Hifi set in de woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:26

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Welke vragen heb je hier nog over?
Nu ben ik een totale leek op audio gebied. Ik weet nog net wat een cd-speler is :P , Kun je aan een microset gewoon elke willekeurige speaker aansluiten die harder kan of trekt het apparaat dit niet?

Kun je bijv. ook een losse cd-speler zónder versterker nemen of is dit altijd een combinatie?

Ik zoek een?
Hifi set (cd + radio) incl. speakers. Zeker meer dan 75 watt

Wat is je budget?
Zo goedkoop mogelijk maar wel met een goed geluid +- €550

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek met veel instrumenten, dus weinig bas/pop meuk

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb gekeken naar Microset bij o.a. De MediaMarkt. Nu is zo'n alles in 1 systeem wel handig en compact, maar heel veel betaalbare opties zijn minder dan 50 watt. En ik merk dat bij de budget setjes van 20/30 watt het geluid al heel vlak is

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17

FeaR

In GoT we trust

Vermogen heeft niets met de kwaliteit te maken van het geluid. De eis van "75 Watt minimaal" zou ik ook direct laten vallen aangezien deze niet relevant is. Om het in perspectief te zetten: met normaal gebruik zit je waarschijnlijk nog niet aan één Watt. Waarbij vermogens ook nog eens op diverse manieren gemeten kunnen worden waardoor je al snel appels met peren aan het vergelijken bent. Zeker de merken als Philips, LG, et cetera meten snel met waardes van bijvoorbeeld 10% THD (vervorming) om een zo hoog mogelijk getal te krijgen. Wetende dat je eigenlijk onder de 0,1% THD wilt zitten geeft aan hoe onbruikbaar dergelijke waardes dan überhaupt zijn.

Tevens alle waar naar zijn geld. Goed geluid kost simpelweg geld. Zeker als je voor dat geld veel wilt hebben. Als je ziet wat je wilt hebben voor je 550 euro - twee speakers, tuner, CD-speler en versterker - dan wordt het misschien duidelijk dat je mogelijk beter tweedehands kan kijken. Dat laatste is altijd de manier om meer te krijgen voor je geld. Overigens ben je met het kopen van de hardware pas halverwege. Positie van speakers en akoestiek van de ruimte doen namelijk nog meer met het geluid.

Om terug te komen op de vraag uit TS: een speaker heeft een versterker nodig om te kunnen werken. Je kan een passieve speaker daarom niet zomaar aansluiten op een CD-speler. Een actieve speaker kan dan weer wel aangezien de versterker in dat geval in de speaker is gebouwd. Speakers en versterkers hebben diverse technische kreten op de productpagina staan waarbij vermogen en weerstand (impedantie) bij beide terugkomen. Zie de FAQ Audio voor een uitleg, maar deze hoef je zeker niet te matchen en dat kan door fluctuaties in deze waardes tijdens gebruik ook niet. Eigenlijk kan je stellen dat je 99,99% van de apparatuur op elkaar aan kan sluiten.

Moet het per se een microset zijn? Gewone HiFi componeren met speakers haal je tweedehands voor dit geld denk ik met gemak binnen. Nieuw hoeft het voor de techniek zeker niet te zijn als je voor een analoge FM tuner gaat. CD-spelers zijn ook niet het nieuwste op het gebied van techniek.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:14
kijk bijvoorbeeld eens naar Yamaha pianocraft setjes
Denon heeft ook mooie setjes die goed klinken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Christiano007 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:33:
Welke vragen heb je hier nog over?
Nu ben ik een totale leek op audio gebied. Ik weet nog net wat een cd-speler is :P , Kun je aan een microset gewoon elke willekeurige speaker aansluiten die harder kan of trekt het apparaat dit niet?

Kun je bijv. ook een losse cd-speler zónder versterker nemen of is dit altijd een combinatie?

Ik zoek een?
Hifi set (cd + radio) incl. speakers. Zeker meer dan 75 watt

Wat is je budget?
Zo goedkoop mogelijk maar wel met een goed geluid +- €550

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek met veel instrumenten, dus weinig bas/pop meuk

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb gekeken naar Microset bij o.a. De MediaMarkt. Nu is zo'n alles in 1 systeem wel handig en compact, maar heel veel betaalbare opties zijn minder dan 50 watt. En ik merk dat bij de budget setjes van 20/30 watt het geluid al heel vlak is
Je weet denk ik ook niet wat 75watt aan geluidsvermogen is, daar zet je de hele Emos kantine mee op zijn kop :9

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:26

Christiano007

Ich bin der champion

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:58:
[...]

Je weet denk ik ook niet wat 75watt aan geluidsvermogen is, daar zet je de hele Emos kantine mee op zijn kop :9
Daar was ik net nog (zit toevallig op die club :P )

Heb een YAMAHA MCR-N470D setje gekocht.

Maar kun je daar eventueel ook speakers aansluiten met veel meer watt dan wat er standaard bij zit? Of blaas je dan de reciever zelf mee op?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Christiano007 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 23:27:
[...]

Maar kun je daar eventueel ook speakers aansluiten met veel meer watt dan wat er standaard bij zit? Of blaas je dan de reciever zelf mee op?
Was er weer een voorstelling ? :P

zat ff fout gisteravond laat:

Breng je set terug en ga met je €500,- naar Hobo HiFi tegenover MST a/d Haaksbergerstraat en koop een leuk setje used HiFi. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Hackus op 18-03-2017 11:10 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Christiano007 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 23:27:
[...]

Zie:
FeaR schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:19:
Vermogen heeft niets met de kwaliteit te maken van het geluid. De eis van "75 Watt minimaal" zou ik ook direct laten vallen aangezien deze niet relevant is. Om het in perspectief te zetten: met normaal gebruik zit je waarschijnlijk nog niet aan één Watt.
Overigens vind ik het nogal jammer dat je advies vraagt > ongefundeerd een set aanschaft > advies vraagt om verandering aan te brengen in die set

Beter had je de vraag lekker open gelaten;
"Ik zoek iets wat aan de volgende wensen/eisen kan voldoen voor 550 euro. Zelf had ik oplossing X in gedachten, hebben jullie misschien tips of betere ideeen"

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17

FeaR

In GoT we trust

Switchie schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 00:00:
[...]
Overigens vind ik het nogal jammer dat je advies vraagt > ongefundeerd een set aanschaft > advies vraagt om verandering aan te brengen in die set.
Idem. Dat haalt bij mij alle motivatie of simpelweg zin weg om inhoudelijk nog wat toe te voegen. Dan mag TS het doen met adviezen die niet kloppen en termen als "Ohm eenheid" gebruiken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1