Onze woning heeft naast de ramen ventilatieschachtjes van 25 cm (door de muur heen van buiten naar binnen, dus niet op de centrale afzuiging). Omdat het in de zomer best warm kan worden binnen, ben ik van plan om hier ventilatoren in te bouwen. Het idee is ook om deze zo aan te sturen dat ze automatisch aangaan bij een bepaald temperatuurverschil tussen buiten en binnen (met een arduino/wemos).
Ik kan echter nergens betaalbare ventilatoren vinden die hiervoor geschikt zouden zijn. In deze maat zie ik wel industriële ventilatoren, maar die zijn erg duur. Misschien wil ik teveel, want ze moeten betaalbaar zijn maar wel voldoende lucht verplaatsen en ook niet te rumoerig zijn (al is dat niet het belangrijkste).
Heeft iemand een idee wat voor ventilatoren ik hiervoor zou kunnen gebruiken?
Ik kan echter nergens betaalbare ventilatoren vinden die hiervoor geschikt zouden zijn. In deze maat zie ik wel industriële ventilatoren, maar die zijn erg duur. Misschien wil ik teveel, want ze moeten betaalbaar zijn maar wel voldoende lucht verplaatsen en ook niet te rumoerig zijn (al is dat niet het belangrijkste).
Heeft iemand een idee wat voor ventilatoren ik hiervoor zou kunnen gebruiken?