om de paar jaar vervangen is nog altijd goedkoper dan een ubermooi waterdicht IP<zoveel> industrieel ding