Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosredna
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-06 17:19
Mijn vraag:
Mijn vraag is heel simpel, is het aanschaffen van een externe DAC een verbetering of niet?
En welke kabels moet ik dan gebruiken voor de beste 5.1 geluidservaring?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Ik heb mijn PC aangesloten op een Teufel CONCEPT E 450 DIGITAL "5.1-SET".
Via mijn Asrock Z97 Extreme4 moederbord heb ik het aangesloten doormiddel van optical audio (?)

Asrock Z97 Extreme4 Audio:
7.1 CH HD Audio with Content Protection (Realtek ALC1150 Audio Codec), Supports Purity Sound™ 2 & DTS Connect

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik ben nog vrij nieuw met audio en heb er weinig verstand van, heb wel gelezen dat in veel gevallen een DAC meerwaarde biedt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tja, het is maar net waar je geld in wil steken. En of er in jouw situatie sprake zal zijn van een verbetering... ik denk van niet. De genoemde speakerset is geen high end audiospul maar bestaat uit satellietspeakers.

Je moederbord kan dan wel HD-audio ondersteunen; als je het optisch aansluit verlies je de mogelijkheid om HD-audioformaten af te spelen want dit gaat enkel via HDMI. Je krijgt dus de reguliere non-HD audio te horen. Aan de andere kant denk ik ook niet dat je het verschil zult gaan horen tussen bijvoorbeeld DTS en DTS-HD op je set.

Als je wil lezen over de zin en onzin van dure bekabeling kun je terecht in zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:11
Niet helemaal vergelijkbaar maar ik heb mijn pc aangesloten op een Cambridge Dacmagic Plus en daarop een goede koptelefoon. Ik hoor zeker met flac en dsd bestanden een goede vooruitgang in geluid tov de geluidskaart. het is niet een extreem verschil maar meer "slagroom op de taart" zeg maar :-)

MuziekLiefhebbert