offtopic:
@Flake: Wat voor contactspray werkt bij jou wel dan? Ik ga het risico niet eens nemen bij mengpanelen dat het ding opnieuw uit elkaar moet. Die falende potmeters, schakelaars en mechanische encoders zijn allang naar de stort hier in ehv

En nee als ik letterlijk door de weerstandsbanen heenkijk dan ga jij die niet repareren met wat contactspray, geen van de 5 soorten die ik hier heb staan. Zorg ook dat je een smerende variant gebruikt als het voor potmeters is anders gaan ze alleen maar harder slijten.
Contactspray helpt eigenlijk alleen tegen stof en roest, zolang het niet te ver is:

(daar was een kwast en wat tin effectiever

)
Als die potmeter begon te stinken dan is er meer kapot als alleen de potmeter: dit hoort hij immers niet te doen. Ik vermoed dus dat er nog iets stuk is. Die varianten met schakelaar vind je eigenlijk bijna alleen in china, met een beetje geluk past die schakelaar ook hierop:
http://nl.farnell.com/bou...ter-5kohm-17mm/dp/1822832, helaas geen 3k. Staat er geen merk op? 5k werkt wel, regeling is dan vaak net iets minder lineair (die B staat voor lineair bij potmeters (ipv logaritmisch))
[
Voor 27% gewijzigd door
base_ op 18-03-2017 00:02
]