Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

opzoek naar 100m Utp: Cat6a, solid/installation, 23/24 awg,

Pagina: 1
Acties:

• GBL77
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-02-2020
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar 100m Utp: Cat6a, solid/installation, 23/24 awg, 100% cu, f/ftp, diameter 6/6,5mm.

Ik heb inmiddels al een tijd op internet gezocht, en uitgebreid e-mail contact gehad met webwinkels, maar kan het helaas nergens vinden en begin me inmiddels af te vragen of het wel bestaat.

Mocht iemand me hiermee kunnen helpen dan hoor ik dat heel graag.

Gr,

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11 23:33

Illusion

(the art of)

Dat lijkt me fysiek niet in die diameter te passen. Hoe kom je aan die specs? Als je al zo'n kabel hebt, bestel die dan opnieuw..

Heb je dat állemaal nodig? Waar ga je hem voor gebruiken?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Verwijderd

Dat is dus niet de bedoeling.. daarvoor hebben we V&A

[ Voor 89% gewijzigd door Equator op 25-03-2017 14:19 ]

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11 23:33

Illusion

(the art of)

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:40:
Kan ik wel leveren. Stuur maar een PM.

Gaat wel op een haspel van 500 meter. Merk: Draka.
Geef dan gelijk een typenummer. Heeft de rest er ook nog wat aan...

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:23

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Dat zal deze zijn vermoed ik: draka site is best goed:

http://www.draka.nl/product/130150?jointsView=False

Verwijderd

Correct, is AS23 van Draka.

Maar Draka heeft nu een actie, dat zij CAT7 aanbieden met een diameter van 5,8 mm. Dus nog dunner, en hogere categorie.

Dat heet Draka UC Home.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2017 09:49 ]

• GBL77
Dank. Zie net dat ik ergens anders aan het reageren was, want kan mijn comments hier niet terug zien.

Ligt al een 1Gbit netwerk. Moet nu 10Gbit worden. Die 6/6,5mm is van belang omdat het door een 16mm buis moet (Appartement met buizen gegoten in beton.) Draka en dergelijke had ik al gevonden. Maar ik kan dergelijke kabels alleen vinden op rol vanaf ongeveer 300m en ik heb echt niet meer nodig dan 100m. Ik heb nog wel een berging waar ik het restant kan opslaan, maar het dan zal het nog altijd duurder zijn dan 100m.

Verder geldt dat die Draka 6,5mm is. Dat is het maximum en betekent dat het trekken van 2 kabels erg moeilijk gaat worden. Kan iemand mij aangeven waarom het wel lukt om die cat7 kabel op 5,8mm te krijgen, met een awg van 23 (neem aan dat AS hetzelfde is als AWG), maar dat dit bij Cat6a kabels blijkbaar niet mogelijk is?

Correctie: Ik zie het al. Ik Had het vorige bericht verkeerd gelezen. Die Cat 7 heeft geen 23/24AWG en heeft dus ook een veel hogere weerstand bij 100m. Vraag me af of dat wel Cat7 mag heten. Het zal iig wel problemen opleveren bij POE en het is geen diameter die ideaal werkt bij de standaard shielded keystones.

Vraag ik me toch af waarom het niet mogelijk is om een 6mm kabel te maken met 2x2x4x24 AWG.

[ Voor 19% gewijzigd door GBL77 op 25-03-2017 14:03 . Reden: Vorige bericht verkeerd gelezen ]

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:58
GBL77 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:39:
Ik zie het al. Ik Had het vorige bericht verkeerd gelezen. Die Cat 7 heeft geen 23/24AWG en heeft dus ook een veel hogere weerstand bij 100m. Vraag me af of dat wel Cat7 mag heten.

Vraag ik me toch af waarom het niet mogelijk is om een 6mm kabel te maken met 2x2x4x24 AWG.
Misschien omdat het dan ook niet kan voldoen aan de eisen?

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:00

Nox

Noxiuz

En fiber?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• GBL77
Arator, Nox, dank voor jullie reacties.

Arator: Iedereen heeft vast enige afwijkende eisen. Zoals bijvoorbeeld: ISO,IEC,ANSI,TIA. Maar ik meen dat het oppervlak van een cirkel met een diameter van 6mm circa 28x groter is dan het oppervlak van een draadje met een diameter van 0,5106 mm. Dus waarom is het dan niet mogelijk om een Cat6a F/FTP kabel te maken met 8 kabeltjes met een AWG van 24?

Nox: zou inderdaad top zijn. Maar dan zou ik alle aansluitingen en switches ook weer moeten vervangen. En dat is een enigszins kostbare aangelegenheid.

Die Draka Cat7 kabel zou ideaal zijn, as je ook nog één apparaat d.m.v. POE zou kunnen aansluiten op een dergelijke kabel van circa 33m en als je die kabel per 100m zou kunnen kopen (EDIT: heb net een plek gevonden waar je deze per 100m kunt kopen). Ik meen dat die kabel een AWG heeft van 26? Ik neem aan dat dat geen goede aansluiting geeft op een normale Cat7 keystone (normaliter 22/24 AWG)?

(EDIT) Heb afgelopen week e-mail contact gehad met Draka ivm de keystone's. Zij geven aan dat ze hebben samengewerkt met Radiall en Metz. Radiall heeft aangegeven dat ze mogelijk bij de Technische Unie te kopen zijn, maar dat is helaas ook geen optie voor een particulier. Het gaat daarbij om de Radiall R280HOME01. Verder ook geen keystones gevonden waar een AWG 26 kabel in kan. Iemand een idee?

[ Voor 21% gewijzigd door GBL77 op 14-04-2017 09:58 . Reden: Toevoeging ]

Pagina: 1