Toon posts:

IRQ-Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello!!

Ik ben gisteren een PCI tv-tuner kaart (Hauppauge) gaan kopen..
Ik heb deze kaart in een vrij Pci-slot gestoken...
Toen ik m'n pc opstartte herkende windows de kaart direct... MAAR er kwam wel een bericht op dat er een conflict was met een bepaalde IRQ (nl. ACPI IRQ Holder voor PCI IRQ-besturing)...
Toch installeerde hij alle software...
Toen ik deze opstartte (na het tunen van de kanalen), was er geen enkel probleem, ik kon tv kijken op m'n pc!
Na een tijdje wou ik m'n pc even rebooten...
Tot mijn grote spijt werkte er toen iets niet meer: Wanneer ik het programma (Win Tv 2000) om tv te kijken opstartte, sloeg de pc elke keer vast -> bijgevolg elke keer reboot...
Dan nog maar eens alle software eraf geveegd + de kaart uit 'Systeem - Apparaatbeheer' verwijderd...
Nogmaals geïnstalleerd... kreeg weer dat IRQ-conflict-bericht... Software nog eens geïnstalleerd, kon weer tv kijken... Heb dan natuurlijk nog eens gereboot om te checken of ze nog werkte: Neen, weer niets... pc hangt weer bij het starten van de software!
Dan maar eens de pci-kaartjes verstoken...
Ze zitten nu allemaal op een heel andere IRQ, MAAR, hoe ik ze ook steek, mijn tv-kaart blijft ALTIJD op dezelfde IRQ zitten als de "ACPI IRQ Holder voor PCI IRQ-besturing".
Ik heb ook geprobeerd om de IRQ's handmatig te wijzigen, maar Windows zegt telkens dat "de broninstelling niet gewijzigd kan worden" (Heb natuurlijk wel eerst het vakje 'Automatische instellingen gebruiken' weggevinkt)... Is het mogelijk om die handmatig te wijzigen, of gaat dat echt niet?

Ik heb dus echt geen flauw idee meer wat ik moet doen...

Kan iemand mij alstublieft helpen?

Ik zal u dankbaar zijn!!

Alvast hartelijk bedankt!!

Met vriendelijke groeten,

Tim Scheers

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
Hmz, wij Tweakers groeten elkaar eigenlijk niet zo. Dat doen we sowieso al, dus zonder het in de topic te schrijven, en je hoeft ons ook niet 320483274 te bedanken, want we begrijpen best dat je ons dankbaar bent als wij met alle plezier ff een oordeeltje vellen of een probleem oplossen. Daar zijn we Tweakers voor...

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Je kunt vaak in je bios interrupts toewijzen aan PCI sloten.

loading...

Verwijderd

of je gaat naar systeem en je wijst zelf de irq toe of je zet in je Bios ACPI uit of je zet PnP OS uit en wijst in de bios je eigen irq's toe.

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Misschien een optie om eens al je kaarten er uit te halen en dan alleen je tv-kaart te installen... Of had je dat al gedaan :?

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Lang verhaal en het wordt er niet duidelijker op.
Maar begrijp ik nu goed dat je TV kaart INT9 gebruikt ?
Wat vreemd zou zijn daar ACPI deze voor zichzelf opeist, dat zou betekenen dat je TV kaart "hardwarematig" op 9 zou staan.

Verwijderd

Gewoon de ACPI uitschakelen. Heb je 1 IRQ vrij, die je TV-kaart kan gebruiken!

Of je kijkt binnen Windows met welke kaart je die TV-kaart de IRQ kunt laten 'sharen'. Dat wil natuurlijk zeggen dat je die kaart niet kunt gebruiken wanneer je zonodig TV wilt kijken!

Andere mogelijkheden:
Haal eerst een andere kaart eruit, bijvoorbeeld eentje die je minder gebruikt, of minder nodig hebt. TV-kaart erin, en vervolgens opstarten zonder die ene kaart!
Als het goed is, is die HaupPage Plug'n'Prey, en neemt hij de vrijgekomen IRQ in beslag. Vervolgens installeer je die andere kaart, en kijkt wat er dan gebeurt.

Succes!

Greetz,
RCy2k

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
en als je ICQ's te weinig hebt (of wat speling wil) dan zou je je IRQ van je videokaart uit kunnen schakkelen (bios)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-07 18:40

beerns

it is I, Leclerc

kheb hetzelfde probleempje gehad met een oud isa geluidskaartje. Ik heb toen idd in de bios het irq vast op 9 gezet. Dit werkte, echter er was met geen mogelijkheid geluid uit te krijgen, pas na een verse instal van window$ werkte de boel. Ik zou dus de irq vast zetten in de bios. Werkt dit niet, dan vrees ik een herinstallatie in de kiem te zien ontspringen!

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 16:48 schreef basiep het volgende:
en als je ICQ's te weinig hebt (of wat speling wil) dan zou je je IRQ van je videokaart uit kunnen schakkelen (bios)
Op woensdag 04 juli 2001 16:53 schreef beerns het volgende:
kheb hetzelfde probleempje gehad met een oud isa geluidskaartje. Ik heb toen idd in de bios het irq vast op 9 gezet. Dit werkte, echter er was met geen mogelijkheid geluid uit te krijgen, pas na een verse instal van window$ werkte de boel. Ik zou dus de irq vast zetten in de bios. Werkt dit niet, dan vrees ik een herinstallatie in de kiem te zien ontspringen!
Zo erg is t nog niet zoals bovenste quote al zegt: je kunt altijd nog IRQ's vrij proberen te maken...
VGA-kaart, PS2Mouse, USB, Floppydrive, ACPI...
De printerpoort kun je vaak sharen met je audio-kaart!
Vraagje zit de MIDI eigenlijk niet op 9 bij jou? Die zit namelijk normaal wel op 9!!! Veel mensen gebruiken MIDI echter niet, en die zou je dus ook vrij kunnen maken!!!

Herinstalleren??? |:(
Da's als je echt niet meer weet waar je mee bezig bent... ;)

Good Luck
RCtjuh

Verwijderd

Probeer eens een ander PCI-slot, wil ook wel eens helpen !

...........
Pagina: 1