• dummy1988
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-05 16:40
Ik zoek een?
Vervanger voor mijn huidige iPhone 5s.

Wat is je budget?
200 - 300€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dagdagelijkse taken zoals sms, bellen, WhatsApp, facebook, internet, Spotify, YouTube ...

Wat heb je zelf al gevonden?
Xiaomi Redmi Note 4(X) vs Lenovo Moto G5 Plus

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is het verschil tussen de Note 4 en 4X (opslag 64GB vs 32GB)?
Betrouwbaarheid Chinese toestellen?
Garantie?
Aankoopadvies uiteraard :)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:12
Als je even zoekt op internet kun je deze 3 toestellen naast alkaar zien qua specs en daarmee je keuze helpen:
https://www.smartprix.com...1101c7gvo36%2C1101mm7bz9j

Gezien je van een kleine telefoon komt, en gezien er Android 7 op staat zou ik de Moto nemen als ik jou was. Gewoon in Nederland te koop, geen gedoe met uitzoeken via internet naar China, import kosten, etc.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05 20:25
Als je garantie belangrijk vindt dan kan je inderdaad beter voor een toestel kiezen wat je hier in de winkel koopt. Garantie in China kan wel maar is soms wat lastiger en er gaat meer tijd in zitten. Daarnaast vergt import uit China enige kennis van zaken en ook voor het flashen van roms geldt hetzelfde.

Je kunt ook nog kijken naar een lenovo p2 of een Huawei p9 lite.

Xiaomi Redmi Note 4G / Xiaomi Redmi 2 / Xiaomi Mi Note / Xiaomi Redmi 3 / Mi Band 1S / Mi Scale / Xiaoyi dashcam / Xiaomi Mi WiFi Router 3 / Xiaomi Redmi 4X / Xiaomi Mi Note 2 / Xiaomi Mi Box S / Xiaomi Mi 8 Lite / Xiaomi Mi A3 / Xiaomi Redmi Note 8T

• dummy1988
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-05 16:40
Bedankt voor de reacties, het zal wachten worden op de Moto G5 Plus dan :)

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mocht je nog twijfelen de Note4X met snapdragon processor bij Gearbest te koop voor 155 euro met coupon:NoteS (coupon geldt voor max 100 99 stuks ;) )

Xiaomi Redmi Note 4X 4G Phablet 3GB RAM 32GB

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:46
wian schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:35:
Mocht je nog twijfelen de Note4X met snapdragon processor bij Gearbest te koop voor 155 euro met coupon:NoteS (coupon geldt voor max 100 99 stuks ;) )

Xiaomi Redmi Note 4X 4G Phablet 3GB RAM 32GB
Weet je toevallig of google chrome cast hierop goed werkt. Mijn note 2 gaf steeds problemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Ik moet nog een paar weken wachten voordat ik kan testen maar op een Note 3 met lineageOS werkt het prima

• Joel22
wian schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 09:54:
Ik moet nog een paar weken wachten voordat ik kan testen maar op een Note 3 met lineageOS werkt het prima
Thx! Betaal ik nog invoerrechten? Ik overweeg deze ipv mijn lenovo p2 omdat audio/video niet sync lopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Dat is altijd een gok. Ga ervan uit van wel, dan kan het alleen maar meevallen.

• Joel22
wian schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:14:
Dat is altijd een gok. Ga ervan uit van wel, dan kan het alleen maar meevallen.
Laatste vraag ;). Ik heb HollandsNieuwe(Vodafone netwerk). Deze telefoon mist 800mhz 4g band. Heeft het dan nog zin om 4G te gebruiken? Ik neem aan dat de dekking minder is, maar heb er geen ervaring mee. Jij wel. Thx voor je reacties pik deze telefoon denk ik ook op. Vooral voor het grote scherm en grote accu(in combi met zuinige snapdragon).

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:21
Joel22 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 18:20:
[...]

Laatste vraag ;). Ik heb HollandsNieuwe(Vodafone netwerk). Deze telefoon mist 800mhz 4g band. Heeft het dan nog zin om 4G te gebruiken? Ik neem aan dat de dekking minder is, maar heb er geen ervaring mee. Jij wel. Thx voor je reacties pik deze telefoon denk ik ook op. Vooral voor het grote scherm en grote accu(in combi met zuinige snapdragon).
Er is ook een global versie van de note 4, deze heeft wel band 20 800mhz.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Ik heb de 4X ook nog niet helaas (deze week pas besteld). Ondersteunde banden zijn FDD-LTE (B1/B3/B5/B7), TD-LTE (B38/B39/B40/B41), TD-SCDMA (B34/B39), WCDMA (B1/B2/B5/B8), GSM (B2/B3/B5/B8), CDMA1X/EVDO (BC0).

Zoals hierboven vermeld heeft de global version wel band 20: FDD-LTE (B1/B3/B4/B5/B7/B8/B20), TD-LTE (B38/B40), WCDMA (B1/B2/B5/B8), GSM (B2/B3/B5/B8), maar daar hangt ook een hoger prijskaartje aan.

Ik verwacht dat de 4X je zal bevallen. Ik heb nu een oneplus 3 maar de beperkte accu irriteert me mateloos. Had hiervoor de redmi note 3 pro en was daar erg tevreden over maar dacht dat een oneplus 3 nog beter zou bevallen. Nu dus spijt van de upgrade naar de oneplus 3 en wil weer een tel met een lange accuduur. Ik speel nauwelijks spelletjes en gebruik m'n tel vooral voor internetten, social media en navigatie.

• Joel22
wian schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 23:15:
Ik heb de 4X ook nog niet helaas (deze week pas besteld). Ondersteunde banden zijn FDD-LTE (B1/B3/B5/B7), TD-LTE (B38/B39/B40/B41), TD-SCDMA (B34/B39), WCDMA (B1/B2/B5/B8), GSM (B2/B3/B5/B8), CDMA1X/EVDO (BC0).

Zoals hierboven vermeld heeft de global version wel band 20: FDD-LTE (B1/B3/B4/B5/B7/B8/B20), TD-LTE (B38/B40), WCDMA (B1/B2/B5/B8), GSM (B2/B3/B5/B8), maar daar hangt ook een hoger prijskaartje aan.

Ik verwacht dat de 4X je zal bevallen. Ik heb nu een oneplus 3 maar de beperkte accu irriteert me mateloos. Had hiervoor de redmi note 3 pro en was daar erg tevreden over maar dacht dat een oneplus 3 nog beter zou bevallen. Nu dus spijt van de upgrade naar de oneplus 3 en wil weer een tel met een lange accuduur. Ik speel nauwelijks spelletjes en gebruik m'n tel vooral voor internetten, social media en navigatie.
Ga je er nog een andere rom op flashen? Ik heb m besteld :*) . Ik had eerst de P2 alleen dus problemen, binnen mijn budget was dit de 2e telefoon qua accuduur!

[Voor 5% gewijzigd door Joel22 op 25-03-2017 15:41]

• wian
  • Niet online
Ja, de eigen software die gearbest erbij schijnt te leveren hoef ik niet, bij mij gaat er meteen LineageOS op. Als dit nog niet stabiel is, zet ik er de stabiele xiaomi.eu rom op.

• VINIKLEUK
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-01 17:24
wian schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:13:
Ja, de eigen software die gearbest erbij schijnt te leveren hoef ik niet, bij mij gaat er meteen LineageOS op. Als dit nog niet stabiel is, zet ik er de stabiele xiaomi.eu rom op.
Hallo Wian,

Heb je die teostel al,hoe ervaar je het? Ik ben van plan 1 te kopen maar wil wel even uitzoeken hoe ander gebruiker dat van vindt.

VINIKLEU
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee