Toon posts:

Externe HD niet online Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
.na de laatste update geeft Windows 10 mijn externe HD geen schijfletter meer. Hij staat wel in scijfbeheer. Als ik hem daar offline haal en dan weer online krijg ik wel een schijfletter en werkt alles goed. Tot de volgende start van Windows, dan begint het spelletje opnieuw. Iemand een idee

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intenso memory drive 1 TB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere is poorten, zowel 3.0 als 2.0. Gezicht naar nieuwe drivers. Apparaat gedeinstalleerd en opnieuw laten vinden door Windows

Alle reacties

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik had hier een tijdje geleden ook last van. Kan het zijn dat hij in sleep modus gaat en daar niet meer uit kan komen? Ik hoorde dat je bij de USB root device de poweroptions moet aanpassen. (Allow this device to be powered of by Windows).

Ik weet niet of dit ook voor jou van toepassing is, maar mogelijk geeft het je een duw in de juiste richting..

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
Sleepmode gebruik ik nooit. Je tweede tip ga ik proberen. Dank je

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, het werkte niet voor mij. Ik moet nog steeds na een herstart in schijfbeheer de externe drive offline halen, en dan weer online voordat ik een driveletter toegewezen krijg. Voor alle duidelijkheid : ik sluit altijd de computer helemaal af. Zelfs de stroom er af.
Wat me vanmorgen ook opviel.. Mijn telefoon (General Mobile, Android 7.1.1) kreeg altijd een driveletter toegewezen als ik hem via usb aansluit met de optie Bestanden overzetten. Gebeurt ook niet meer.
Usb sticks werken probleemloos en krijgen ook keurig een driveletter toegekend.
Ik heb via de cmd regel automount aan gezet, zonder effect.
Als iemand nog suggesties heeft, graag..

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2017 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even om af te ronden: het probleem lijkt zichzelf opgelost te hebben. Na een week problemen werd de HD gisteren bij het opstarten weer direct herkend, vandaag ook. Een Yomanda moment?
In ieder geval bedankt.