Hoi, mijn HP Laptop heeft een Samsung 85 Pro SSD en in de bios de optie om een Drivelock wachtwoord te gebruiken. Dit gebruik ik al vrij lang en elke keer als ik mijn laptop start of uit de slaapstand haal dan krijg ik netjes de vraag om een wachtwoord op te geven voordat Windows kan booten. Als ik vervolgens de Samsung Magician software opstart dan geeft hij aan dat ik momenteel class 0 heb enabled. Mijn vraag is of deze class 0 beveiliging nu wel of niet een full disk encryption is of moet ik daaroverheen nog eens Bitlocker activeren?
Men andere woorden, als iemand nu mijn laptop steelt en mijn SSD gewoon als tweede disk aansluit, kunnen ze er dan iets mee, of kan ik er zelf iets mee als mijn laptop stuk zou gaan? Voor zover ik weet is het drivelock wachtwoord iets alleen werkt tussen mijn eigen laptop en de drive zelf.
Ik zoek naar een oplossing om tijdens het booten altijd een wachtwoord te moeten opgeven en dat de disk volledig is ge-encrypt.
Men andere woorden, als iemand nu mijn laptop steelt en mijn SSD gewoon als tweede disk aansluit, kunnen ze er dan iets mee, of kan ik er zelf iets mee als mijn laptop stuk zou gaan? Voor zover ik weet is het drivelock wachtwoord iets alleen werkt tussen mijn eigen laptop en de drive zelf.
Ik zoek naar een oplossing om tijdens het booten altijd een wachtwoord te moeten opgeven en dat de disk volledig is ge-encrypt.