Toon posts:

Welke rechten heb ik als consument? (Problemen bij Dell)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen. Ik zal het proberen kort te houden, maar ik denk niet dat dit echt gaat lukken.. Weet overigens niet of dit het juiste gedeelte van het forum is, zo niet, mijn excuses..

Ik heb nu al met al 4 Dell XPS 15's er door gejast in een relatief korte periode. Eerst twee 9550's, en daarna twee 9560's toen de 9550 lijn ophield i.v.m de refresh. Alle XPS 15's hadden een probleem. Opsomming:

1e 9550
  • Thermal problemen
  • Backlight-bleeding
2e 9550
  • No boot device found
1e 9560
  • Klemmende spatiebalk
  • Ratelend touchpad
2e 9560
  • Scherm met backlight bleeding, wat alleen in sommige gevallen opvalt..
Je zal wel denken: "TS, je bent gestoord! 4 XPS laptops en je bent nog niet overgestapt?" Beste lezer, ik begin zelf inmiddels ook aan mijn verstand te twijfelen. Zo sterk nog, dat ik vandaag Dell technische support heb opgebeld. Die vertelden dat ze gerust een reparatie konden in boeken.

Daarop reageerde ik weer met een vraag. "Wat als er onvoorziene problemen ontstaan? Welke rechten heb ik dan?", Ja reageert de support medewerker, dat moet ik even navragen...

Even in de wacht gestaan, krijg ik de medewerker weer aan de lijn. De medewerker zegt dat de case geëscaleerd kan worden na 2-3 keer hetzelfde probleem en na meer dan 3x als er steeds een ander probleem ontstaat. Geld terug kun je dan overigens niet krijgen, alleen een vervangende laptop. (Of dit dan refurbished of nieuw is, niet na gevraagd. En dan weet je nog niet of je vervangende laptop goed is.. Lekker dan.)

Goed, dan maar verder. Ik had me van te voren ingelezen op de service manual van de 9560, zag dat het zo'n simpele procedure was dat de meeste mensen het met gemak kunnen uitvoeren. Bottom cover er af, scherm losschroeven en twee ribbon cables. Easy peasy. Dan maar vragen naar wat de actie is als het scherm weer backlight bleeding bevat, of zelfs dode pixels. De reactie die ik hier op kreeg was als volgt:

"Backlight bleeding is toegestaan in een kleine hoeveelheid, en bij dode pixels mag je max. 6 zwarte pixels hebben en 1 witte voordat opnieuw een reparatie in actie gezet word"

WAT? Ik kan dus een slechter scherm krijgen dan nu, en hier mee moeten leven? Wat is dit voor een bullshit?? Tuurlijk, een scherm word met 1000-en tegelijkertijd gemaakt, en een foutje kan gebeuren. Maar dat je als consument daar dan de vruchten van moet plukken i.p.v dat Dell eens de QC aanscherpt? Wat als ik nu 5 dode pixels krijg? Dat is gruwelijk hinderlijk, zeker als je een laptop hebt van 2000+. I.p.v dat je dan service krijgt, krijg je een droog antwoord van "dat staat in onze policy, leer er mee leven".

Ter vergelijking: De Dell Chromebook van mijn neefje kon wel het scherm vervangen krijgen met 3 dode pixels en lichte backlight bleeding, en dat is een machine van 300 euro! En met precies het zelfde servicepakket als mijn XPS 15.

Ik ben over de rooie momenteel. Dat kun je misschien ook wel in dit topic lezen, dus mijn excuses hiervoor. Ik vraag mij echter af of Dell dit uberhaupt wel mag..

Je hebt toch recht op een deugdelijk product? Dus niet een met dode pixels, backlight bleeding of LCD-ripple? Volgens Dell niet. En dat terwijl je als ICT'er ontzettend veel naar je scherm kijkt op jaar basis.

Heb ik nog rechten als consument hier? Kan ik na een reparatie met evt. dode pixels een nieuwe reparatie laten inboeken ondanks Dell hun policy? Kan ik evt. na 4 onsuccesvolle reparaties nog de koop ontbinden en mijn geld terug krijgen? Ik ben momenteel echt clueless.

Heeft iemand enige ervaring hiermee? Ondanks dat Dell me veel kopzorgen heeft bezorgd ben ik wel tevreden over de XPS 15... Het liefste hou ik dus ook deze machine i.p.v overstappen naar bijv. Asus. Vandaar dus ook dit topic, anders was die laptop nu al weer retour. Ben op het punt om misschien deze wel te houden, aangezien de backlight bleeding minder hinderlijk is dan dode pixels.. Maar als ik als consument recht heb op een dode pixel/backlight bleeding/LCD-ripple vrij scherm, of de koop ontbinden na reparatie, dan durf ik dit traject wel aan te gaan. Maar aan de andere kant vind ik het onnacceptabel dat een laptop zulke problemen heeft, en dit zijn alleen nog maar de problemen die je ziet. Je hebt geen idee hoe dat ding onder de motorkap, en wanneer die onderdelen failen. Ach, ik hou op.

Als iemand me hier mee kan helpen, ontzettend bedankt. En excuses voor mijn taalgebruik :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2017 17:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk heb ik dermate veel problemen met Dell support gehad (niet echt op individuele cases, maar meer met de afhandeling van problemen met bepaalde misbaksel series desktops), dat ik alleen nog maar achter een Dell ga werken als ik hem niet hoef te betalen.

Aan de andere kant: de concurrentie is ook niet heilig natuurlijk.

Maar je hebt nu dus al je vierde 2k+ Dell laptop met problemen in korte tijd, als ik het goed begrijp. En Dell reageert nogal bagatelliserend als ik dat zo lees. Ik zeg: wegwezen daar. Blijkbaar wordt je klandizie niet op prijs gesteld. Breng je geld voortaan ergens anders heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 19:39
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:24:

Je hebt toch recht op een deugdelijk product? Dus niet een met dode pixels, backlight bleeding of LCD-ripple?
Ongeacht de hele garantie discussie is dit gewoon niet waar. Ja, een degelijk product natuurlijk maar 0 dode pixels garandeert volgens mij geen enkele fabrikant.

Ik denk het gaat meer om hoe je behandeld wordt, en al het gedoe. Nota bene 4 laptops!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:32

Qwerty-273

Meukposter

Het zijn dan wel 4 laptops, maar de problemen waren elke keer wat anders. Ok de eerste en de vierde allebei met backlight-bleeding maar wel op andere momenten als ik de TS goed begrijp. Wat ik alleen niet begrijp of alle 3 vervangingen zijn uitgevoerd vanuit Dell of niet, want er wordt niet door de TS gesproken of eerdere reparaties.
Ik heb nu al met al 4 Dell XPS 15's er door gejast in een relatief korte periode.
Wat is een relatief korte periode? En heb je bij elk gebrek je garantie bij Dell aangesproken?

Het punt van het aantal dode pixels, tja her is om hun zelf in te dekken. Maar als dit de 4de reparatie/vervanging zou worden, zou ik inderdaad wel om meer zekerheid vanuit Dell vragen. Wellicht met een escalatie tot de team manager oid.

De regels die Dell aanhoudt met pixels kan je terug vinden op http://www.dell.com/suppo...-pixel-guidelines?lang=EN
Maar er kan natuurlijk verschil inzitten tussen de Dell regels en hoe ze door de service desk worden toegepast.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Qwerty-273 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 19:37:
Het zijn dan wel 4 laptops, maar de problemen waren elke keer wat anders. Ok de eerste en de vierde allebei met backlight-bleeding maar wel op andere momenten als ik de TS goed begrijp. Wat ik alleen niet begrijp of alle 3 vervangingen zijn uitgevoerd vanuit Dell of niet, want er wordt niet door de TS gesproken of eerdere reparaties.

[...]

Wat is een relatief korte periode? En heb je bij elk gebrek je garantie bij Dell aangesproken?

Het punt van het aantal dode pixels, tja her is om hun zelf in te dekken. Maar als dit de 4de reparatie/vervanging zou worden, zou ik inderdaad wel om meer zekerheid vanuit Dell vragen. Wellicht met een escalatie tot de team manager oid.

De regels die Dell aanhoudt met pixels kan je terug vinden op http://www.dell.com/suppo...-pixel-guidelines?lang=EN
Maar er kan natuurlijk verschil inzitten tussen de Dell regels en hoe ze door de service desk worden toegepast.
Oeps. Zal iets specificeren. Alle laptops zijn direct bij Dell aangeschaft en alle vervangingen zijn ook door Dell geregeld. Geen derde partij er bij betrokken. Geen reparaties, aangezien ik het liefste een machine wou die direct goed was.

En een relatief korte periode is eigenlijk wel wat aan de lange kant, alleen omdat je bezig blijft voelt het kort. Eerste laptop is eind december aangekomen. Deze laptop is nu een paar dagen geleden aangekomen. Gemiddeld zaten er 3-4 weken tussen elke replacement. Garantie heb ik niet aangesproken, eerder de wettelijke zichttermijn van twee weken. Dan kun je zonder opgave van reden de laptop terugsturen en je geld terug krijgen.

Kan nog proberen te kijken of ik morgen een manager kan spreken, dus dat is nog wel een goede tip. Echter jammer dat ik daar zoveel moeite voor moet doen als consument. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:28

defiant

Moderator General Chat
move PFSL -> SF

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus Dell heeft je in krap 4 maanden tijd 4 hele dure maandahmorgenmodellen gestuurd. Dat is op zich al een hele prestatie natuurlijk.

Probleem is alleen wel, dat er geen garantie geclaimd is. In principe is dit dus de eerste keer dat je echt voor garantie aanklopt. Je zult Dell dus wel de kans moeten geven om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 02:21
Wat ik mij afvraag is hoe ernstig die backlight bleed is. Ik heb namelijk begrepen dat bij lcd panelen het namelijk meer de vraag is hoeveel backlight bleed er is dan of het aanwezig is. In welke situaties is het zichtbaar en is het dan ook echt storend genoeg om dat risico te nemen?

Ikzelf heb al een lange tijd de 9530. Hier en daar gezeik mee gehad. Er kon bijna altijd wel een monteur langs komen voor een reparatie (welke voor vertrek ook de nieuwe onderdelen test). Op een gegeven moment 3x gezeik met refurbished onderdelen, geescaleerd, nieuwe laptop gekregen met upgrade. Naast het feit dat ze hele irritante liftmuziek (of eerder ruis) hebben aan de telefoon ben ik best tevreden met elke afhandeling tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Ik mis een aantal punten in je hele rant verhaal.

1. Zijn ze gekocht bij Dell of in een Winkel?
2. Zijn ze direct omgewisseld door Dell zelf? Of heb je zelf op eigen houtje een nieuwe gekocht?(Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat Dell je een nieuwe geeft als er een Boot device niet gevonden is).
3. Backlight-bleeding is een veel voorkomt probleem bij ISP panelen. Maar zover ik weet verregent het niet. Vind het teveel kan stuur je hem binnen 14 dagen terug. En zoek je een model met een ander scherm er in. Of je gaat opzoek naar een Non-IPS scherm. Backlight-bleeding en Dode Pixels kunnen dus prima onder een deugdelijk product vallen. Ben je het daar niet mee eens. Dan staat het je vrij om te laten testen door een rechter.

En de belangrijkste tip. Blijf rustig. Rot opmerkingen naar de telefonisten maken werkt alleen maar in je nadeel. En ook een heel rant verhaal levert je niets op. Als je boos bent is dat begrijpelijk. Daarom neem ik altijd even rust een douche of een bad met rustige muziek. En bel pas als ik weer rustig bent. Dan hebt je de meeste kans om snel geholpen te worden en mogelijk zelfs extra coulance krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
Dell heeft geen resellers. De laptop kan alleen gekocht worden via hun website. Afleidend van zijn verhaal heeft hij er 3 keer zelf voor gekozen zich te beroepen op zijn 14 dagen retourrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Oeps overheen gelezen.
Maar de dell 9550 is gewoon te koop bij Central point.
En is het iedere keer uit coulance gedaan vanuit Dell. 4 laptops in 4 maanden gaat nooit allemaal uit de WKOA(tenzij hij er elke keer een tijd tussen laat maar dat lijkt mij niet).
Dan begrijp ik de boosheid niet helemaal van de TS. Dell stuurt je keer op keer een nieuwe toe. Terwijl ze op bij de 2de het no boot device konden verhelpen. Ik denk echt dat je te veel verwacht van Dell. Heb je al netje aangegeven dat je eigenlijk liever van de koop afziet. Er is een verschil tussen wat je recht is. En wat je krijgt.
Grote kans dat je het wel voor elkaar krijgt.

Zover ik weet als je Dell vaak genoeg de kans heb gegeven het product te repareren Je de koop mag ontbinden. En recht heb op je geld terug. Dan moet het uiteraard wel het zelfde probleem zijn.

Nu is het probleem alleen backlight bleeding en vind je dat nog te vervelend kan je altijd vragen om je geld terug omdat je geen vertrouwen meer in dell hebt. Of je scherm laten vervangen voor een scherm dat minden backlight bleeding heeft(kan je vriendelijk vragen aan de telefonisten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

loki504 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:15:
[,,,]

Dan begrijp ik de boosheid niet helemaal van de TS.

[,,,]
Ik wel. TS wil een fatsoenlijke laptop en beknibbelt daarom ook niet op de kosten. Dat je dan 1 keer een maandagmorgenmodel toegestuurd krijgt en deze terug moet sturen voor een goed exemplaar: shit happens.

Doe dat 3 keer en het is niet meer "shit happens". Dan is het gewoon gepruts van de bovenste plank. Dan heb je een serieus QC probleem als fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:58:
[...]

Ik wel. TS wil een fatsoenlijke laptop en beknibbelt daarom ook niet op de kosten. Dat je dan 1 keer een maandagmorgenmodel toegestuurd krijgt en deze terug moet sturen voor een goed exemplaar: shit happens.

Doe dat 3 keer en het is niet meer "shit happens". Dan is het gewoon gepruts van de bovenste plank. Dan heb je een serieus QC probleem als fabrikant.
Maar het hele gebeuren had misschien wel opgelost kunnen zijn als hij bij de 2de misschien wel een nieuwe hdd/ssd had gekregen. Was alles nieuw en probleem opgelost. En nu is er alleen back light bleeding. En hoeveel weten we niet. maar 3 keer je laptop in 4 maanden omgeruild krijgen zonder ook maar 1 keer een repartie aanbod vind ik netjes. En zijn weinig bedrijven die dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
loki504 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:15:
Oeps overheen gelezen.
Maar de dell 9550 is gewoon te koop bij Central point.
En is het iedere keer uit coulance gedaan vanuit Dell. 4 laptops in 4 maanden gaat nooit allemaal uit de WKOA(tenzij hij er elke keer een tijd tussen laat maar dat lijkt mij niet).
Dan begrijp ik de boosheid niet helemaal van de TS. Dell stuurt je keer op keer een nieuwe toe. Terwijl ze op bij de 2de het no boot device konden verhelpen. Ik denk echt dat je te veel verwacht van Dell. Heb je al netje aangegeven dat je eigenlijk liever van de koop afziet. Er is een verschil tussen wat je recht is. En wat je krijgt.
Grote kans dat je het wel voor elkaar krijgt.
Bij Dell zijn de orders "custom" en worden ze in elkaar gezet in China, om via oa Kazachstan naar Nederland verzonden te worden. Daar gaat telkens wel tijd tussen zitten helaas. Daarom dat je dus "eigenlijk" alleen bij Dell kan bestellen. Dat Centralpoint 100 van deze deze laptops in heeft geslagen voor doorverkoop had ik nog niet eerder gezien :P.

Met mijn laptop heb ik dezelfde houding. Dat ding kostte net geen 2000 euro en dan voel ik mij gerechtigd om bij elk klein mierennaaier dingetje al te bellen. Zo heb ik een licht ratelende ventilator gehad, was de bios sloom en niet updatable en deed een usb-poort het niet. aangezien de XPS een topmodel is doen ze daar vaak ook niet moeilijk over en sturen ze een monteur naar je huis die alles test voor vertrek. Ik vind het persoonlijk dus ook omslachtig dat TS niet de de garantie heeft aangesproken om het te laten fixen. Na 3 pogingen krijg je sowieso een nieuwe (na escalatie) en de marges die ze zichzelf geven op dode pixels ed gelden ook voor nieuw geassembleerde laptops. Als je een chille monteur hebt (heb ik altijd gehad) dan zal hij je echter niet laten zitten met een crappy scherm en later terug komen met een ander vervangend scherm...

TS zou wat meer vertrouwen moeten hebben in Dell. Het zal zeker niet meer tijd kosten dan steeds een nieuwe bestellen. En wanneer alles werkt zoals het hoort heb je een hele fijne laptop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

loki504 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:12:
[...]

Maar het hele gebeuren had misschien wel opgelost kunnen zijn als hij bij de 2de misschien wel een nieuwe hdd/ssd had gekregen. Was alles nieuw en probleem opgelost. En nu is er alleen back light bleeding. En hoeveel weten we niet. maar 3 keer je laptop in 4 maanden omgeruild krijgen zonder ook maar 1 keer een repartie aanbod vind ik netjes. En zijn weinig bedrijven die dat doen.
Dat mag allemaal netjes lijken, maar toch is het niet netjes dat je 4 systemen stuurt die non-conform zijn.

En de eisen zijn nou eenmaal hoger bij een notebook van €2k+ dan bij een notebook van €200.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
T.C schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:06:
[...]

Dat mag allemaal netjes lijken, maar toch is het niet netjes dat je 4 systemen stuurt die non-conform zijn.

En de eisen zijn nou eenmaal hoger bij een notebook van €2k+ dan bij een notebook van €200.
Uiteraard is het netjes dat Dell iedere keer een maandag ochtend model stuurt. Maar als jij een auto bestelt en de stoel zit een scheur in. Dan krijg je ook geen nieuwe auto maar een nieuwe stoel er in. Tevens heeft back light bleeding niets met een maandag ochtend model te maken. Maar met de huidige IPS technieken. Nu weet ik niet hoe het met de XPS 15 schermen zit. Maar je ziet het vaker. Hoe mooier de specificaties zijn van een IPS scherm hoe meer back light bleeding ze vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
loki504 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:12:
[...]

Uiteraard is het netjes dat Dell iedere keer een maandag ochtend model stuurt. Maar als jij een auto bestelt en de stoel zit een scheur in. Dan krijg je ook geen nieuwe auto maar een nieuwe stoel er in. Tevens heeft back light bleeding niets met een maandag ochtend model te maken. Maar met de huidige IPS technieken. Nu weet ik niet hoe het met de XPS 15 schermen zit. Maar je ziet het vaker. Hoe mooier de specificaties zijn van een IPS scherm hoe meer back light bleeding ze vertonen.
Nogmaals, Dell heeft niet de laptop teruggenomen vanwege de gebreken, maar vanwege de retourrecht vanuit de wet kopen op afstand van TS. Verder heb ik meerdere xps schermen langs zien komen en allemaal hebben ze idd in minder of meerdere mate backlight bleeds gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
XilenceSR schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:15:
[...]

Nogmaals, Dell heeft niet de laptop teruggenomen vanwege de gebreken, maar vanwege de retourrecht vanuit de wet kopen op afstand van TS. Verder heb ik meerdere xps schermen langs zien komen en allemaal hebben ze idd in minder of meerdere mate backlight bleeds gehad.
Ik lees het ja. Alleen dan alsnog vind ik de werkwijzen van de TS redelijk onbeschoft. Zeker de 2de laptop had hij prima kunnen laten repareren. mogelijk zelf 1 ding vervangen kunnen worden. En misschien is dat ook de reden dat ik wat defensief reageer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:46
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:24:
Maar als ik als consument recht heb op een dode pixel/backlight bleeding/LCD-ripple vrij scherm, of de koop ontbinden na reparatie, dan durf ik dit traject wel aan te gaan.
Mijn ervaring met Dell is:
1. Dat ze niet al te moeilijk doen met reparaties.
2. Dat je na 3x repareren (van hetzelfde probleem) je laptop kan laten omruilen. Als ze dat niet doen, vraag dan naar de "escalatie managers". Hier kom je meestal ook wel uit.
3. Als de tweede laptop ook niet voldoet, dan sta je al in contact met de escalatie manager. Dan doen ze opnieuw niet moeilijk over reparaties.
4. Als dat nog steeds tot problemen leidt dan kan je natuurlijk de koop ontbinden. Dat doe je door een brief te schrijven naar hun kantoor in Amsterdam (in de Transformatorweg). Je wordt dan vaak snel teruggebeld door nog een hogere escalatie manager. Daar kom je meestal ook wel uit.

Punt 1 t/m 3 heb ik meerdere keren meegemaakt. Laatste punt 1 maal. Die ene keer hebben ze mijn geld teruggestort, en de laptop mocht ik houden. Toen had ik tijdens mijn zichttermijn al via de mail laten bevestigen dat Dell zou zorgen voor een bleed vrij scherm. Daar heb ik ze toen de hele procedure aan kunnen houden. Zorg dus dat je zulke afspraken zwart op wit krijgt, want ze hebben alleen beleid over dode pixels, niet over bleed.

Voor mij staat Dell garant voor systemen waar altijd wel iets mis mee is bij de koop of kort daarna, die ze vervolgens snel voor je repareren waarmee het product vaak gewoon als perfect werkt. Het dilemma blijft in ieder geval dat ze te gekke producten hebben maar een waardeloze QC. De mensen die klagen als gevolg van een slecht QC is blijkbaar te overzien voor ze. Afweging tussen kosten en baten.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet even niet meer exact hoe het zit als je de koop zou ontbinden (en wanneer dat dan mag). Ik weet in elk geval wel, dat als je de koop laat ontbinden en je wilt dat in geld krijgen, dat ze jou dat niet mogen weigeren, je hoeft je dan dus niet af te laten schepen met bijvoorbeeld een waardebon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:56
loki504 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:30:
[...]

Ik lees het ja. Alleen dan alsnog vind ik de werkwijzen van de TS redelijk onbeschoft. Zeker de 2de laptop had hij prima kunnen laten repareren. mogelijk zelf 1 ding vervangen kunnen worden. En misschien is dat ook de reden dat ik wat defensief reageer.
Ik lees niet of de TS de laptop op eigen initiatief heeft teruggestuurd of in overleg met Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

loki504 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:30:
Zolang er garantie op het product zit, zou ik zelf ook niets doen aan een defect, maar het lekker de winkel laten uitzoeken waar ik mijn product gekocht heb. In overleg met hen wil ik best dingen testen, maar daar blijft het dan ook bij.

Je vindt dat de TS vrij onbeschoft is, maar hij heeft dik betaald voor een laptop. Voor dat geld mag je dus wel verwachten dat je niet 4 keer een laptop hoeft terug te sturen, de winkelier heeft immers de plicht een deugdelijk product te leveren en is daar (in elk geval tot drie keer eerder aan toe) niet in geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CH40S schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:53:
[...]
Zolang er garantie op het product zit, zou ik zelf ook niets doen aan een defect, maar het lekker de winkel laten uitzoeken waar ik mijn product gekocht heb. In overleg met hen wil ik best dingen testen, maar daar blijft het dan ook bij.

Je vindt dat de TS vrij onbeschoft is, maar hij heeft dik betaald voor een laptop. Voor dat geld mag je dus wel verwachten dat je niet 4 keer een laptop hoeft terug te sturen, de winkelier heeft immers de plicht een deugdelijk product te leveren en is daar (in elk geval tot drie keer eerder aan toe) niet in geslaagd.
Klopt de winkel moet een deugdelijk product leveren. Maar de TS zou de winkel ook de kans moeten geven zijn fouten te herstellen. En Backlight bleeding is altijd een issue geweest bij voornamelijk IPS schermen. En denk niet dat het onder een ondeugdelijk product valt. En als hij gewoon met zijn 2de laptop Dell had gebelt durf ik er vrijwel zeker van te zijn dat het probleem nu lang er breed was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
CH40S schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:53:
[...]

Als je alles had gelezen dat had je meegekregen dat Dell bij de XPS-laptops een monteur naar je huis stuurt om foutieve onderdelen te vervangen. Hij had de laptop dus helemaal niet 4 keer terug hoeven te sturen. Hij koos voor ontbinding van de koop ipv garantie-afhandeling. Als ik een defect product zou ontvangen van een webwinkel zou ik ook eerst melding doen van het defect en niet direct de koop ontbinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

XilenceSR schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:12:
Als je alles had gelezen dat had je meegekregen dat Dell bij de XPS-laptops een monteur naar je huis stuurt om foutieve onderdelen te vervangen. Hij had de laptop dus helemaal niet 4 keer terug hoeven te sturen. Hij koos voor ontbinding van de koop ipv garantie-afhandeling. Als ik een defect product zou ontvangen van een webwinkel zou ik ook eerst melding doen van het defect en niet direct de koop ontbinden...
Maakt voor het punt niet zo heel veel uit. De koper heeft recht op een deugdelijk product en met de koopovereenkomst gaat de winkelier die verplichting aan voor de klant. Of er 4 keer iemand langs komt, of 4 keer de laptop moet worden opgestuurd, dat maakt daarvoor niet uit. Het zegt in alle vier de gevallen dat er geen deugdelijk product is afgeleverd.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 17-03-2017 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

XilenceSR schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:12:
[...]

Waarom? Als je de koop ontbind en een nieuwe koopt begin je qua garantie weer op dag 0. Als je je gloednieuwe laptop laat repareren, dan loopt die teller gewoon door.

Ik vind het niet zo raar, dat je een laptop die al defect uit de doos komt gewoon terugstuurt. Als er na bijvoorbeeld 3 weken iets mis is, dan zou ik waarschijnlijk wel voor reparatie onder garantie gaan.

Dat de fabrikant de QC niet op orde heeft, is natuurlijk niet het probleem van de TS Als ze de 2e, 3e of 4e keer een goede laptop hadden opgestuurd was er niets aan de hand geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XilenceSR
Als de laptop niet per direct noodzakelijk is dan is dat inderdaad de veiligste optie. Alleen zie je dus dat dat bij Dell niet altijd de meest effectieve methode is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:36:
[...]

Waarom? Als je de koop ontbind en een nieuwe koopt begin je qua garantie weer op dag 0. Als je je gloednieuwe laptop laat repareren, dan loopt die teller gewoon door.

Ik vind het niet zo raar, dat je een laptop die al defect uit de doos komt gewoon terugstuurt. Als er na bijvoorbeeld 3 weken iets mis is, dan zou ik waarschijnlijk wel voor reparatie onder garantie gaan.

Dat de fabrikant de QC niet op orde heeft, is natuurlijk niet het probleem van de TS Als ze de 2e, 3e of 4e keer een goede laptop hadden opgestuurd was er niets aan de hand geweest.
Klopt alleen zullen die keren dat hem via WKOA stuurt ook niet mee telen om aan te tonen dat je er nu eens klaar mee bent. Dus ook het "gezeur" richting de fabrikant begint op 1. Dat je er 5 terug heb gesteurd onder de WKOA regelen moet je alsnog een paar keer de winkel de kans geven er een deugdelijk product van te maken. En nu is de vraag of de backlight bleeding te erg is. Dell zal dat niet snel toegeven. En had hij dus beter laptop 2 met mogelijk een defect hdd/ssd kunnen repareren. Zeker als je niet van plan bent over te stappen naar een ander merk.
Pagina: 1